Autor Wątek: Windows 8 Shader Technique  (Przeczytany 1769 razy)

Offline kolarz3

  • Użytkownik

# Lipiec 02, 2014, 17:14:48
Mam visuala 2013 na windowsie 8. Zauważyłem że edytor HLSL wspiera kluczowe słowo technique11. To by sugerowało, że są jakieś natywne funkcje w SDKs którymi da się wczytać w kodzie CPP tą technikę. Mam rozumieć że MicroSoft po prostu nie dodał Effects 11 by zniechęcić z korzystania ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Lipiec 02, 2014, 18:14:38
Mam visuala 2013 na windowsie 8. Zauważyłem że edytor HLSL wspiera kluczowe słowo technique11. To by sugerowało, że są jakieś natywne funkcje w SDKs którymi da się wczytać w kodzie CPP tą technikę. Mam rozumieć że MicroSoft po prostu nie dodał Effects 11 by zniechęcić z korzystania ?
Techniki i efekty, jak to zwykle bywa, siedzą w tym przypadku w D3DX11. Co prawda jest on "deprecated" w Windows 8 i niedozwolony w Metro, ale kto by się tym przejmował.

Najprawdopodobniej MS powoli deprecjonuje D3DX, bo duże studia i tak mają swoje frameworki.

Offline quaikohc

  • Użytkownik

# Lipiec 04, 2014, 11:52:11
Wystarczy spojrzec na naglowki. d3d11.h wlacza d3d10effect.h ze wszystkimi metodami do obslugi effects framework. Jest tez ciagle wsparcie dla efektow w kompilatorze hlsla (fx_5_0), ale jest deprecated.
Co do D3DX to biblioteka ta nigdy chyba nie miala byc konkurencja dla niczego, a po prostu ulatwiac prace  i obnizac entry level. Nie powiedzialbym tez ze MS ja deprecjonuje, po prostu przepisuje, a wlasciwie juz przepisal wszystkie jej czesci i udostepnil jako oddzielne open sourcowe projekty co rozwiazalo wiele problemow z dystrybucja. Wyjasnione jest to na dole strony:
http://blogs.msdn.com/b/chuckw/archive/2013/08/21/living-without-d3dx.aspx

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Lipiec 05, 2014, 00:33:40
Cytuj
Nie powiedzialbym tez ze MS ja deprecjonuje, po prostu przepisuje, a wlasciwie juz przepisal wszystkie jej czesci i udostepnil jako oddzielne open sourcowe projekty co rozwiazalo wiele problemow z dystrybucja.
Chyba że piszesz akurat intra 4k. ;)