Autor Wątek: [Grafika 2D] Skala wielkości obiektów na planszy  (Przeczytany 2209 razy)

Offline BlackCat

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2014, 01:16:27
Witam

Stawiam pierwsze kroki w tworzeniu grafiki w technice PixelArt. Mam związku z tym mam pytanie czy istnieje jakiś sposób na dobraniu skali dla wielkości obiektów w taki sposób by obiekty na planszy (gra strategiczna, rzut izometryczny, kafelki) pasowały do siebie. Chodzi o pozbycie się "iluzji", że postawiona koło domu jednorodzinnego budka z piwem ma 4 m wysokości.
Przyjąć, że szerokość kafla to np. 5 m i do tego dopasować obiekty?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Lipiec 04, 2014, 11:21:53
Najlepiej to chyba dopasowywać pod rozmiar postaci - <w tym miejscu miałem podać typowe wymiary człowieka, ale wiecie jak ciężko na Googlu coś o tym znaleźć!?>

Offline BlackCat

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2014, 15:30:37
Dzięki za podpowiedź. Na to bym nie wpadł.
Raczej skłaniałem się w kierunku przeliczeń w stylu skali mapy, gdzie jeden piksel to ileś cm/m w rzeczywistym terenie.

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Lipiec 04, 2014, 15:45:33
Najważniejsza zasada - nie ma być sensownie, ma dobrze wyglądać. A że sensowne wygląda dobrze, to inna sprawa.

Offline Raptor

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 04, 2014, 16:35:23
Zauważ, że w większości gier tego typu skala tak naprawdę nie jest dopasowana w sposób "realistyczny"; zazwyczaj jednostki są za duże w stosunku do budynków.

Najłatwiej przyjąć, że jeden kafel to teren zajmowany przez jedną jednostkę (czyli np 1 metr). Do tego dopasowujesz resztę grafik ale tak, żeby było przede wszystkim ładnie wizualnie, a nie żeby skala się zgadzała.

Choćby taki screen: http://tzar.egildia.pl/img/tapety/s5.jpg
Zaznaczona wieża magów ma rozmiar ~4x4 kafle. Taki budynek gdyby podejść do tego realistycznie musiałby być dobre kilka razy większy, ale mimo tego ta grafika jest ładna i spójna. Dzięki takiej skali lepiej widać ważniejsze elementy czyli jednostki.

Tak samo jest w np Age of Empires III, chociaż jest to mniej widoczne w wypadku zwykłych budynków. Ale gołym okiem widać, że to:
http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2005/286/reviews/925735_20051014_screen006.jpg
jest "ciut" mniejsze od tego:
http://a.imageshack.us/img801/9135/piramidawkukulkana.jpg