Autor Wątek: Facebook kupuje Oculusa  (Przeczytany 5105 razy)

Offline Konon

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2014, 01:08:22
Stała się coś dosyć niespodziewanego. Facebook zakupił Oculusa za ~2 mld $. Ciekaw jestem jak to wpłynie na przyszłość VR. Wychodzi też na to, że Carmack pracuje dla Facebooka, haha.
Press release
News od Zuckerberga
News od Oculusa

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +3
# Marzec 26, 2014, 01:55:08
Czyli WhatsApp jest wart 9 i pół Oculusa? O tempora, o mores.

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Marzec 26, 2014, 08:09:52
No to beda nama skanowac siatkowke oka :/ Inwigilacja po calosci.

Offline Liosan

  • Redaktor

  • +1
# Marzec 26, 2014, 09:43:21
News od Oculusa
Dobre nastroje w komentarzach pod artykułem ;)

Liosan

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Marzec 26, 2014, 10:21:40
Smutne strasznie mieli 2,5 miliona od kikstartera. Marketingowo itd super pelen sukces ale ludzie pewnie sie mocno wkurza, bo to kolejny produkt ktory zostal skorporacony. A widac np co taki EA robi z firmami robiacymi gry. Nic tylko czekac az ktos kupi http://spaceglasses.com i bedzie matrix :D

Offline coda

  • Użytkownik

  • +5
# Marzec 26, 2014, 11:34:23
Będziemy sadzić kukurydzę w 3D.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +3
# Marzec 26, 2014, 17:40:37
NOXY: Cokolwiek złego można powiedzieć o Facebooku, porównywanie ich do EA jest chyba jednak lekką przesadą :)

Offline BraXi

  • Użytkownik
    • braxi.org

# Marzec 26, 2014, 22:07:21
NOXY: Cokolwiek złego można powiedzieć o Facebooku, porównywanie ich do EA jest chyba jednak lekką przesadą :)

No jak to przesadą skoro mają wspólne cechy? - Facebook'owi i EA zależy tylko na pozyskaniu użytkowników i dojeniu kasy :P

Jak do tej pory to środowisko gamedev jest raczej negatywnie zaskoczone tym posunięciem, miał być Minecraft na VR a nie będzie. No i dupa z zakupu devkit'a :(

Offline Konon

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2014, 22:45:47
O nie, nie będzie Minecrafta... Po pierwsze jest już mod dzięki któremu współpracuje z Oculusem, po drugie będzie tysiąc klonów, po trzecie komu się jeszcze on nie przejadł. Ale nie będzie oficjalnego, koniec oculusa.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2014, 22:46:32
Może jest szansa, że ktoś zcrowfunduje Open Hardware'ową alternatywę? Zwłaszcza, że w Ocullusie AFAIK nadal jest pixeloza - ja rozumiem, że "prototypy", ale coś chyba coś długo to idzie, akurat na tyle, może żeby wstrzelić się z czymś konkurencyjnym?

Chyba, że to opatentowali...

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Marzec 26, 2014, 23:31:12
Juz jest cos konkurencyjnego - Project Morpheus.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Marzec 26, 2014, 23:46:03
Oculus ma pikselozę taką, że aż widać poszczególne subpiksele RGB. Tak że do sensownego VR jeszcze daleka droga. No, ale patrząc na cenę WhatsApp, który chyba nie jest jakąś kosmiczną technologią, to płaci się chyba raczej za popularność i medialność.

Offline Konon

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2014, 00:16:13
Reg, a widziałeś nowy devkit? Podobno niesamowita poprawa pikselozy.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Marzec 27, 2014, 12:01:54
Żaden devkit tu nie może nic pomóc to kwestia hardware-owa. Ma być dostępny Occulus HD i on ma to poprawić, nie wiem co z nim na dzień dzisiejszy.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +2
# Marzec 27, 2014, 13:02:55
Żaden devkit tu nie może nic pomóc to kwestia hardware-owa.
No właśnie devkit to chyba hardware, nie? ;)