Autor Wątek: Unreal Engine dla kazdego!  (Przeczytany 22818 razy)

Offline Oti

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2014, 23:22:11

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kuba

  • Użytkownik

# Marzec 19, 2014, 23:29:22
Oj, chyba ktoś tu miażdży konkurencję. :)

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

  • +2
# Marzec 19, 2014, 23:57:28
Nawet google nadal "twierdzi", że Unreal Engine (UDK) jest za darmo.
udk3 to nie ue3

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2014, 00:13:49
Oj, chyba ktoś tu miażdży konkurencję. :)
Juz nie, CryEngine jest za $10/miesiac :)

Offline kuba

  • Użytkownik

  • +1
# Marzec 20, 2014, 00:20:28
UE jest bardziej przyjazne dla newbie-users, więc imho nadal miażdży :)
Jasne, osoby, które rzeźbią teraz na Unity i znają ten silnik bardzo dobrze, nagle nie przeskocza na Unreala ot tak, ale nowych userów myślę, że spokojnie tym przyciągną.
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2014, 00:22:23 wysłana przez kuba »

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2014, 01:45:29
I tak miliony dolarów przeleciały im koło nosa. Ciekawe co ludzie od Unity zrobią teraz. Bo wychodzi na to, że mają najdrożej.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 20, 2014, 01:54:00
I tak miliony dolarów przeleciały im koło nosa. Ciekawe co ludzie od Unity zrobią teraz. Bo wychodzi na to, że mają najdrożej.
A od kiedy za darmo to jest najdrożej?

Od pewnego czasu na darmowej wersji Unity możesz robić komercyjne produkty, publikować również na platformy mobilne i nie płacić od tego ani grosza (chyba że do jakiegoś poziomu zarobków). Płatna jest wersja Pro, która dodaje różne bajery (cienie, rendertargety, postprocessing), ale na wersji free wiele też można zrobić.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +7
# Marzec 20, 2014, 01:57:03
Z Unreal Engine'em czy bez, jakoś nie spodziewam się żeby popularność pisania własnych silników na Warsztacie jakoś bardzo się zmniejszyła ;)

Offline kuba

  • Użytkownik

  • +1
# Marzec 20, 2014, 02:26:51
I tak miliony dolarów przeleciały im koło nosa. Ciekawe co ludzie od Unity zrobią teraz. Bo wychodzi na to, że mają najdrożej.

Biorąc pod uwagę, że licencję na grube miliony wykupiłoby założmy 100 firm, dzieki nowej polityce KAŻDY kto ściągnie Unreal4 zapłaci jednorazowo 20dolarów/euro (conajmniej, znajdą się na pewno osoby, które będą płacić regularnie te 20 dolarów). Cena jest baaardzo przystępna, dodać do tego ogromne community Unreala + 5% zysków ze sprzedaży każdej aplikacji/gry, dalej uważasz, że są dużo w tyle?
I tak zarobią na tym kolosalne pieniądze, a przy okazji odbiją się jeszcze mocniej od konkurencji.

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2014, 08:45:23
Mogli wcześniej tego dokonać. To działa jak free to play. Mniej oznacza więcej. Pomyślcie jak by Epic zdecydował się na to 5 lat temu. Unity prawdopodobnie by nie powstało. Dziś byśmy mieli od groma twórców, o wiele więcej tytułów na półkach sklepowych. Indie było by dużo bardziej rozwinięte.

Mam nadzieję, że nowy UE4 nie obciąża tak kompa jak UDK. Mam radeona 7900, a UDK działa mi jak bym miał odpalonego Batlefielda 4. Przy scenie z cube, nie powinno tak być. W Unity natomiast mam sporo obiektów, a karta chodzi cicho i jest 60-150 fps.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2014, 08:54:47
Radek 7900 to karta mieszczaca sie w rozsadnym minimum tego co potrzbuje UE4 do pracy.

Ich nowy framework UI (Slate),  w ktorym jest napisany edytor, jest dosc zasobozerny i zachlanny zarowno na GPU jaki i CPU.

Nie wiem dlaczego zdecydowali sie na uzywanie wlasnego GUI, zamiast np. Qt, ktore tez by było multiplatformowe a napewno byloby mniej zasobożerne.
Moje pytania na ten temat spotkały sie z martwą cisza :D

Offline flexi

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2014, 11:22:47
Nie wiem dlaczego zdecydowali sie na uzywanie wlasnego GUI, zamiast np. Qt, ktore tez by było multiplatformowe a napewno byloby mniej zasobożerne.
Moje pytania na ten temat spotkały sie z martwą cisza :D

Moze dlatego ze nie chca byc uzaleznieni od innych biblotek (moze kiedys Qt zyczylo sobie placenie za licencje itp) :-)

Offline iniside

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2014, 13:24:45
Moze dlatego ze nie chca byc uzaleznieni od innych biblotek (moze kiedys Qt zyczylo sobie placenie za licencje itp) :-)
Zeby komercyjnie wykorzystać Qt i tak musisz zaplacic. Nikt powazny nie bedzie uzywał Qt na GPL zeby edytor do UE4 pisać :D

Offline flexi

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2014, 16:00:41
Zeby komercyjnie wykorzystać Qt i tak musisz zaplacic. Nikt powazny nie bedzie uzywał Qt na GPL zeby edytor do UE4 pisać :D

Z tego co wiem Qt mozna uzywac komercyjne bez zaplaty na jakis tam zasadach :-)

Offline Oti

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2014, 19:43:39
Ktoś już jest szczęśliwym posiadaczem? :) Zaintrygowała mnie ta informacja:

Cytuj
However, this is the very first release, aimed at early adopters. It's powerful, but not very polished, and it requires a beefy desktop computer. Rough areas include:

Mac OS X support hasn't undergone serious developer testing yet
Android support is rough and hasn't undergone compatibility testing
iOS deployment currently requires a Mac
C++ programming documentation is sparse

If you're looking for a more polished product, please check back in 6 months.
Czyli w gruncie rzeczy to jest jeszcze trochę półprodukt-chyba warto się wstrzymać?