Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2014  (Przeczytany 62897 razy)

Offline free

  • Użytkownik
    • aroch.pl

# Październik 15, 2014, 11:05:11
@Vipa, nie powinno być problemów przy tej wersji, szkoda że nie chce się uruchomić.

@Adam27, w zasadzie nie wiem, dlaczego użyłem wersję 8. Zaczynam przebranżawiać się na jave, więc użyłem najnowszej wersji odruchowo ;). Faktycznie był bug na średnim poziomie, jest już poprawiony :) Co do strategii wygrywania faktycznie łatwo rozgryźć system. Zastanawiałem się jak to ogarnąć, żeby nie było tak prosto i jedynym rozwiązaniem jakie mi przyszło do głowy to dodanie trzeciego gracza. Niestety nie zdążyłem tego zrobić przed końcem konkursu.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Raptor

  • Użytkownik

# Październik 16, 2014, 16:16:57
Czas odpowiedzieć na zarzuty :)

Łączenie tekstur i pionowe kreski - problem dobrze znany, na WSoC miał być nowy teren więc poprzedniej wersji nie poprawiałem, niestety nowa wersja jeszcze nie powstała.

Pasek many wychodzący poza ramkę - fakt, też już to widziałem, ale przed końcem WSoCa poprawić się nie udało.

Wyświetlanie się czarów w lewym górnym rogu - tak naprawdę to każda tekstura przez jedną klatkę wyświetla się w tymże rogu :)

@Vipa, wszystko to prawda, jednak lekko niedokończona wersja gry chyba nikogo na takich konkursach nie powinna dziwić? :)
Menusy są puste, część opcji to placeholdery, ale to co najważniejsze (opcje graficzne) jest w miarę kompletne - kilkanaście różnych rozdzielczości do wyboru, vsync, fullscreen, reset ustawień. Do tego działa najważniejszy skrót alt+f4 (alt+tab również) :)

Co do dźwięków to nie ma problemu żeby je zmienić, chociaż moim zdaniem kroki brzmią w miarę ok, już bardziej denerwujący jest odgłos umierania przeciwników.


Offline Cremmy

  • Użytkownik
    • Wyobraź tu sobie napis~

# Październik 18, 2014, 21:40:18
No to lecim:
Adam27 - Behind The Door Wygląda ładnie, ale męczące jest sterowanie (przyśpieszenie myszy) oraz ciągłe kiwanie się kamery. Znalazłem tylko dwie części kodu, drugą przypadkiem jak zacząłem biegać w panice po pokoju d;  No i przydałby się vsync (wygląda, że go nie ma).
AdamW, Piotr O, Marcin I - Nihilium - Forgotten World Instalator? Myślałem, że to domena klikowców. Zawiesza się przy tworzeniu postaci (coś ze statystykami)
Astitus - Space Fight Crash, nie startuje. Trochę zajęło mi zauważenie, że w etapie są jakieś czarne dziury które wszystko ściągają. Z jednej strony, ma to sens. Z drugiej strony, wkurzające d;
BrunonDev - The Construgert Po wykopaniu żółtej materii poddałem się, znudziło mi się bieganie prawo/lewo (surowce się resetują, więc nie ma potrzeby iść ciągle w jedną stronę~). Ps. zmodyfikowałbym pliki ale boję się konsekwencji. Pps. 400mb ramu?
Cremmy, cybek - SteamBuster too long; didn't play
Extant - KeepFire Symulator zapadania się w ziemię, co? Dobra, dowiedziałem się o co chodzi. REAAADMEEEE, kurka wodna!
free - Patyczki Nope, nie chodzi.
Jechbeat - Hostile Dimension Ciężko mi tam kogokolwiek trafić. A po uruchomieniu w oknie jest jeszcze gorzej - przydałoby się zatrzymać kursor wewnątrz niego d;
Khrone - coloniae To samo co ktoś wcześniej pisał - ciemno, pusto, nic się nie dzieje.
kkazmier - SDL Poli Pong Hm. Działa. To miało tak skakać? Przydałaby się większa płynność ruchu.
Krzysztof5 - Wake Up Twice Nawet niezłe. Błędy już zostały wytknięte, więc o nich nie wspominam.
Marszal - 2048 Hex Animacja ruchu klocków by trochę pomogła.
MrKaktus - WolfensteinVR Nie chodzi.
P@tys - BreakColors Męczące sterowanie. Po utracie piłki lepiej chyba byłoby ją zatrzymać, ale co kto lubi.
pajadam - Flappy++ ...instalator? Do Nihilium jeszcze mogę zrozumieć, bo to duża gra, ale tutaj? No, gra działa. Cóż można więcej o tym powiedzieć~
patgame - Omega Kompletnie nie miałem wyczucia jak daleko są przeciwnicy. Wygląda, że gracz ma dość mały kąt widzenia. No i to machanie głową na początku gry - bohater słucha jakiejś muzyki czy ma nerwicę?
rafal3920 - Kosmos 2141 Pozwól że zgadnę... gra zaczęta od zrobienia menu? Obszar gry za duży, gwiazdy w tle zlewają się z pociskami.
SeaMonster131 - Experiment Wyszedłem za krawędź świata, ale nie znalazłem tam końca gry. Tylko deszcz.
Troll - Gizarma ...konto?
TukanHan - Goan Instalator numer trzy. Wstęp przydługi, modele rodem z PS1, chodzenie dziwaczne, ale widać że coś było tam też robione samemu d;
Vipa - remake gry Kupiec Nie mam pojęcia o co chodzi, ale wygląda staro.
Androidów nie miałem jak przetestować.

Pomarudziłem, narazie tyle.
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2014, 00:05:49 wysłana przez Cremmy »

Offline rafal3920

  • Użytkownik

# Październik 19, 2014, 10:19:00
rafal3920 - Kosmos 2141 Pozwól że zgadnę... gra zaczęta od zrobienia menu?

Więc... Menu zostało zrobione jako ostatnie, później było tylko szybkie odbugowanie :)

Offline Liosan

  • Moderator

# Październik 20, 2014, 12:14:50
Dzisiaj jest 20ty - czyli dziś wieczorem mija termin nadsyłania głosów. Do tej pory dostałem tylko 12 - trochę lipa :) Będę ścigał.

Liosan

Offline glaz

  • Użytkownik

# Październik 20, 2014, 17:38:07
Moja taka luźna propozycja, by przy ostatecznym zestawieniu nie zdradzać ilości punktów zdobytej przez zdyskwalifikowanych.

Czemu? Ano załóżmy, że największą ilość punktów zdobędzie pan Staszek. Nie nadeśle jednak głosów, więc zostanie zdyskwalifikowany.
Po paru miesiącach do tematu zajrzy Wojtek. Zobaczy on która praca miała najwięcej głosów i właśnie ją pobierze do przetestowania. A sam pan Staszek będzie się również cieszył tym, że zdobył najwięcej głosów.

A chyba nie o to chodzi? Gorszą karą dla pana Staszka będzie niemożliwość dowiedzenia się które miejsce zajął niż to, że nie dostanie ikonki (na której pewnie i tak mu nie zależy skoro nie przesłał głosów).

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Październik 20, 2014, 17:46:11
Szkoda trochę, że mało osób zrobiło "parę słów na temat gry". Dla mnie jest to fajny feedback od ludzi którzy sami też robią gry, nawet gdy jest to tylko parę zdań. No i zawsze można zareagować gdy coś komuś nie działa.

Offline Bajtek

  • Użytkownik

# Październik 20, 2014, 18:13:42
To teraz kilka słów ode mnie.

Behind the door
Nie wiem czy tylko u mnie, ale cienie dziwnie wyglądają bo robią się z nich takie dziwne paski. Poza tym to spoko mimo że nie mogłem znaleźć trzeciej kartki z kodem i zacząłem się zastanawiać czy wgl ona istnieje. Gra mi się przycinała ale nie wiem czy winą jest sprzęt, czy gra ;)

Nihilium
Coś nie mogę odpalić. Serwer postawiłem, ale jak tworzę postać to cały czas się ładuje

SpaceFight
Spoko się gra i wygląda tak jak gra sprzed lat i chyba o to chodziło, chociaż dla mnie lepiej by było z jakimś trybem arcade gdzie możnaby było ulepszać statki itd.

FableBall
Prawdopodobnie u mnie się coś źle wyświetla. Odpalam to na tablecie i ekran mam wielkości jak u niezbyt dużego telefonu a ten kłębek jest poza mapą na czarnym tle i wgl sporo rzeczy mi się wali więc za bardzo nie mam jak ocenić tej gry. A na telefonie nie mogę odpalić bo nie mam androida.

The Construgert
Niestety.. jakoś nigdy nie byłem przekonany do minecrafta, a tym bardziej nie przekona mnie jego podruba w 2D.

SteamBuster
Przydałby się chociaż jakiś napis pokazujący co się czym robi. Poza tym jak się ginie to chociaż jakiś restart czy coś takiego. Ogólnie najgorzej nie jest, ale dobrze też nie. Trochę wkurza brak płynności między klawiszami czyli np. podczas skoku nie można od razu strzałki w bok, albo strzelić w powietrzu itd.

KeepFire
Dobrze że ktoś wyżej napisał jak tym się steruje bo bym na to nie wpadł, bo też klikałem wszystko na klawiaturze i nic. W ogóle według mnie kiepskie sterowanie bo nawet jak już je znam to dziwnie się tak gra, gdzie trzeba kliknąć w połowę ekranu myszką. Na tablecie może miałoby to zastosowanie ale na kompie jest niewygodne.

Patyczaki
Gdy chcę odpalić, to wywala mi błąd, pewnie też ten problem z Javą.

Hostile Dimension
Według mnie bardzo dobra gierka i to chyba starczy :D Dobrze że zadbane o takie rzeczy jak rozbicie się o meteoryt itd.

Coloniae
Nie za bardzo skumałem jak w to się gra bo gdy chcę coś zrobić to po prostu nie mogę tego zrobić, ale bez żadnych komunikatów czemu nie mogę.

SDL Poli Pong
Prosta, ale da się pograć, chociaż mi się szybko znudziło. Może lepiejby się grało z lepszą grafiką, muzyczką i m.in. lepszą płynnością paletki.

WakUp Twice
Menu trochę nie pasuje do gry, ponieważ jest taki dziwny przeskok z tych trójwymiarowych budynków wyglądających jak fragment gry, a gdy się odpala to typowa 2D z nienajlepszą grafiką. Według mnie mogłaby być spoko, ale gdyby była bardziej dopracowana. Pograłem trochę i nawet w miarę się gra.

2048
Nie przepadam za podróbkami gier, a tym bardziej zrobionymi kiepsko w porównaniu do oryginału.

WolfensteinVR
Nie mogę odpalić.

BreakColors
Przydałoby się bardziej dopracować poruszanie tacką, bo starałeś się zrobić płynny ruch ale z początku za wolno przyspiesza po czym o wiele szybciej, co według mnie nie dało dobrego efektu. Tzn. zamysł takiego przyspieszania jest ok, ale wymaga dopieszczenia. A jeśli chodzi o rozgrywkę no to zwykły arkanoid.

Flappy++
Kolejna podróbka znanej gry, więc pomysłu nie ma co oceniać. Jeśli chodzi o rozgrywkę to podobna jak w oryginale. Jedyne co jest znacząco inne to "menu startowe", które nawet jakoś w miarę się komponuje, ale gry nie oceniam za bardzo na plus bo tak jak pisałem przy innych - nie przepadam za kopiami innych gier.

Omega
Zdecydowanie bardzo dobra gra. Dobrze się gra, dobra grafika i w sumie wszystko dobrze. Nawet takie szczegóły jak wyświetlanie ammo na karabinie jest jak najbardziej na plus.

Kosmos2141
Dobra gra, jak na grę w starym stylu. Jakiś czas temu pewnie byłaby hitem :D I ten samolot w menu fajnie się prezentuje, chociaż przez to myślałem że będą to jakieś wyścigi w takim stylu 'pikselowym' jak ten samolot w menu.

Experiment
Główne rzeczy w grze nie są jeszcze zrobione żeby można było w nią normalnie pograć bo można tylko postrzelać sobie ale nikt nie może mnie zabić ani nawet nie goni gracza.Poza tym można wychodzić poza mapę na czarne tło.

Build, Expand and Invade
Nie jestem przyzwyczajony do grania w strategie na tablecie i ogólnie mało gram w strategie ale nawet całkiem, całkiem

Gizarma
Wymaga dłuższego pogrania aby ocenić. Tym bardziej że trzeba poczekać kilkanaście minut zanim wykona się akcje.

Goan
Za duże błędów w tej grze, choćby nawet w sprawnym poruszaniu się. (tak jak mówił ktoś wyżej - jazda na łyżwach). Poza tym nie mogę atakować mieczem tylko z kopa.

Kupiec
Mocno oldschoolowa gra i w sumie nie wiem co więcej powiedzieć, bo jakoś nie przepadam za takimi grami.

Boxer goes to heaven/ Troyan cargo
Oceniam jako jedną ge, tym bardziej że są do siebie bardzo zbliżone. Nienajgorzej się w to gra gdy już się ogarnie co i jak. Ale według mnie w boxerze dziwne jest to jak się wchodzi do szafy i tak przelatuje się przez wiele pokoi. Przydałyby się też jakieś wskazówki żeby dokładnie wiedzieć co jest celem tej gry itd.

Offline Liosan

  • Moderator

  • +1
# Październik 21, 2014, 00:24:52
Um... no cóż. Tylko trochę ponad 2/3 głosów dotarło. Nie bardzo chcę dyskwalifikować taką ilość osób, więc chyba będę musiał przedłużyć głosowanie o 48h - aż do 22 października, godzina 23:59 :|

Liosan

Offline Boski

  • Użytkownik

# Październik 21, 2014, 00:55:25
Uhh zdążyłem. Zatem mały feedback:

Adam27 - Behind The Door - nie przepadam za tego rodzaju grami, ale ta jest
całkiem przyjemna. Nie udało mi się przejść pierwszego korytarza wiec nie mam
zbytnio co oceniać. Za głupi jestem :P

Hostile Dimension - suma suma wyszlo bardzo fajnie, choc na poczatku wydawalo
mi sie, ze grafika jest 'kazda z innej bajki'.

SteamBuster - szkoda, ze jest tylko jeden poziom, bo gra sie calkiem calkiem.
Przeszkadza imho nieintuicyjne sterowanie i irytuje niezbyt dopracowane AI.

Experiment - bez problemu wyswietla tylko tlo w menu, po pojawieniu sie napisów
lub gry zaczyna wszystko migac, tak, ze nie da sie grac. Szkoda, graficznie bardzo
ladnie sie zapowiadalo.

Kosmos 2141 - bardzo fajnie to wygląda, zwłaszcza sama gra z muzyką wprost z nes'a.
Jedyne co mi nie odpowiadało, to ilość trafień we wroga, by go zniszczyć. Przez to
moim zdaniem rozgrywka traci na dynamice.

Omega - bardzo pozytywne zaskoczenie. Pierwszy moment na marsie - super. Klimacik
niezły. Później w środku już mniej, ale gra ok.

Kupiec - super, od pierwszego włączenia graficznie mi przypadła. Mam nadzieję znaleźć
niebawem więcej czasu by bardziej się zagłębić. Z czysto kosmetycznych spraw, to rysowanie
jednego na drugim (chodzi mi o wyświetlanie okien które już są nieaktualne) sprawia
nieco mętlik w oczach.

Goan - widać, że się przyłożyłeś. Postać bardzo ślizga się po terenie. Natomiast dobry
pomysł na intro z oddalającą się kamerą. Bardzo dobrze dobrana muzyka.

Niestety, z powodu czasu nie miałem okazji przetestować wszystkich gier.

Offline Khrone

  • Użytkownik

# Październik 22, 2014, 11:46:33
Niestety nie mam dostępu do komputera z systemem Windows... co dyskfalifikuje większość gier. Czy w takim wypadku mam przesłać ocenę i tak, czy lepiej po prostu dać się zdyskwalifikować, będzie to bardziej "fair"?

Offline Liosan

  • Moderator

# Październik 22, 2014, 11:49:20
A gry javowe, i te parę gier co ma wersje na Maca/Linuksa? Jeśli w nie zagrałeś, to wyślij głosy :)

Liosan

Offline Khrone

  • Użytkownik

# Październik 22, 2014, 17:22:03
KeepFire - jaskiniowiec czyli prosta platformówka której nie powstydził by się nikt na combo 2h :) (+ za dźwięki :P)

Patyczki:
> java -jar Patyczki.jar
Exception in thread "main" java.lang.UnsupportedClassVersionError: sticks/Sticks : Unsupported major.minor version 52.0
at java.lang.ClassLoader.defineClass1(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:800)
at java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:142)
at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:449)
at java.net.URLClassLoader.access$100(URLClassLoader.java:71)
at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:361)
at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:355)
at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method)
at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:354)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:425)
at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:308)
at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:358)
at sun.launcher.LauncherHelper.checkAndLoadMain(LauncherHelper.java:482)


2048 Hex - fajne, w sumie najbardziej mnie wciągneło ze wszystkich innych prostych remakeów

Flappy++ - fajne, są dźwięki, jest spójna grafika, jednak duży poziom trudności uniemożliwił mi cieszenie się grą dłużej niż kilka sekund

Build Expand and Invade Demo - "This app is incompatible with your device."

Dungeon of Hell Kingdom lite - Wow, trochę jak zelda, ale z psem. Fajnie się grało. I nie ma się wrażenia że to gra napisana na kolanie - grafika spójna, dźwięki + muzyka, są animacje, fajny pomysł z tą salą kinową... trochę sterowanie mogło by być do poprawy, wkurzały te karaluchy i niekoniecznie wiedziałem co zrobić na początku (to jakiś samouczek miał być?)

Gizarma - Wow, jedyna rozbudowana gra która mi się uruchomiła. Nie ma dźwięków i wszystko statyczne, rozgrywka wolna... no wszystko do poprawy :P Ale serio: Zupełnie odstaje od reszty ocenianych gier - bo i projekt ma kilka lat, i pracuje nad nim kilka osób i jest to generalnie zupełnie coś innego niż reszta.

Reszta jest albo na Windowsa tylko, albo nie chciała mi się uruchomić. Moja ocena więc zapewne różniła by się gdybym miał możłiwość odpalenia reszty gier.

Offline Liosan

  • Moderator

# Październik 22, 2014, 20:58:15
22 z 25 osób przesłało głosy. Więcej przedłużeń nie będzie :) Kończymy dziś o 23:59.

Liosan

Offline Liosan

  • Moderator

  • +7
# Październik 23, 2014, 01:20:33
W tym roku niewątpliwym zwycięzcą jest...

I Miejsce: patgame - OMEGA, 69 punktów. Oprócz głosów publiczności i aż dziewięciu "piątek" od uczestników, ten FPS zdobył też wyróżnienia w kategorii miodność (7 pkt)  i grafika (8 pkt).
Inne warte wspomnienia projekty w kategorii grafika to Hostile Dimension (Jechbeat) i Behind the Door (Adam27) - po 4 nominacje; natomiast w kategorii miodność to Wake up Twice (krzysztof5) - 4 punkty, oraz znów Hostile Dimension - 3 punkty. W wyścigu o laur publiczności drugie miejsce zajmuje Behind the Door, z 4ma głosami w ankiecie.

II Miejsce: Jechbeat - HOSTILE DIMENSION, 52 punkty. W kategoriach specjalnych dość solidnie - w każdej 2-4 nominacje; niestety w żadnej z nich nie udało się zdobyć nagrody. Dużo "piątek" i "czwórek" - wyraźnie widać zaciętą walkę o pierwsze miejsce.

III Miejsce: Adam27 - BEHIND THE DOOR, 31 punktów. Dodatkowo najlepszy wynik w kategorii pomysł - 4 punkty.
W kategorii pomysł głosy były dość równomiernie rozłożone - 3 punkty zdobył remake gry Kupiec (Vipa),  a 5 projektów zdobyło po 2 punkty - Hostile Dimension (Jechbeat), Gizarma (Troll), Omega (patgame), Marszal (2048 Hex), i dwie gry zx81.

Kategoria technologia: tutaj konkurencje zdeklasował MrKaktus i jego WolfensteinVR. Nie wiem, ile osób zagrało w wersję ze sterowaniem gestami, ale z pewnością dużo uczestników było pod wrażeniem zastosowanych rozwiązań :)
Zaszczytne drugie miejsce w kategorii technologia dzielą Hostile Dimension (Jechbeat) i Gizarma (Troll) - po 3 punkty.

Kategoria dźwięk... sprawiła mi pewien problem. Głósy były rozłożone po równo, więc nagrodę tej kategorii muszę przyznać ex aequo czterem projektom, które zdobyły po 3 punkty:

Projekty poza podium, w kolejności punktów:

4. Troll z zespołem - Gizarma - 24 punkty
5. Krzysztof5 - Wake up Twice - 18
6. AdamW., Piotr O., Marcin I. - Nihilium - Forgotten World - 15
7. TukanHan - Goan - 14
7. Vipa - remake gry Kupiec - 14
7. Cremmy+cybek - SteamBuster - 14
8. Astitus - Space Fight - 13
9. MrKaktus - Wolfenstein VR - 9
9. skmskm - Build, Expand and Invade - 9
9. P@tys - BreakColors - 9
10. Marszal - 2048 Hex - 7
11. rafal3920 - Kosmos 2141 - 6
12. Khrone - Coloniae - 5
12. pajadam - Flappy++ - 5
13. Extant - Keep Fire - 3
14. SeaMonster131 - Experiment - 2
15. free - Patyczki - 0
15. Bajtek - SkyComando - 0
15. Boski - FableBall  - 0

Dyskwalifikacja z powodu nie przesłania głosów:

zx81 (taxi_driver) - Boxer goes to Heaven ||| Troyan cargo - 9 punktów
kkazmier - SDL Poli Pong - 2
BrunonDEV - The Construgert    - 0

Dzięki wszystkim za kolejny udany WSOC :)

Liosan

PS. Grafiki dzięki uprzejmości http://game-icons.net/
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2014, 11:52:13 wysłana przez Liosan »