Autor Wątek: Kupiec remake.  (Przeczytany 8202 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 09, 2014, 07:46:19
Masz rację. Pierwotnie gra powstała na małe Atari i wyglądała tak jak na screenach wyżej.
Wersję na Atari wydało ASF a wersję na C64 TimSoft. Wyglądała tak:

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Nest

  • Użytkownik

# Lipiec 10, 2014, 15:42:15
Od kupca bardziej wolałem lazarusa, ale to zupełnie dwa różne gatunki. Pamiętam jak za smroda grałem jeszcze w taką grę gdzie się zbierało po mapie części do samochodu i platformówkę z jakimiś dziwnymi trolami + giere której zawsze się bałem zaczynała się białym ekranem i jakimś zielonym goblinem.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2014, 15:44:51 wysłana przez Nest »

Offline Vipa

  • Redaktor

  • +2
# Lipiec 17, 2014, 13:59:16
Jest już pierwsza wersja do pobrania i pogrania :).

Pobierz



Przy okazji małe ogłoszenie: jeżeli ktokolwiek chciałby pomóc w remejku i wykonać nową grafikę do gry w kolorze, to nie ma na co czekać! :) Jak widać nie ma tego dużo, więc jeżeli ktoś lubi pixelizować małe graficzki to czekam na kontakt.

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Lipiec 24, 2014, 18:09:37
Kiedyś grało się w takie gry maniakalnie, dlatego w tego remake`a też chętnie zagram.

Przy okazji możesz odświeżyć drugą perełkę z małego Atari- Kolony :) Obie gry chyba działają na tym samym "silniku".

Za Kolony to swego czasu (jakieś 10 lat temu) ja się zabrałem ;) Niestety nie udało mi się projektu ukończyć (a byłem całkiem blisko)
http://chimerian.net/index.php?page=genus&language=PL

To była gra przy której traciłem całe dni grając ze znajomymi :P

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 24, 2014, 19:55:27
Dlaczego nie udało ci się dokończyć? Jaki był problem?

Tak, tego typu gry wciągają jak odkurzacz. Warunkiem jest dać im szansę. Teraz, po latach, patrząc na pierwszy ekran widzi się mało możliwości, niski poziom skomplikowania gry. Mi się też tak zdawało. Zagłębiając się jednak niejako z musu, szybko okazało się, że myliłem się niemiłosiernie :).

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Sierpień 01, 2014, 02:33:33
Dlaczego nie udało ci się dokończyć? Jaki był problem?

Młody wtedy byłem i zabrakło mi cierpliwości ;) Z tego co pamiętam QBasic miał jakieś ograniczenia co do ilości obsługiwanego RAMu (chyba 64 KB), co stanowiło pewną blokadę. Dlatego zmieniłem kompilator na FreeBasic i razem z kumplem przenieśliśmy kod z QB. Niestety brak czasu spowodował że nie ukończyliśmy projektu. W sumie to teraz trochę żałuję, bo było całkiem blisko :P Zamiast przenosić kod trzeba było dokończyć grę na QB.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Październik 10, 2015, 17:52:55
Updejcik projektu. Poza widocznymi zmianami graficznymi jak np. depixelizacja, zająłem się obniżeniem wymagań gry. Wiem jak to brzmi w przypadku gry bądź co bądź "tekstowej", ale temat nie był wcale taki prosty. Teraz gra w końcu rusza nawet na 32 bitowym XP na bardzo słabym intelu. Niżej pewnie też gra się uruchomi raczej bez problemów, ale nie mam jak przetestować. Wymagania zostały zmniejszone z ogl 2.0 do 1.1, choć na tym ostatnim kilka funkcji graficznych nie będzie dostępnych.

Rozbudowane zostało także menu. Dodany język angielski, drugi krój czcionki oraz opcje graficzne. Można oczywiście zapisać i wczytać grę, choć musiałem kilka rzeczy zabezpieczyć by po wczycie cały czas wyskakiwały takie same ceny itp. by nie oszukiwać :).

Gdyby ktoś miał problemy z uruchomieniem, to polecam tryb administratora. To dlatego, że gra nie zapisuje plików poza własnym folderem by nie robić graczom bordello, sam tego nie cierpię.
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2015, 17:56:33 wysłana przez Vipa »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +2
# Październik 10, 2015, 22:38:44
Teraz gra w końcu rusza nawet na 32 bitowym XP na bardzo słabym intelu. Niżej pewnie też gra się uruchomi raczej bez problemów, ale nie mam jak przetestować. Wymagania zostały zmniejszone z ogl 2.0 do 1.1

Szkoda że termin "reverse engineering" znaczy już coś zupełnie innego, bo pasowałby tu jak znalazł :).

Offline Vipa

  • Redaktor

# Październik 11, 2015, 01:11:41
Wiesz co, jestem w stanie od ręki napisać to na XL/XE jak i na Amstrad CPC. Dalej nie jest to reverse engeneering, ale frajda co nie miara.
Sama gra jest przeniesiona jeden do jednego, plus kilka dodatków. W pamięci 64kb bym jej nie zmieścił w takiej formie w jakiej jest po moich zmianach, ale podstawkę bez problemu.

Offline Vault 11th

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 11, 2015, 16:29:28
Niezła robota! Pamiętacie "Supremacy"? Może ten tytuł ktoś zremakuje? :)