Autor Wątek: W czym pisać grę w większości 2D.  (Przeczytany 3737 razy)

Offline kicha93

  • Użytkownik

# Czerwiec 06, 2014, 00:25:45
Witam, mam dziwny problem, szukam najbardziej odpowiedniego zestawu narzędzi/silnika jak zwał tak zwał pod grę która będzie tylko w rzucie izometrycznym, ale postać sama w sobie ma być modelem który może się obracać w poziomie.
Zrezygnowałem ze sprite'ów i XNA z powodu braku elastyczności postaci a dwa że XNA nie jest już rozwijane.

Interesuje mnie tylko C#, gra ma być multiplayerem. Grafika wysokiej jakości nie jest ważna. Do kontaktu klient-serwer postanowiłem użyć Lidgren.

Nie chce marnować potencjału 3D i budować gry na silniku w pełni pod 3d dla gry gdzie tego nie będzie praktycznie. I tu pewnie dotykam sedna sprawy. Szukam czegoś gdzie moglbym używać wgrywanych modeli 3d pod 2d jakby.

Pomóżcie mi, doradźcie w czym mógłbym ją napisać.
Dziękuję za wszelką pomoc!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +3
# Czerwiec 06, 2014, 01:13:45
Ostatnio w modzie jest Unity3d, sam na nim robię. Engine ma tyle spieprzonych rzeczy że czasem będziesz bił głową w klawiaturę, ale to i tak jedno z lepszych narzędzi dostępnych dla przeciętnego zjadacza chleba.

Offline polkom21

  • Użytkownik
    • BLOG

# Czerwiec 06, 2014, 11:05:31
Jeszcze masz do dyspozycji sfml czy sdl itp. czemu zaraz brac sie za unity ktore nie jest najwygodniejsze dla wszystkich

Offline kicha93

  • Użytkownik

# Czerwiec 06, 2014, 11:08:31
Właśnie dlatego tu piszę :) Nie jestem za bardzo do niego przekonany i szukam alternatywy.
A macie jakąś opinię o sharpDX?

Offline Rethil

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 06, 2014, 11:44:00
A ja jako zagorzały zwolennik Unity dorzucę od siebie, że własnie kończę jedna gierkę 2D i zabieram się za drugą. Osobiście uważam, ze brakuje kilku starym narzędziom z unity lepszego wsparcia dla 2D (np. particle), ale i tak jest to dla mnie najlepszy silnik z jakim pracowałem. Przeszedłem przez fascynację Flashem, przeszedłem etap XNA, Allegro, SFML, Game Makera i Games Factory i bóg jeden wie czego jeszcze!

Spora część firm przenosi się na Unity czy UE i wydaje mi się, że jest dobry powód ku temu. problem ze wszystkimi bibliotekami typu sharpDX, SFML itd. jest taki sam: musisz zbudować narzędzia sam. Jak sama nazwa wskazuje to są biblioteki nie silniki. Jak nie napiszesz własnego importera dla modeli (lub nie ściągniesz z neta) to samo ci się to nie zrobi.

No i jeszcze jedna rzecz pod rozwagę - w miażdżącej liczbie przypadków musisz się zdecydować co lepiej zrobić - stworzyć silnik, czy stworzyć grę? Wiem że są ludzie, którzy połączyli obie te rzeczy, ale najprawdopodobniej skończysz robiąc jedno z dwojga. Masz dużo większe szanse na skończenie gry jeśli skorzystasz z gotowych narzędzi zamiast z samych bibliotek. Wiadomo korzystając z bibliotek i otwartych narzędzi masz większą swobodę kreatywną (np. customowe particle w Braidzie byłyby nie do zrobienia w Unity ze względu na ograniczoność dostępu do renderera... chociaż i to nie jest do końca prawdą, ale to temat na inną dyskusję i research:P), ale może lepiej skupić się na tworzeniu gry niż jej ekosystemu?

Offline kicha93

  • Użytkownik

# Czerwiec 06, 2014, 12:03:44
True true jeszcze raz true.
A mógłbyś pokazać pm/tutaj screena swojej gry 2D na unity?
Sprawa powoli wydaje się być przesądzona :)

Offline Pawelx156

  • Użytkownik

# Czerwiec 06, 2014, 12:21:07
Zdecydowanie na twoim miejscu brał bym unity. Ostatnio robiłem grę w XNA 2D i nie ma porównania vs unity.
Zanim w xna doszedłem do zbudowania "zarodka" ( edytor poziomów itp..), to w unity mam praktycznie kompletny system gry i w pełni działające dwa poziomy. 
Niestety jedyną wadą unity jest to ze ma masę bugów wraz z nowymi wersjami.  Dla przykładu najnowsza wersja 4.5 uniemożliwia zrobienie gry 2D. Ale dobra wiadomość jest taka, że to naprawią :) kiedyś..

Offline polkom21

  • Użytkownik
    • BLOG

# Czerwiec 06, 2014, 13:07:31
Ja jak na razie jestem na SFML i z tego co próbowałem różne biblioteki przekonała mnie najbardziej. Co do Unity to jakoś nie mogę się przekonać. Może któregoś dnia natchnie mnie na zabranie się za Unity ale jak na razie nie mam zamiaru zmieniać przyzwyczajenia do SFML i tiled map editor.

Offline Kitsune

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 06, 2014, 13:12:44
Wchodzę na stronę Unity a tam widnieje wielki napis: "Unity 4.5: more stable, faster, better 2D", chwalą się że wypuścili fixa i poprawili ponad 450 błędów, może tworzenie gier 2D w Unity to całkiem dobry pomysł.

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

  • +1
# Czerwiec 06, 2014, 14:01:50
Zwłaszcza ze Unity 4.5 ma w koncu normalny Edytor do GUI a samo robienie gier na Unity2D nie jest takie wcale złe. Naprawde zaoszczedza sie TONE czasu na prototypowanie.

Offline kicha93

  • Użytkownik

# Czerwiec 06, 2014, 19:47:48
Dziękuję za wszelkie doradztwo, pomoc itp:)
Wybrałem Unity, czas przetestować coś nowego :)

Offline Rethil

  • Użytkownik

# Czerwiec 08, 2014, 11:30:26
@prośba o screen - żeby nie zaśmiecać forum zapraszam na stronę warsztatową projektu:)