Autor Wątek: Czy warto przeczytać...  (Przeczytany 5008 razy)

Offline Patrulek

  • Użytkownik

# Maj 01, 2014, 16:58:15
Software Engineering and Computer Games - Rudy Rucker
Programming AI by Example - Mat Buckland
Game Physics Engine Development - Ian Millington
Game Interface Desing - Brent Fox
Game Engine Architecture - Jason Gregory
Game Coding Complete - Mike McShaffy
Fizyka Dla Programistów Gier - David Bourg
Beginning Game Level Design - John Feil
2D Graphics Programming For Games - John Pile

Optimizing Software in C++ - Agner Fog
Clean Code - Robert Martin
Pracownia Programowania Obiektowego - Andrzej Daniluk


Jestem w posiadaniu powyższych pozycji i po wstępnym przejrzeniu wydały mi się dość ciekawe. Ze względu jednak na to, że wolę kodzić niż czytać, wolałbym się upewnić, że każda z tych pozycji jest warta przeczytania i tu pytanie do Was, czy mieliście z tymi książkami do czynienia i jaka jest Wasza opinia na ich temat? Może polecacie coś innego? Przyznam, że jedynymi książkami do programowania jakie przeczytałem do Symfonia C++ i jakaś mała książeczka do Javy, resztę (czyli wciąż nie za wiele :D) umiem z internetu. Interesuje mnie (chciałbym się podszkolić) programowanie ogólnie, projektowanie kodu, jakieś teoretyczne zagadnienia języka (C++ głównie) które przydadzą się w praktyce do optymalizacji kodu no i oczywiście samo programowanie gier od pewnego czasu.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline txt

  • Użytkownik

# Maj 01, 2014, 17:17:38
Jeśli mogę się zapytać... to jaki był cel zakupu tych książek, jeżeli jak sam piszesz
Cytuj
po wstępnym przejrzeniu wydały mi się dość ciekawe
tylko je przejrzałeś?

Offline Patrulek

  • Użytkownik

# Maj 01, 2014, 18:18:34
Źle mnie zrozumiałeś, to że jestem w posiadaniu nie znaczy, że je kupiłem :P  Nie wydawałbym tyle kasy w ciemno

Offline txt

  • Użytkownik

# Maj 01, 2014, 18:29:06
Ok :)
Teraz może bardziej pomocna odpowiedź.

Mogę polecić "Game Physics Engine Development", bo sam przeczytałem i bardzo mi pomogła. Książka zaczyna się od totalnych podstaw i leci w górę z fizyką wykorzystywaną w grach.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Maj 01, 2014, 18:43:30
Game Engine Architecture - Jason Gregory jest niezla. Bez wchodzenia w detale, ale dosyc dobre podsumowanie. Agner Fog swoje najlepsze rzeczy wrzuca online.

Offline Pshepo

  • Użytkownik

# Maj 02, 2014, 10:31:09
Programming AI by Example - Mat Buckland  : Bardzo dobra pozycja - gość ma lekkie pióro, a oprócz tego bardzo wiele rzeczy obrazuje na (jak wskazuje tytuł ;)) przykładach. Polecam

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Maj 02, 2014, 10:52:43
Z tych, które ja czytałem, polecam:

Game Engine Architecture - Jason Gregory - bardzo dobry przegląd, jak jest zbudowany silnik gry.
Fizyka Dla Programistów Gier - David Bourg - dobre wprowadzenie do programowania fizyki.

Co bym polecał dodatkowo z podobnych tematów, to jakaś książka do matematyki 3D. Mój wybór to był:
3D Math Primer for Graphics and Game Development - Fletcher Dunn and Ian Parberry

Offline Patrulek

  • Użytkownik

# Maj 04, 2014, 02:13:52
W 3d póki co wchodzić nie zamierzam, ale zapamiętam ten tytuł i z pewnością rzucę na niego okiem. Także dzięki za Wasze opinie :)

Offline ΨΧΞ

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Maj 04, 2014, 08:00:16
wiedza z zagadnien 3D Ci sie bardzo mocno przyda przy zabawie z 2D - mimo wszystko 2D to czesto splaszczone 3D, dzieki czemu mozesz osiagac bardzo cudne triki.