Autor Wątek: Windows Store?  (Przeczytany 4100 razy)

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Maj 30, 2014, 11:27:47
Jak oceniacie wydawanie aplikacji w Windows Store?
Odnoszę wrażenie, że ta technologia nie zyskuje wysokiej popularności.
Fajnie, że można na tym zarobić, ale czy warto?

P. S.
Pytanie dotyczy tylko desktopów i tabletów.
(bez telefonów)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 01, 2014, 00:02:52 wysłana przez kubera »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline beermaster

  • Użytkownik

  • +7
# Maj 31, 2014, 13:37:34
Nie rozumiem ...piszesz że można na tym zarobić i pytasz czy warto ?

Otóż nie , nie warto, bo pieniadze szczęścia nie daja.

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Maj 31, 2014, 14:25:33
Rzeczywiście, głupio sformułowane.
Chodzi o to, czy aplikacje w ten sposób udostępnione mogą być popularne.
Nie wiem, czy warto korzystać z tego narzędzia...
Czy ktoś ma doświadczenie i poleci Windows Store?
Nie mam rozeznania.
Widzę np., że projekt WIX przeniósł się ze strony MS na GitHub.
Nie wykluczone, że serwisy MS, to armata na komara...

Offline Nsuidara

  • Użytkownik
    • Site

  • +1
# Czerwiec 02, 2014, 10:41:10
no nie wiem z obserwacji np. na Tablety z Windows 8 i telefony

inaczej z gierkami to niekiedy widać np. po 3 - 5 PLN i w setkach pobrań.. więc jak liczyć każde pobranie = nowy klient to za takie gierki można trochę jednak nachłapać się o ile produkcja nie jest z kosmosu cenowo :P

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +2
# Czerwiec 02, 2014, 10:53:25
setki to na przykład 500.
3x500 = 1500

1500 za grę to jest nic. no chyba że ją w tydzień zrobiłeś.

Zazwyczaj żeby gra się opłacała to musi być sprzedana w tysiącach.

Offline baca130

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 02, 2014, 19:59:23
Z mojego doświadczenia to nie opłaca się.
Moja najnowsza gra która już od dłuższego czasu jest w sklepie
http://apps.microsoft.com/windows/pl-pl/app/rabbit-3d/6af9646d-61ec-4978-a7b3-142f6a049f7e
1 osoba kupiła na 20 pobrań, 153 wyświetliło stronę sklepu co z tego wszystkiego to jest najgorsze bo ni jest widzialna w sklepie.

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Czerwiec 02, 2014, 21:24:31
Dziękuję za info.
Czyli kokosów i hitu z netu raczej nie będzie.
Baca - pamiętam twój projekt :), myślę że ma potencjał.

Offline Nsuidara

  • Użytkownik
    • Site

# Czerwiec 03, 2014, 12:56:31
setki to na przykład 500.
3x500 = 1500

1500 za grę to jest nic. no chyba że ją w tydzień zrobiłeś.

Zazwyczaj żeby gra się opłacała to musi być sprzedana w tysiącach.
za przeproszeniem bym źle skomentował to odejście - jak patrzysz z perspektywy "Firmy" to odp. TAK!
ale jak robisz tak zwaną grę "garażową" czyli hobbistycznie to i te 1500 PLN jest czymś ...

ahh ta polska zachłanność :)
zresztą nie wiem jak te tam mechanizmy działają, ale to też zależy od gry... dziś nie jest fajna ble ble ble a za miech skok pobrań bo jakieś nowe trendy... :O


Z mojego doświadczenia to nie opłaca się.
Moja najnowsza gra która już od dłuższego czasu jest w sklepie
http://apps.microsoft.com/windows/pl-pl/app/rabbit-3d/6af9646d-61ec-4978-a7b3-142f6a049f7e
1 osoba kupiła na 20 pobrań, 153 wyświetliło stronę sklepu co z tego wszystkiego to jest najgorsze bo ni jest widzialna w sklepie.
Widziałem, projekt ale ten projekt tam wylądował w sklepie niedawno ?
wgl. to nie jest chyba gra na telefon ? nie ? czy jest bo ja już na tym store nie znam się :P

zresztą ustawiłeś za grę 10PLN praktycznie gdzie teraz w biedronce za 10PLN masz może i stare ale naprawdę niezłe produkcje ...

zaznaczę ze młodych odbiorców i zakup gry zwłaszcza w Polsce  jest naprawdę mało...

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Czerwiec 03, 2014, 13:04:59
za przeproszeniem bym źle skomentował to odejście - jak patrzysz z perspektywy "Firmy" to odp. TAK!
ale jak robisz tak zwaną grę "garażową" czyli hobbistycznie to i te 1500 PLN jest czymś ...
Jesli robisz gry dla samego robienia gier i nie patrzysz na pieniadze - wypuszczenie za darmo moze byc dla ciebie korzystniejsze, bo np. sciagnie gre nie 500 osob tylko 5000. A jesli robisz gry zeby cos z tego miec, to nawet jak nie jestes "firma" to ci sie za 1500 nie oplaca robic dluzej jak tydzien (chyba ze jeszcze jestes uczniem - wtedy granica oplacalnosci przesuwa sie do miesiaca).

wgl. to nie jest chyba gra na telefon ? nie ? czy jest bo ja już na tym store nie znam się :P
No przeciez wyraznie masz w pierwszym poscie ze nie chodzi o telefony.

Offline Nsuidara

  • Użytkownik
    • Site

# Czerwiec 03, 2014, 13:53:22
Jesli robisz gry dla samego robienia gier i nie patrzysz na pieniadze - wypuszczenie za darmo moze byc dla ciebie korzystniejsze, bo np. sciagnie gre nie 500 osob tylko 5000. A jesli robisz gry zeby cos z tego miec, to nawet jak nie jestes "firma" to ci sie za 1500 nie oplaca robic dluzej jak tydzien (chyba ze jeszcze jestes uczniem - wtedy granica oplacalnosci przesuwa sie do miesiaca).
tam kilka pierwszych produkcji nawet jeśli są fajne, dobrze wystawić za free :] aby dobrze nastawić na siebie graczy :P powiedzmy to zależy od podejścia a np typu "robisz grę, robisz nawet ten tydzień no i zarzucasz ją do sklepu z ceną od tak" czy jesteś naprawdę nastawiony do "sprzedaży"

No przeciez wyraznie masz w pierwszym poscie ze nie chodzi o telefony.
a moje niedoczytanie, to odp. gierka może i zabawna z tym królikiem ale moim zdaniem na telefony a nie na PC bo ani nie edukacyjna itp a była za 10pln
teraz dość słynne miejsce na gry to "telefony"


jak wspomniałem to zależy jaki masz cel, chcesz zarabiać mmm to fakt może nie opłacać się ... chcesz od tak se dorobić coś dodatkowego to jako "dodatek" wynikający z hobby to nie jest źle :]
jak opinii to najlepiej free - dobra opinia wyrabiania na początku, tym większa słoność ze ktoś coś kupi

zawsze można zastosować metodę DCL :P jak tam to nazywa się :P

ok, wiec moim zdaniem w celu zarobkowym zwłaszcza na PCty nie opłaca się taka zabawa o ile produkcja gry trwa więcej niż 1-3 tygodnie bo jak tygodniowo te 1500 to heh to ja muszę zmienić robotę :D

Offline baca130

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2014, 02:29:25

teraz dość słynne miejsce na gry to "telefony"
Na telefony też jest dostępna, jak na razie tylko na ios:

https://itunes.apple.com/us/app/rabbit-3d/id880329043?l=pl&ls=1&mt=8

Offline beermaster

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2014, 20:37:28
A jak się "królik" sprzedaje na ITunes ?

Offline baca130

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2014, 21:50:27
Dużo lepiej.