Autor Wątek: Wiedźmin 3: Dziki Gon  (Przeczytany 3537 razy)

Offline kuba

  • Użytkownik

# Czerwiec 06, 2014, 00:00:15
http://www.youtube.com/watch?v=WxrnGjUNDoc

Jak wrażenia? Jak dla mnie bomba, kolekcjonerka zamówiona, ciekaw jestem jak uporają się z optymalizacją na PCty.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +11
# Czerwiec 06, 2014, 00:14:30
Cytuj
Jak wrażenia?
Fajnie by coś takiego zakodować. :)

Offline ArekBal

  • Użytkownik

  • +2
# Czerwiec 06, 2014, 13:04:05
A content skąd?
AAA "treściwego" sam nie uklecisz. ;)
A przy byle grafice tyle pracy co i dla programisty.
RNG takiej opowieści nie opowie.
Cudów nie ma. :D

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 06, 2014, 14:02:17
@up możesz to przetłumaczyć na język polski ?

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Czerwiec 06, 2014, 14:05:34
@ArekBal, ale nikt tu nie mowil o tworzeniu gry - ino kodowaniu ;)

Offline lethern

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 06, 2014, 14:18:02
@Xirdus nie widzę w nazwie tematu "jakość kodu Wiedźmina3" ;p

@koirat
chodziło zapewne o to, że zrobienie takiej gry może wymagać więcej pracy grafików niż programistów (a dodajmy do tego kolejne tyle muzyków, scenarzystów, testerów itd.), przynajmniej tak może to widzieć osoba która próbowała już stworzyć grę i spotkała się właśnie ze ścianą "gdzie są graficy"
RNG to pewnie nawiązanie do random generatora, czyli czegoś co wystarczy dla tworzenia poziomów w grze roguelike żeby gracz się dobrze bawił, a w przypadku AAA wymaga już kogoś na poziomie "napisz mi powieść"
jak dla mnie to nie zdziwiłbym się jakby zatrudnili 5 programistów i 200 ludzi od mediów (czyt. grafika) :p
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2014, 14:24:36 wysłana przez lethern »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 06, 2014, 15:22:48
A content skąd?
AAA "treściwego" sam nie uklecisz. ;)
A przy byle grafice tyle pracy co i dla programisty.
A myślisz że o tym nie wiem? :)

Zawsze jednak można próbować sklecić coś odpowiedniego na swoje siły. :)

Cytuj
RNG takiej opowieści nie opowie.
Cudów nie ma. :D
Nie musi. Pomysłów to akurat chyba każdy z nas ma najwięcej. Czasem lepszych, czasem gorszych, ale ma. Poza tym biorąc pod uwagę mój stosunek liczby wykonanych głównych i sidequestów w Skyrimie, oraz fakt jak te sidequesty wyglądają, to co do RNG wcale nawet nie był bym taki pewien.

Sam klimat fabuły Wiedźmina jednak specjalnie w mój gust nie trafia - zakładając że pozostali przy kluczowym założeniu "co byś nie zrobił, będzie źle". Preferuję raczej lżejsze klimaty (jak w opowiadaniach o Wiedźminie) albo epickie i skrajnie spolaryzowane, w szczególności jeżeli roi się w nich od twistów (Thief 1/2/3 - w 4 jeszcze nie grałem).

Cytuj
chodziło zapewne o to, że zrobienie takiej gry może wymagać więcej pracy grafików niż programistów (a dodajmy do tego kolejne tyle muzyków, scenarzystów, testerów itd.), przynajmniej tak może to widzieć osoba która próbowała już stworzyć grę i spotkała się właśnie ze ścianą "gdzie są graficy"
Jeżeli trafiłeś na ścianę "gdzie są graficy", to znaczy że źle dobrałeś swój projekt do możliwości. Grafikę zawsze można uprościć, nauczyć się ją robić samemu (nikt nie rodzi się programistą albo grafikiem) albo zrobić grę w takim stylu, który grafiki wymaga gotowej bądź minimalnej (rougelike, coś na kształt Darwinii, JRPG z gotowymi assetami - pomysły można mnożyć).

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Czerwiec 06, 2014, 15:30:59
Poza tym biorąc pod uwagę mój stosunek liczby wykonanych głównych i sidequestów w Skyrimie, oraz fakt jak te sidequesty wyglądają, to co do RNG wcale nawet nie był bym taki pewien.
RNG w Skyrimie ogranicza sie do tego, ze w niektorych questach miejsce docelowe wybierane jest losowo - a reszta leci wedlug skryptu. Chyba ze mowisz nie o sidequestach w sensie poboczne linie fabularne, tylko o sidequestach w sensie pytasz w karczmie o zadanie - jesli zrobiles wiecej niz 10 takich zadanek, to jestem pelen podziwu, bo sa one nudne jak flaki z olejem.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 06, 2014, 15:47:24
Cytuj
RNG w Skyrimie ogranicza sie do tego, ze w niektorych questach miejsce docelowe wybierane jest losowo - a reszta leci wedlug skryptu.
Wiem że RNG ma tylko niewielki tutaj udział, ale nie zmienia to faktu, że większość questów wpisuje się w jeden z kilku szablonów.

Cytuj
Chyba ze mowisz nie o sidequestach w sensie poboczne linie fabularne, tylko o sidequestach w sensie pytasz w karczmie o zadanie
Mniej więcej, tyle że w przypadku Skyrima te questy znajdują się same z siebie poza karczmą, najczęściej znajdując przy okazji jakiś przedmiot albo NPCa z opcją dialogową, ostatecznie NPC który sam do Ciebie podbiega*.

*) Fun fact: raz po wyjściu z jednej karczmy ustawiło się do mnie w kolejce 4 takich posłańców. W tym dwóch zabójców którzy cierpliwie czekali w kolejce by mi nagadać i przejść w tryb walki. :)

Cytuj
jesli zrobiles wiecej niz 10 takich zadanek, to jestem pelen podziwu, bo sa one nudne jak flaki z olejem.
Sam nie wiem ile tego narobiłem, ale na pewno więcej niż 10. :) Nie sądzę jednak żeby to był jakiś wyczyn, bo każdy kto dłużej pograł w Skyrima ma na pewno na koncie przynajmniej 10 zrobionych questów "Find word of power in X".

Fakt, że fabularnie nie powalają (chociaż znajdują się czasem co ciekawsze questy wieloetapowe), ale główną motywacją jest tu zwykle poznawanie mapy, zwiedzanie podziemi, lootowanie i pakowanie postaci (szczególnie właśnie w questach "Find word of power").

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Czerwiec 06, 2014, 17:01:41
jak dla mnie to najmocniejszą stroną wiedźminów jak dotąd była oprawa, reszta bez szału. także jakoś nie robię sobie nadzieii że tym razem będzie lepiej

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Czerwiec 06, 2014, 18:24:08
Mniej więcej, tyle że w przypadku Skyrima te questy znajdują się same z siebie poza karczmą, najczęściej znajdując przy okazji jakiś przedmiot albo NPCa z opcją dialogową, ostatecznie NPC który sam do Ciebie podbiega*.
To wszystko jest dokładnie oskryptowane - może poza zbirami i listem od anonimowego przyjaciela o słowie mocy, bo te faktycznie są losowe, ale to by było na tyle.

Nie sądzę jednak żeby to był jakiś wyczyn, bo każdy kto dłużej pograł w Skyrima ma na pewno na koncie przynajmniej 10 zrobionych questów "Find word of power in X".
Osobiście to ten konkretny zrobiłem tylko raz, może dwa - bo skoro i tak łażąc po ruinach się je znajduje, to po co quest?

Fakt, że fabularnie nie powalają (chociaż znajdują się czasem co ciekawsze questy wieloetapowe)
I te wieloetapowe to wszystkie są dokładnie oskryptowane.

główną motywacją jest tu zwykle poznawanie mapy, zwiedzanie podziemi, lootowanie i pakowanie postaci (szczególnie właśnie w questach "Find word of power").
Ja tam poznawałem mapę, zwiedzałem podziemia, lootowałem i pakowałem postać po prostu łażąc na oślep w stronę wszystkiego co się pokaże na kompasie :)

Dobra, koniec już tego offtopu, wróćmy do Wiedźmina. Z tym że w żadnego Wiedźmina jeszcze nie miałem okazji pograć, tak więc żegnam :)

Offline lethern

  • Użytkownik

# Czerwiec 06, 2014, 20:22:53
Cytuj
I te wieloetapowe to wszystkie są dokładnie oskryptowane.
Krzysiek K. miał pewnie na myśli to, że questy wyglądają jak "przynieś (get random item) z (get random location)"
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2014, 20:24:56 wysłana przez lethern »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Czerwiec 06, 2014, 23:29:32
Cytuj
To wszystko jest dokładnie oskryptowane - może poza zbirami i listem od anonimowego przyjaciela o słowie mocy, bo te faktycznie są losowe, ale to by było na tyle.
List od przyjaciela jest oskryptowany - odpala się jak krzykniesz w mieście (o ile nie jest już aktywny).

Zbirów jest parę rodzajów i mogą pochodzić z różnych źródeł - lokacja na mapie, spełnienie warunku, albo random encounter. System random encounterów szczególnie jest ciekawy i pozytywnie kojarzy się z kartami zdarzeń w Magii i Mieczu. ;)

Krzysiek K. miał pewnie na myśli to, że questy wyglądają jak "przynieś (get random item) z (get random location)"
Mniej więcej. Co prawda nie wszystkie, ale nadal jakieś 50% z nich tak wygląda.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

  • +1
# Czerwiec 07, 2014, 00:02:10
Ja się nie mogę doczekać nowego Wiedźmina. Dwa poprzednie przeszedłem i jestem fanem serii :D

Offline kuba

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2014, 00:55:25
Zdecydowanie Cię popieram, Reg :)