Autor Wątek: Unreal Engine dla kazdego!  (Przeczytany 24181 razy)

Offline kuba

  • Użytkownik

# Marzec 31, 2014, 11:17:41
Nie popadajmy ze skrajności w skrajność, Unity nie jest złą technologią. Trzeba się zastanowić dlaczego ten dodatek kosztuje $80, co tak na prawdę, nie jest dużą sumą biorąc pod uwagę samą cenę Unity. Jeśli ja bym stworzył taki dodatek do Unity, jasne, że chciałbym zarobić na nim jak najwięcej, a jeśli nikt inny podobnego nie stworzył lub tak dobrego jak mój, ustaliłbym cenę jak najwyższą racjonalną - tak już działa biznes, każdy chce jak najdrożej sprzedać swój produkt.

Apropo ceny samego Unity w porównaniu do UE. Pamiętajmy, że w UE płacimy procenty od zysku, niby nie jest to dużo, ale jeśli wszystko przekalkulujesz, jest pewna możliwość (powiedziałbym, że niemal stuprocentowa), że tę różnicę w cenie UE/Unity i tak będziesz musiał zapłacić tylko, że z procentów.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Meic

  • Użytkownik

# Marzec 31, 2014, 13:51:18
Tak sobie patrze na cenę dodatku w Unity https://www.assetstore.unity3d.com/#/content/14147 i się zastanawiam, czy oni nie postradali rozum...

Ten zarzut jest w czyim kierunku ? Unity ? Shader Forge to jest produkt wystawiony w sklepie przez twórcę i twórca ma prawo określić jego cenę. Widzę, że komuś marzy się gospodarka centralnie sterowana :P... A propos cen w unity store, to niestety jest pewien mankament. Weźmy na przykład pluggin http://u3d.as/content/unikron-software-ltd/2d-toolkit/1Wi . Wchodzimy na stronę, patrzymy na cenę 65$ (~200 zł), ok. Logujemy się i chcemy go kupić, a tam niespodzianka, widniejąca cena to teraz ok. 62 Eur, czyli ~260 zł. Czary ? Nie, to tylko skutki przewalutowania na eur i (bagatela) 25% podatku :|... Pół biedy jak autor pozwala kupić towar na swojej stronie płacąc (podstawową) cenę w usd... Niestety często kupujący nie ma takiego komfortu...

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

  • +1
# Marzec 31, 2014, 16:41:48
No i co z tego że UE4 będzie ciągnęło 5% od moich gier, skoro mnie stać na niego. Nie będę tak stratny jeśli się coś nie powiedzie. Skąd mogę wiedzieć na początku projektu, że moja gra odniesie sukces? W UE4 nie muszę inwestować 4500zł + jakieś tam assety. Już lepiej zainwestować te 4500zł w wypasiony sprzęt, by UE4 chodził płynnie. 

Cytuj
Choć unity mocno celuje w rynek indie ( niskie wymagania co do silnika, łatwość tworzenia, rynek gier 2D ) i tego UE nie przebije.

Niestety się muszę tutaj z Tobą zgodzić. Samo Flappy Birds od UE4 chodzi mi, jak bym miał odpalonego Battlefielda 4. Być może to wina mojej karty graficznej. Ale z łatwością tworzenia to się nie zgodzę. W Unity i w UE4 różnie to bywa.

Ok zrozumiałem, czemu Unity dalej trzyma się swojej ceny. Cóż ja należę do innej grupy twórców, niż Ci z Unity. Wolę zapłacić mało za wypasiony silnik na początku, niż płacić dużo na początku. No i te darmowe assety w UE4 dają mi więcej, niż te z Unity. Są wypasione, grafika jest cudna.


Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Kwiecień 08, 2014, 15:10:39
To nie jest UE4 tylko, tylko własny silnik, wcześniej pracowali nad Paradox Enginem. (chociaż jak dla mnie to na oko prerender ;P)

Offline iniside

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2014, 15:14:12
Real-time to, to moze i jest, ale pewnie tak samo jak Samaritarian Demo. Tez było real time. Wkoncu 1FPS to jest real time!

Offline kuba

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2014, 17:13:58
Cytuj
No i co z tego że UE4 będzie ciągnęło 5% od moich gier, skoro mnie stać na niego. Nie będę tak stratny jeśli się coś nie powiedzie. Skąd mogę wiedzieć na początku projektu, że moja gra odniesie sukces? W UE4 nie muszę inwestować 4500zł + jakieś tam assety. Już lepiej zainwestować te 4500zł w wypasiony sprzęt, by UE4 chodził płynnie. 
A kto Ci każe odrazu kupować wersję pro? Tworzysz co musisz na wersji free, albo się z nimi dogadujesz. Każdy jest człowiekiem i jestem pewien, że z Unity i Epic da się sensownie dogadać.

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2014, 20:55:28
Swoja droga ten GameDot wyglada jak kolejny portal jakiegos oszoloma trzepiacego $ z dotacji :/.

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Kwiecień 25, 2014, 00:11:35
Zamówiłem sobie kartę tylko po to, żeby kupić licencję - "Sorry, the CVV sent does not match." Wyszło, że problem leży po stronie Epica, no i muszę sobie poczekać.
A dzisiaj zobaczyłem takie info - https://forums.unrealengine.com/showthread.php?270-Please-read-this-if-experiencing-payment-issues&p=21000&viewfull=1#post21000 - jeszcze się okaże, że wprowadzą PayPala, zanim będę mógł zapłacić kartą :/

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 25, 2014, 00:33:23
Cytuj
W UE4 nie muszę inwestować 4500zł + jakieś tam assety.
Bez assetów to chyba Pong tylko. A w sumie i w Pongu nawet fonty były. ;)

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Czerwiec 11, 2014, 22:39:19
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2014, 01:17:51 wysłana przez _OskaR »