Autor Wątek: kulka przenika przez ścianę  (Przeczytany 1475 razy)

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2014, 17:01:19
Stworzyłem w Blender labirynt, w unity wrzuciłem go na scenę razem z kulką. Wszystko fajnie działa, nawet kulka odbija się od ścian i podłogi i chyba kolizja funkcjonuje. Kłopot zaczyna się w momencie w którym chcę poruszyć całym labiryntem, np. w prawą stronę. Wtedy kulka poprostu przenika przez ścianę. Zastanawiam się czy problemem może być grubość ścian w tym modelu...

if(Input.GetKey(KeyCode.UpArrow) )
{
transform.Translate(Time.deltaTime * 100.0f / 10, 0, 0);
}

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2014, 17:04:54 wysłana przez zajmundov »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2014, 18:30:24
Jak chcesz żeby fizyka poprawnie działał to musisz obsługiwać przesunięcia za pomocą sił. opcjonalnie jest jeszcze ustawianie IsKinematic.

Zrób sobie labirynt z wielu rigidbody ustawionych na IsKinematic. Przesuawaj za pomocą ustawienia prędkości na rigidbody.

Offline zajmundov

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2014, 18:37:19
Masz na myśli funkcję transform.AddForce? Sprawdzę później. Zmieniłem trochę koncept i ustawiłem na strzałkach rotacje labiryntu używając transform.rotate no i kulka nie przenika przez ściany :P


offtop: chcę zrobić grę w której musimy obracać jakimś obszarem aby piłke bezpiecznie przemieścić do pewnego punktu

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2014, 20:08:37
Masz źle ustawione normalne na modelu... no chyba że to takie tekstury mają być. :D