Autor Wątek: Croko Game (Indiegogo Campaign)  (Przeczytany 6905 razy)

Offline Krolik

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 13, 2014, 18:14:06
@Chrupek3d
Fajnie, że próbujesz, to zawsze lepsze niż nie robić nic. Będziesz miał napewno cenne doświadczenie. Nie mniej jednak jesteś na przegranej pozycji a co najsmutniejsze wciąż kurczowo trzymasz się swojego stanowiska.

Chyba nie rozumiesz czym jest crowdfunding. Wdg. mnie 2 najwazniejsze cechy, które zachecaja potencjalnego gracza do wsparcia to:

- Świetny projekt, który warto wesprzeć, aby został ukończony. Nawet pomijajac opłacalność dla Ciebie wyróżnia się on na tyle, że po proprostu rzucisz kasą.  Inaczej mówiąc "Pragnę tego... chcę w to zagrać ! Take my money!

- Dobry produkt, który możesz zakupić przez crowdfunding w promocyjnej cenie. Myślisz "Hymm fajna gierka, mógłbym pograć. Pewnie bym nie kupił, ale cena kusząca więc czemu nie..."

Niestety, Twoja gra ani nie jest perełką, ani nie jest tania. Przemyśl to sobie dokładnie, czy 7 dolarów za prostą platformówkę, z przecietną grafiką na którą bedziesz czekał pewnie jeszcze kilka mies zanim powstanie to super oferta?

Druga sprawa: Gracz looka i myśli no fajne ale po co mam za to płacic 7 dolarów. Zapłace dolara jak wyjdzie na iphona.

Trzecia sprawa: Omg 43 000 dolarów !? No way... pier...e




Cytuj
Gdybym zdobył te pieniądze, zatrudniłbym kilku koderów i zrobił solidny tytuł z lepszym sterowaniem etc. Obecne DEMO jest tylko demem poglądowym, bo nie chciałem ludziom tylko opowiadać, ale pokazać jak może to w przybliżeniu wyglądać. Wynika to przecież z tekstu i troszkę się dziwię na ludzką reakcję... lub jej brak.
Do póki nie wystaruje się z kampanią, nie widać być może tak oczywistych rzeczy jakie opisujecie... z niektórymi się zgadzam z innymi nie. Wykonałem solidną robotę, a ludzie oczekują ode mnie, że pokażę cycki lub przebiorę się za myszke miki i wsiądę do porszaka, jak idiota, który zebrał 600 tys. Niedoczekanie :-)

Tak to nie działa.  Za wykopanie dołu łyżeczką nie dostaniesz wiecej niż za zrobienie tego samego koparką.
Nikt Ci nie zapłaci za prace i czas. Zapłacą Ci za efekt.

Kiedyś dawno temu, kiedy probowałem z pierwszymi grami dla Playa pociłem się nad małymi gierkami traciłem niezliczone ilosci czasu, żeby coś z tego poskładać i nic mnie nie obchodziło, że ktoś zrobi to lepiej, na lepszym silniku i sobie mniej policzy. Dla mnie liczyło się że sie narobiłem i wydawca ma mi za to zapłacić. Szybko zrozumiałem na czym polega bład i nie upierałem się, po prostu sprawdziłem co nie działa i zacząłem szukać lepszych rozwiązań.

Wiem, że to trudne, ale zadaj sobie kilka mocnych prowokacyjnych pytań.
Czy Ty zapłaciłbyś 7 lub więcej dolarów za taką grę? Dlaczego tak? Dlaczego nie?
A czy jako przecietnie zamożny gracz chciałbyś wesprzeć tą grę ? Dlaczego nie inną tylko akurat tą?
A czy jako osoba posiadająca smartfona albo / i tablet wolałbyś wydać 7 dolców za wersje pc niż kupić ją pozniej w wersji mobile za 1-2 dolary ?
Ciekawi mnie również ta opcja $45 za gre + 3 koszulki i 3 kubki. Czy ty na miejscu gracza zapłaciłbyś za to 150zł? Ja rozumiem, czesto gracze płaca mimo, że nie potrzebują tych wszystkich zabawek kubeczkówi i breloków, ale czy twoja gra jest warta, aby ktoś tyle zapłacił?

Jak to mawiał Brian Tracy "W szczególności musisz być zawsze gotów przyznać, że jakiś sposób może być nie skuteczny i że mogą istnieć inne sposoby prowadzące do osiągnięcia tego samego celu. Ludzie, którzy nie osiągają sukcesów mają bardzo usztywnione postawy. Upierają się przy konkretnym sposobie, a jeśli on nie działa starają się jeszcze bardziej. Ludzie sukcesu, kiedy idzie coś nie tak szukają innych dróg - epszych, prostszych, szybszych i zupełnie odmiennych."



Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

  • +1
# Czerwiec 13, 2014, 18:28:45
Wiem, że to trudne, ale zadaj sobie kilka mocnych prowokacyjnych pytań.
Czy Ty zapłaciłbyś 7 lub więcej dolarów za taką grę? Dlaczego tak? Dlaczego nie?
A czy jako przecietnie zamożny gracz chciałbyś wesprzeć tą grę ? Dlaczego nie inną tylko akurat tą?
A czy jako osoba posiadająca smartfona albo / i tablet wolałbyś wydać 7 dolców za wersje pc niż kupić ją pozniej w wersji mobile za 1-2 dolary ?
Ciekawi mnie również ta opcja $45 za gre + 3 koszulki i 3 kubki. Czy ty na miejscu gracza zapłaciłbyś za to 150zł? Ja rozumiem, czesto gracze płaca mimo, że nie potrzebują tych wszystkich zabawek kubeczkówi i breloków, ale czy twoja gra jest warta, aby ktoś tyle zapłacił?
Dla nas w Polsce to są wysokie kwoty, ale dla kogoś w bardziej zamożnych krajach to te 7 $ to jak dla nas 7 zł, albo jeszcze mniej. I jest to kwota do przetrawienia dla rodzica, którego pociecha prosi (a raczej krzyczy :p) "kup mi tą grę" :) Podobnie z tymi koszulkami i kubkami, jak się dziecku postaci z gry bardzo spodobają i się uprze, to przebolisz dla świętego spokoju te 45$ (na nasze 45 zł lub mniej), a dziecko będzie się mogło pochwalić nową koszulką w przedszkolu :)

Natomiast nie wiem jaka jest konkurencja w takich grach i jak twórcom uda się przyciągnąć dzieciaki do tej właśnie gry (same postaci gry z tego co widzę bardzo sympatyczne :)

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Czerwiec 13, 2014, 18:37:50
Cytuj
Dla nas w Polsce to są wysokie kwoty, ale dla kogoś w bardziej zamożnych krajach to te 7 $ to jak dla nas 7 zł, albo jeszcze mniej. I jest to kwota do przetrawienia dla rodzica, którego pociecha prosi (a raczej krzyczy :p) "kup mi tą grę" :) Podobnie z tymi koszulkami i kubkami, jak się dziecku postaci z gry bardzo spodobają i się uprze, to przebolisz dla świętego spokoju te 45$ (na nasze 45 zł lub mniej), a dziecko będzie się mogło pochwalić nową koszulką w przedszkolu :)

Natomiast nie wiem jaka jest konkurencja w takich grach i jak twórcom uda się przyciągnąć dzieciaki do tej właśnie gry (same postaci gry z tego co widzę bardzo sympatyczne :)

:) Nie w tym rzecz. Tu w ogóle nie chodzi o to że 7 dolarów to duża kwota. Każdego na to stać, ale przecież nie będziesz wspierał wszystkich projektów tylko te, które są tego warte.
Dzieci kilkuletnie nie przeglądają portali crowdfundingowych więc nie mam ożliwości, żeby dziecko sobie upatrzyło kubeczek / koszulkę i tarmosiło rodzica za mankiet, że musi to dostać.
Na app store i Google play sa tysiące specjalnie zaprojektowanych gier dla dzieci.
To nie te czasu, kiedy kupowało się co kolwiek co sie pojawiło. Wybór masz ogromny dlatego trzeba wiedzieć jak się sprzedać.

Offline Gabos

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 14, 2014, 16:48:14
Przeczytałem temat mocno pobieżnie, ale oczywiście zerknąłem na kampanię. Na wstępie tylko trzeba przyznać już, że tak jak koledzy wyżej wspomnieli - 43k USD wydaje się być kosmiczną sumą, pewnie temu właśnie wiele osób to odrzuca. I muszę poprzeć Krolik'a - dzieci nie przeglądają takich stron więc jakby "minąłęś" się z docelowym targetem. Ci w których celujesz, jestem pewien, że po zobaczeniu gry faktycznie nie dawali by żyć swoim rodzicom i za wszelką cenę chcieli by tą grę mieć. Jest kolorowa, przesympatyczna i na prawdę robi miłe wrażenie. Według mnie, sukces osiągnąłbyś w tej grupie bardzo duży, ale to już po ukończeniu gry i jej nagłośnieniu tak, że dziecko zobaczyłoby plakat/grę/reklamę i po prostu musiało by ja mieć. Niemniej jednak życzę ogromnych sukcesów, bo gra ma potencjał i obyś go jak najlepiej wykorzystał ; )

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Czerwiec 14, 2014, 18:39:10
Ja również życzę sukcesów :). Gierka mi sie bardzo podoba, przede wszystkim duzy plus sa styl graficzny i ładne animacje. Jesli chodzi o kampanie to po prostu przypominaja mi sie nasze błedy, ktorych nie zauwazalismy / przemysleliśmy wczesniej... zawsze to nowe cenne doświadczenie :).

Offline chrupek3d

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2014, 02:02:12
Królik: ech... próbuj dalej.

Czekasz na gre tego Pana?
https://www.indiegogo.com/projects/help-build-the-tobuscus-adventures-the-game-wizard-store/x/3577857

Polecam jego kanał Youtube. Skoro lubisz takich kretynów sponsoruj ich i pozwól, że będę biegł swoim tempem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2014, 11:35:48 wysłana przez chrupek3d »

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +3
# Czerwiec 15, 2014, 11:37:23
@chrupek3d
Ja na twoim miejscu nie olewałbym postów Królika bo ma racje. Podałeś tu link do kampanii "kretyna". Zauważ, że ten "kretyn" ma 640 tysiące dolarów, a ty 17 (i to nie tysięcy). On nie jest kretynem - mimo, że po jego filmikach można o nim mieć różne zdanie. Ten gościu miał pomysł (i nie chodzi mi tylko o ten podany link), świetnie się wypromował i wykorzystuje to do swoich celów. Wątpię, żeby jakikolwiek kretyn, debil itd. zdobył taką siłę przebicia i skutecznie to przemienił w pieniądze. I nie, nie jestem jego fanem.

Offline chrupek3d

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2014, 12:33:31
Astisus: wg. mojego osądu Królik jest w "mylnym błędzie", ale nie zamierzam obalać tu jego spiskowych teorii, nie po to powstał ten wątek.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2014, 12:44:04 wysłana przez chrupek3d »

Offline .

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2014, 14:55:03
Skoro lubisz takich kretynów sponsoruj ich i pozwól, że będę biegł swoim tempem.
Na crowdfunding robi się moda. "Inwestowanie" staje się "cool". Czasami spotykam ludzi, którzy zebrali milion czy dwa poprzez crowdfunding i w większości nie mają bladego pojęcia jak zrobić produkt na który zebrali pieniądze. Zastanawiam się czy oni nie zakładają firm tylko i wyłącznie po to, aby zebrać kasę od głupich i kretynów-inwestorów, a następnie w przeciągu roku zbankrutować firmę, oczywiście wypłacając sobie po £400k rocznie za "zarządzanie projektem"...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2014, 14:57:00 wysłana przez . »

Offline Krolik

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2014, 15:32:00
Cytuj
wg. mojego osądu Królik jest w "mylnym błędzie", ale nie zamierzam obalać tu jego spiskowych teorii, nie po to powstał ten wątek.

Słuchaj ja nie mówie Ci tego, żeby Cię zdołować czy wyśmiać, zresztą sam się zastanów czemu po tygodniu masz $17.

Jeśli uważasz, że że jestem w błędzie to może podzielisz się swoimi spostrzeżeniami? Napewno przydadzą się innym forumowiczom, gdyby chcieli kiedyś zakładać zbiórkę.
Pamiętaj że "Flexible Campain" to kampania elastyczna i nawet jeśli nie uzbierasz pełnej kwoty będziesz musiał ukończyć i dostarczyć grę. Nawet jeśli to będzie $17 - (prowizja indiegogo i podatek).

Offline koirat

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2014, 15:39:20
Swoją drogą samo "Flexible Funding" to na starcie już był zły pomysł (żebranie) i pewnie nie jednego potencjalnego klienta odstraszył.

Offline chrupek3d

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2014, 15:46:48
Królik: dlaczego ja mam się wszystkim dzielić? A może Ty wejdź na Indiegogo i za sponsoruj mój projekt. Do tej pory zebrałem 17$ tylko dlatego, że tacy jak Ty wciąż tylko gadają i narzekają.
Mam Ci jeszcze dać to i tamto, ja dałem Ci gre, a co Ty dałeś mnie?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2014, 15:49:36 wysłana przez chrupek3d »

Offline lethern

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2014, 15:48:47
@chrupek3d  a może leave this topic now? :)

Offline chrupek3d

  • Użytkownik

# Czerwiec 15, 2014, 15:49:59
święte słowa :-)

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Czerwiec 15, 2014, 16:34:44
Astisus: wg. mojego osądu Królik jest w "mylnym błędzie", ale nie zamierzam obalać tu jego spiskowych teorii, nie po to powstał ten wątek.
jezu ile ty masz lat, 10?