Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2014  (Przeczytany 40692 razy)

Offline Liosan

  • Moderator

  • +25
# Lipiec 01, 2014, 10:17:13
LINK DO PACZKI: http://compoarchiwum.warsztat.gd/WSOC-2014.zip

W tym roku niewątpliwym zwycięzcą jest...

I Miejsce: patgame - OMEGA, 69 punktów. Oprócz głosów publiczności i aż dziewięciu "piątek" od uczestników, ten FPS zdobył też wyróżnienia w kategorii miodność (7 pkt)  i grafika (8 pkt).
Inne warte wspomnienia projekty w kategorii grafika to Hostile Dimension (Jechbeat) i Behind the Door (Adam27) - po 4 nominacje; natomiast w kategorii miodność to Wake up Twice (krzysztof5) - 4 punkty, oraz znów Hostile Dimension - 3 punkty. W wyścigu o laur publiczności drugie miejsce zajmuje Behind the Door, z 4ma głosami w ankiecie.

II Miejsce: Jechbeat - HOSTILE DIMENSION, 52 punkty. W kategoriach specjalnych dość solidnie - w każdej 2-4 nominacje; niestety w żadnej z nich nie udało się zdobyć nagrody. Dużo "piątek" i "czwórek" - wyraźnie widać zaciętą walkę o pierwsze miejsce.

III Miejsce: Adam27 - BEHIND THE DOOR, 31 punktów. Dodatkowo najlepszy wynik w kategorii pomysł - 4 punkty.
W kategorii pomysł głosy były dość równomiernie rozłożone - 3 punkty zdobył remake gry Kupiec (Vipa),  a 5 projektów zdobyło po 2 punkty - Hostile Dimension (Jechbeat), Gizarma (Troll), Omega (patgame), Marszal (2048 Hex), i dwie gry zx81.

Kategoria technologia: tutaj konkurencje zdeklasował MrKaktus i jego WolfensteinVR. Nie wiem, ile osób zagrało w wersję ze sterowaniem gestami, ale z pewnością dużo uczestników było pod wrażeniem zastosowanych rozwiązań :)
Zaszczytne drugie miejsce w kategorii technologia dzielą Hostile Dimension (Jechbeat) i Gizarma (Troll) - po 3 punkty.

Kategoria dźwięk... sprawiła mi pewien problem. Głósy były rozłożone po równo, więc nagrodę tej kategorii muszę przyznać ex aequo czterem projektom, które zdobyły po 3 punkty:

Projekty poza podium, w kolejności punktów:

4. Troll z zespołem - Gizarma - 24 punkty
5. Krzysztof5 - Wake up Twice - 18
6. AdamW., Piotr O., Marcin I. - Nihilium - Forgotten World - 15
7. TukanHan - Goan - 14
7. Vipa - remake gry Kupiec - 14
7. Cremmy+cybek - SteamBuster - 14
8. Astitus - Space Fight - 13
9. MrKaktus - Wolfenstein VR - 9
9. skmskm - Build, Expand and Invade - 9
9. P@tys - BreakColors - 9
10. Marszal - 2048 Hex - 7
11. rafal3920 - Kosmos 2141 - 6
12. Khrone - Coloniae - 5
12. pajadam - Flappy++ - 5
13. Extant - Keep Fire - 3
14. SeaMonster131 - Experiment - 2
15. free - Patyczki - 0
15. Bajtek - SkyComando - 0
15. Boski - FableBall  - 0

Dyskwalifikacja z powodu nie przesłania głosów:

zx81 (taxi_driver) - Boxer goes to Heaven ||| Troyan cargo - 9 punktów
kkazmier - SDL Poli Pong - 2
BrunonDEV - The Construgert    - 0




Zasady, wg których uczestnicy nadsyłali oceny:
Wszyscy którzy nadesłali prace mają prawo oddać głos aby wyłonić najlepsze prace w tegorocznym WSoCu. Każdy uczestnik przyznaje 5, 4, 3, 2 lub 1 punktów pracom, które uważa za generalnie najlepsze, a także nominuje po 1 jednej pracy do każdej z kategorii specjalnych. Czyli chciałbym dostać (mailem lub PMką) zgłoszenia w takiej formie:

5 pkt: gra XXX
4 pkt: gra YYY
3 pkt: gra ZZZ
2 pkt: gra AAA
1 pkt: gra BBB

Najciekawszy pomysł: gra CCC
Najlepsza grafika: gra DDD
Najlepszy dźwięk i muzyka: gra EEE
Najlepsza miodność/grywalność: gra FFF
Najlepsze rozwiązania techniczne: gra GGG

Jedną grę można nominować do kilku kategorii specjalnych (nawet do wszystkich). W żadnym wypadku nie można głosować na swoją własną grę.

Oprócz powyższych, odbędzie się też plebiscyt publiczności w formie ankiety w tym wątku. Każdy zarejestrowany uczestnik forum może oddać głos na najlepszą pracę :)

Termin głosowania - 2 tygodnie, czyli do 20tego 22ego października, do g. 23:59. Nie nadesłanie głosów oznacza dyskwalifikację.



Wraz z początkiem lipca zaczynamy Warsztat Summer of Code 2014! Zasady takie same w ubiegłym roku i wcześniej - 3 miesiące na napisanie fajnej, ciekawej gry. Nie ma narzuconego gatunku, tematu ani wielkości gry - ograniczają Was tylko Wasze możliwości :) Można zgłaszać się w pojedynkę lub zespołach. Gra musi być  dostępna do testowania dla pozostałych uczestników konkursu, najlepiej gdyby była darmowa albo miała wersję demo. Zwycięzcy będą tradycyjnie wybrani przez głosowanie między uczestnikami. Dodatkowo będzie przeprowadzona ankieta na forum żeby przyznać nagrodę publiczności. Podobnie jak w zeszłym roku będzie 5 kategorii na wyróżnienie gier najlepszych w pewnych aspektach.
Jak zwykle mamy dowolność jeśli chodzi o technologię - zapraszamy projekty pisane od zera, na własnym silniku, UDK, Unity, Flash, Irrlicht, Ogre, Haxe/NME albo czymkolwiek innym. Mogą być gry do ściągnięcia, przeglądarkowe, mobilne albo jeszcze jakieś - zasady Was nie ograniczają, ale weźcie pod uwagę że oceniać będą Was inni uczestnicy konkursu, więc w Waszym interesie jest żeby mogli pracę uruchomić.

Terminy: od wtorku 01.07.14 (dzisiaj!) do środy 01.10.14. Równo 3 miesiące, potem głosowanie.

Linki do poprzednich lat: 2013, 2012, 2011, 2010, 2009, 2008, 2007.

Zachęcam do utworzenia projektu na warsztat.gd lub devloga tutaj na forum (mamy do tego specjalny dział) - screeny, video i opisy wprowadzanych zmian zawsze są mile widziane :) Jeśli macie oficjalne strony swoich projektów - dajcie linka, postaram się je umieszczać w materiałach. Oczywiście nie jest to obowiązkowe. W zasadzie jedynym warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest przesłanie lub podlinkowanie pracy.



Wysyłanie prac
Prace nadsyłamy do dnia 1szego października, do godziny 23:59. Prace można wysyłać do mnie na PM lub na mój adres mailowy kurek.szymon+WSOC [małpa] gmail.com (tak, z plusikiem, to mi ułatwi sortowanie), jako załącznik lub link do hostowanej pracy. W przypadku prac we Flashu lub na platformy mobilne będzie potrzebny link.



Frequently Asked Questions:
  • Jak należy przesłać grę?
    • Generalnie gry "standalone" trzeba przesłać mi (jako załącznik lub link do hostingu), te we Flashu/HTML5/etc można hostować samemu, a w przypadku gier mobilnych linki do pobrania. Jeśli żadna opcja Wam nie odpowiada, to mamy duże pole do negocjacji :)
  • Czy można przesłać więcej niż jedną grę?
    • Można, ale będą traktowane jako jedna praca konkursowa.
  • Czy może to być gra komercyjna?
    • Może, tylko musi być dostępna do zagrania dla pozostałych uczestników.
  • Czy można przesłać grę, nad którą zaczęło się pracować wcześniej?
    • Można, ale trzeba to wyraźnie zaznaczyć, żeby wszyscy byli poinformowani co oceniają.
  • Czy trzeba udostępniać źródła?
    • Nie trzeba, wystarczy wersja do uruchomienia. Ale można :)
  • Czy można pisać w technologii XXX?
    • Można, ale jeśli dostarczysz grę która nie uruchomi się u części uczestników, to sam pozbawiasz się części punktów. Sorry :)
  • Czy można zmienić projekt po zgłoszeniu?
    • Jasne, wystarczy dać mi znać na PM albo w tym wątku.
  • Czy każdy członek zespołu głosuje oddzielnie?
    • Nie, każdy zespół ma jeden głos.

Miłego tworzenia! I pamiętajcie - to ma być zabawa :)

Liosan

PS. Grafiki dzięki uprzejmości http://game-icons.net/
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2014, 11:52:29 wysłana przez Liosan »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Liosan

  • Moderator

  • +6
# Lipiec 01, 2014, 10:17:31
Przesłane projekty: PACZKA (~1 GB)

Wycofani:
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2014, 23:59:01 wysłana przez Liosan »

Offline Bajaczysko

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 01, 2014, 15:31:00
A jak tworzy się projekt na warsztat.dg?

Offline Liosan

  • Moderator

  • +2
# Lipiec 01, 2014, 15:53:46
Wchodzimy na warsztat.gd, zakładmay konto, klikamy plusik w prawym górnym rogu ekranu ("Dodaj nową treść") i tam dodajemy projekt :) Potem w ramach projektu można dodawać screeny, opisy, filmiki itp.

Liosan

Offline zx81 (taxi_dr...

  • Użytkownik
    • Something Beautiful team

  • +2
# Lipiec 01, 2014, 18:37:49
( Lato zaczyna sie 21 czy 22 czerwca, lipiec to poczatek wakacji. Wiec albo 'lato' albo 'wakacje')
Co byscie powiedzieli zeby dodac w tym roku kategorie patriotyzm albo polityka? *
I jezeli gra zawieralaby taki element to uzyskiwalaby dodatkowy punkt/ punkty.



Offline koirat

  • Użytkownik

  • +3
# Lipiec 01, 2014, 19:57:41
Co byscie powiedzieli zeby dodac w tym roku kategorie patriotyzm albo polityka?
Rezerwuje nazwę gry "Unabomber" ;)

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

  • +2
# Lipiec 02, 2014, 00:14:53
Zgłaszam Gizarmę, strategię 4X online osadzoną w średniowiecznym uniwersum. Gizarma jest prawdopodobnie części Was znana, bo rozwijamy ją już kilka lat, od kilku miesięcy grywalna wersja jest dostępna publicznie. Obecnie zespół składa się z siedniu developerów.

Nie wiem, czy to wystarczy, czy powinienem jeszcze coś dopisać. W razie czego dopiszę :)

Troll

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

  • +2
# Lipiec 02, 2014, 11:37:09
to ja zgłaszam mój prototypik "Tactics of Gold" przy którym dłubię w wolnych chwilach mniejwięcej od miesiąca. mam kawałek gameplaya na placeholderach :P

Offline Liosan

  • Moderator

  • +4
# Lipiec 02, 2014, 23:57:00
Przyjąłem dwa zgłoszenia. Co tak cicho w tym roku ? :) Dwa poprzednie razy wszyscy mieli uwagi że czegoś nie wiadomo, a jakie zasady, a czy będzie dział forum, a czemu nie ma +1, a kiedy zaczynamy... widzę że jak wszystko opiszę w pierwszym poście to potem nie ma o czym dyskutować ;)

No, przynajmniej zx81 ma uwagi :)

( Lato zaczyna sie 21 czy 22 czerwca, lipiec to poczatek wakacji. Wiec albo 'lato' albo 'wakacje')
Chyba rok szkolny/akadmiecki zaczynają się bliżej 23 czerwca? Tak w zasadzie to ja się po prostu trzymam terminów z poprzednich lat :)

Co byscie powiedzieli zeby dodac w tym roku kategorie patriotyzm albo polityka?
Ja tam bym wolał awantur politycznych unikać... więc lepiej żeby konkurs tego nie punktował :)

Liosan

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

  • +1
# Lipiec 03, 2014, 10:37:13
Ok, ja też się zgłaszam, ale póki co bez wyjawiania co to będzie za projekt. Ale na pewno będzie wersja flashowa i androidowa. ;-)

Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Lipiec 03, 2014, 10:47:37
Zgłaszam się, chociaż jeszcze nie wiem z czym do ludzi wyjdę :P

Offline Halajo

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 03, 2014, 11:09:32
Witam, również się zgłaszam i mam nadzieję, że do końca września uda mi się coś wyskrobać :D

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +1
# Lipiec 03, 2014, 11:25:21
Ja też się zgłaszam z moim SpaceFightem. Od razu zaznaczam, że nad grą pracuje już od paru miesięcy, lecz z wielkimi przerwami.

Offline DarkEngineer

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 03, 2014, 12:22:35
Ja też się zgłaszam, nie mam jeszcze konkretnego projektu ale coś się uda zrobić.

Offline edi96

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 03, 2014, 13:46:55
Również się zgłaszam ;)