Autor Wątek: UE4 vs CryEngine3 vs Unity4(5)  (Przeczytany 10823 razy)

Offline iniside

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2014, 09:41:50
Tak unreal, to wspiera. Nawet sa tutoriale jak zrobić save system.
Mozna to zrobić w Blueprintach (AFAIK), w C++ serializowac do binarek, albo zapisywac pod postacia Json. Co kto lubi.
https://wiki.unrealengine.com/Save_System,_Read_%26_Write_Any_Data_to_Compressed_Binary_Files

W Json nie ma tutoriala (tzn. jest ale na prywatnym forum ;p). Trzeba poczekać, az autor go przeportuje na wiki.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Qbi-Wan

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2014, 11:11:22
Pewnie i tak trzeba się nagimnastykować, ale dobrze słyszeć że można ;P A jak to wypada na tle innych?

a co to mierzy? bo na pewno nie liczbę wypuszczonych tytułów :P

Raczej nie, tym bardziej że pozycja nr 7. OpenWM nie jest "Released" XD

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Marzec 24, 2014, 20:28:35
Odpalał ktoś Flappy Bird tylko na windowsie od Epic? Mimo, że pikselowa grafika, to karta graficzna chodzi mi głośniej. A przy League od Legends w ogóle nie słyszę swojej karty graficznej. W lol mam 55-60fps w Flappy Bird 100fps. Może mam jakąś dziwną kartę graficzną:/ Radeon HD 7900

Offline karaluch666

  • Użytkownik
    • Moje folio

# Sierpień 16, 2014, 13:03:00
Hej wszystkim. Sorry za odkopanie tematu, ale mam pytanko. Który silnik według was jest bardziej popularny w studiach robiących gry w Polsce, Unity, czy UE? Od jakiegoś czasu zabieram się za naukę jakiegoś silnika, ale nie wiem który wybrać. Na początku myślałem o unity, bo wydaje się być prostym silnikiem, ale znajomy który pracuje przy grach w profesjonalnym studio powiedział, żebym uczył się UE, bo ma większy potencjał i jest bardziej popularny w polsce. Jakie jest wasze zdanie? Dodam, że jeszcze nie ogarniałem żadnego, więc obu bym musiał się uczyć od podstaw.

Pozdro

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Sierpień 16, 2014, 14:23:32
Nie siedzę w sumie w branży, ale w ogłoszeniach widać, że Unity jest bardzo popularne. Najlepiej oczywiście nauczyć się obu :)

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Sierpień 16, 2014, 14:35:07
Za UE4 zapłacisz jednorazowo 19$ i po miesiącu subskrypcji, możesz jeszcze korzystać z tego, co masz na dysku. Za dostęp do Unity w wersji Pro, zapłacisz już dużo więcej.

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Sierpień 16, 2014, 17:04:09
Zależy czy bardziej opłaca się zapłacić 1500$ za unity pro czy 5% od zysków royalty dla epica. Jeżeli apka zarobi np. 100 000$ to epicowi odpalasz 5 000$. W przypadku unity płacisz jednorazowo 1500$. Możesz chyba do 100 000$ siedzieć na licencji unity free i nie płacić nic.

Offline karaluch666

  • Użytkownik
    • Moje folio

# Sierpień 16, 2014, 18:47:15
Chwila moment, bo trochę za daleko to zaszło. Nie chce uczyć się silnika, żeby robić w nim gry i później je sprzedawać. Chce go się nauczyć, bo marzy mi się praca przy grach i myślę, że to będzie plusem przy szukaniu pracy. Chciałbym robić jakieś proste poziomy, żeby zaprezentować swoje modele.

Offline Amun

  • Użytkownik

# Sierpień 16, 2014, 18:53:43
Poprzeglądaj oferty pracy z branży gamedev'u ( możesz zacząć na skillshot). Zobacz, czego jest najwięcej, jakie są zazwyczaj wymagania przy danym silniku.

Osobiście uważam, że jeżeli chcesz zacząć dopiero przygodę z gamedev'em to tak jak ktoś wspominał wyżej, najwięcej propozycji jest właśnie z Unity, dlatego na Twoim miejscu od tego bym zaczął. Naucz się go, poznaj jak jest zbudowany, jak działa i przede wszystkim pracuj nad swoim portfolio(ma b. duże znaczenie).

Jeżeli opanujesz jeden silnik, to przenieść się na drugi już nie jest problemem(początki już za Tobą, zrozumiesz zasadę działania grafiki 3D, fizykę, skrypty itp).

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Sierpień 19, 2014, 08:12:59
Myślę że więcej siana wygeneruje znajomość ue dlatego właśnie ze więcej ofert jest na unity. Inny tez jest target tych silników, unity to przede wszystkim gry na mobile