Autor Wątek: Czy warto przeczytać...  (Przeczytany 7816 razy)

Offline Patrulek

  • Użytkownik

# Maj 01, 2014, 16:58:15
Software Engineering and Computer Games - Rudy Rucker
Programming AI by Example - Mat Buckland
Game Physics Engine Development - Ian Millington
Game Interface Desing - Brent Fox
Game Engine Architecture - Jason Gregory
Game Coding Complete - Mike McShaffy
Fizyka Dla Programistów Gier - David Bourg
Beginning Game Level Design - John Feil
2D Graphics Programming For Games - John Pile

Optimizing Software in C++ - Agner Fog
Clean Code - Robert Martin
Pracownia Programowania Obiektowego - Andrzej Daniluk


Jestem w posiadaniu powyższych pozycji i po wstępnym przejrzeniu wydały mi się dość ciekawe. Ze względu jednak na to, że wolę kodzić niż czytać, wolałbym się upewnić, że każda z tych pozycji jest warta przeczytania i tu pytanie do Was, czy mieliście z tymi książkami do czynienia i jaka jest Wasza opinia na ich temat? Może polecacie coś innego? Przyznam, że jedynymi książkami do programowania jakie przeczytałem do Symfonia C++ i jakaś mała książeczka do Javy, resztę (czyli wciąż nie za wiele :D) umiem z internetu. Interesuje mnie (chciałbym się podszkolić) programowanie ogólnie, projektowanie kodu, jakieś teoretyczne zagadnienia języka (C++ głównie) które przydadzą się w praktyce do optymalizacji kodu no i oczywiście samo programowanie gier od pewnego czasu.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline txt

  • Użytkownik

# Maj 01, 2014, 17:17:38
Jeśli mogę się zapytać... to jaki był cel zakupu tych książek, jeżeli jak sam piszesz
Cytuj
po wstępnym przejrzeniu wydały mi się dość ciekawe
tylko je przejrzałeś?

Offline Patrulek

  • Użytkownik

# Maj 01, 2014, 18:18:34
Źle mnie zrozumiałeś, to że jestem w posiadaniu nie znaczy, że je kupiłem :P  Nie wydawałbym tyle kasy w ciemno

Offline txt

  • Użytkownik

# Maj 01, 2014, 18:29:06
Ok :)
Teraz może bardziej pomocna odpowiedź.

Mogę polecić "Game Physics Engine Development", bo sam przeczytałem i bardzo mi pomogła. Książka zaczyna się od totalnych podstaw i leci w górę z fizyką wykorzystywaną w grach.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Maj 01, 2014, 18:43:30
Game Engine Architecture - Jason Gregory jest niezla. Bez wchodzenia w detale, ale dosyc dobre podsumowanie. Agner Fog swoje najlepsze rzeczy wrzuca online.

Offline Pshepo

  • Użytkownik

# Maj 02, 2014, 10:31:09
Programming AI by Example - Mat Buckland  : Bardzo dobra pozycja - gość ma lekkie pióro, a oprócz tego bardzo wiele rzeczy obrazuje na (jak wskazuje tytuł ;)) przykładach. Polecam

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Maj 02, 2014, 10:52:43
Z tych, które ja czytałem, polecam:

Game Engine Architecture - Jason Gregory - bardzo dobry przegląd, jak jest zbudowany silnik gry.
Fizyka Dla Programistów Gier - David Bourg - dobre wprowadzenie do programowania fizyki.

Co bym polecał dodatkowo z podobnych tematów, to jakaś książka do matematyki 3D. Mój wybór to był:
3D Math Primer for Graphics and Game Development - Fletcher Dunn and Ian Parberry

Offline Patrulek

  • Użytkownik

# Maj 04, 2014, 02:13:52
W 3d póki co wchodzić nie zamierzam, ale zapamiętam ten tytuł i z pewnością rzucę na niego okiem. Także dzięki za Wasze opinie :)

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Maj 04, 2014, 08:00:16
wiedza z zagadnien 3D Ci sie bardzo mocno przyda przy zabawie z 2D - mimo wszystko 2D to czesto splaszczone 3D, dzieki czemu mozesz osiagac bardzo cudne triki.

Offline Kaladios

  • Użytkownik

# Grudzień 14, 2019, 07:33:48
WASA genuinely comprehends that an individual may wind up losing the bill because of any explanation and remembering that situation, WASA has thought of a practical arrangement. All you've to do is visit 'WASA water copy charge' page and enter your record number. When that is done present your record number, and a page will show up with your water bill Lesco Bill Online  . So you see, this procedure will scarcely take a couple of moments given that you've your subtleties. On the off chance that you accept your record number isn't right so get in touch with them and their staff will unquestionably help you.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2019, 13:11:23 wysłana przez Kaladios »