Autor Wątek: Pixel Perfekt  (Przeczytany 9108 razy)

Offline jelcynek

  • Użytkownik

# Marzec 12, 2014, 22:10:39
Pixel Perfekt

strona domowa: www.pixelperfekt.info
projekt: Pixel Perfekt
twitter: @pixelperfektgam
Windows Phone Store: PixelPerfekt
Google Play: PixelPerfekt

Pixel Perfekt to gra platformowa czerpiąca z takich klasyków jak Manic Miner, Jet Set Willy, Chuckie Egg. Sterowanie gry jest przystosowane do ekranu telefonów komórkowych. Kontrola postaci ogranicza się do skakania, zatrzymywania postaci (postać chodzi sama) oraz zmieny kierunku ruchu. Rozdzielczość gry jest sztucznie zaniżona by nadać grze retro klimat (i oszczędzić pracy słabemu grafikowi, czyli mi).

Po miotaniu się jak oszalały w kwestii fabularnej, zdecydowałem zrezygnować z fabuły całkowicie. Pozwoli mi to ukończyć grę w sensownym czasie. Zresztą... uważam, że lepszy brak fabuły, niż fabuła do dupy. Wszakże sednem w tej grze jest gameplay.

Gra będzie działać na platformach Windows Phone, Android i iOS. Pisana jest wykorzystując framework Monogame. Gra będzie za friko z nienachalnymi reklamami.

Założenia:
  • 8bit retro platformer
  • kolizje Pixel Perfect z zabijakami i znajdźkami (rozważam również PP dla platform)
  • 50 etapów
  • działa na windows phone, android i iOS

Aktualny stan:
  • część grywalna ukończona
  • wszystkie 50 etapów zrobionych i przetestowanych
  • grafika zrobiona
  • wybrana i popodczepiana muzyka i dźwięki]

Todo:
  • menu
  • zakończenie
  • ekran pauzy, wyboru etapów, ukończenia etapu
  • tutorial (albo instrukcja jak mi się nie będzie chciało)
  • cośtam cośtam

Data wydania:
  • Windows Phone: Sierpnień 2015
  • Android: IV kwartał 2015
  • iPhone: I kwartał 2016

Wszelkie osoby, które by chciały w grę zagrać przed premierą na WP zachęcam do kontaktu ze mną. Podajcie mi na priva maila na którego macie założonego konto na windows phone, a dodam was do listy beta testerów i wyślę linka do gry. Nie trzeba mieć telefonu odblokowanego developersko.
« Ostatnia zmiana: Listopad 28, 2015, 20:39:45 wysłana przez jelcynek »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Marzec 12, 2014, 22:52:58
Fabuła skojarzyła mi się nieco z Wreck-It Ralph :) Czekam z niecierpliwością - strasznie ciężko znaleźć fajną grę na Windows Phone...

Offline jelcynek

  • Użytkownik

# Marzec 09, 2015, 16:10:38
Projekt był martwy, lecz już ożył. Od stycznia ostro trzaskam i widać efekty. Założenia projektu troszkę się pozmieniały. Szczegóły w pierwszym poscie.

Wrzuciłem dziś kilka filmików na warsztat, można zobaczyć efekt mojej pracy.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL2vYrGqnAONS0BrI8fUPZ0P7_niaWc-XU
(Wszelkie przycięcia na filmach to wina mojego komputera, nie umiejącego nagrywać. Drewno)


Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Marzec 22, 2015, 22:26:55
Zapytam również tu:

Kiedy demo? :P

-BD.

Offline jelcynek

  • Użytkownik

# Czerwiec 11, 2015, 22:21:54
Kilka miesięcy ciężkiej pracy zaowocowało prawieże ukończeniem gry. Część growa gry jest ukończona. 50 etapów, grafiki, muzyka, zgrubsza przetestowane. W zasadzie fabularną koncepcję gry zmieniałem już po kilka razy i całkowicie odszedłem od początkowych założeń gry w świecie gier. Pozostała mi teraz najbardziej żmudna i smutna robota. Menu, wybór etapów, zakończenie gry, tutorial/instrukcja i troszkę szlifowania.

Właśnie skończyłem tworzyć stronę dla projektu. Planuję grę na WP wydać w sierpniu, więc już czas troszkę rozbujać marketing.

Pierwszy post uaktualniam o nowe informacje. Do projektu wrzuciłem cztery filmiki promocyjne. Zachęcam też do odwiedzenia strony domowej i obserwowania tweeterka (na razie pusty).

Cytuj
Zapytam również tu:

Kiedy demo? :P

Wybacz Brunon, nie zauważyłem posta. Od paru miesięcy nie czytałem forum. Mogę dać Ci dostęp do betatestów na windows phone marketcie, oczywiście jeśli posiadasz telefon z Windows Phonem. Jeśli jesteś zainteresowany to podeślij mi na priv maila na który masz założone konto na telefonie. Innych zainteresowanych również zachęcam.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 11, 2015, 22:35:54 wysłana przez jelcynek »

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Czerwiec 12, 2015, 17:45:43
Czyli to nie będzie na androida/PC?

Smuteczek :(

Offline jelcynek

  • Użytkownik

  • +1
# Czerwiec 12, 2015, 17:50:51
Android będzie, ale później. Czwarty kwartał 2015 przewiduję port na androida.

Offline BrunonDEV

  • Użytkownik
    • Construgia -- RPG

# Czerwiec 12, 2015, 18:36:01
Będę czekał. :)

Offline jelcynek

  • Użytkownik

  • +2
# Czerwiec 18, 2015, 15:46:58
Po co tracić czas? Graj na ekranie tytułowym:
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2015, 15:55:02 wysłana przez jelcynek »

Offline michrz

  • Użytkownik

# Czerwiec 30, 2015, 14:57:00
Cześć, mam kilka uwag na szybko:
1. Nieintuicyjne menu wyboru poziomów. Miałem realny problem z wybraniem poziomu 1. Najpierw spędziłem 5 sekund klikając w grafikę poziomu, potem jak się okazało zużyem skipa, bo byłem przekonany, że strzałka najbardziej po prawej jest skipem i szukałem innej opcji na rozpoczęcie poziomu. IMO koniecznie wywal zbędny przycisk uruchamiania poziomu i niech zamiast tego będzie uruchamianie planszy przez kliknięcie w jej grafikę.
2. Nie wiem co mnie zabija na poziomie 2. Serio. Piasek jakiś leci i czasem zabija a czasem nie. Czemu?

Offline jelcynek

  • Użytkownik

# Czerwiec 30, 2015, 15:19:56
Cytuj
IMO koniecznie wywal zbędny przycisk uruchamiania poziomu i niech zamiast tego będzie uruchamianie planszy przez kliknięcie w jej grafikę.
Sensowna uwaga.

Cytuj
Nie wiem co mnie zabija na poziomie 2. Serio. Piasek jakiś leci i czasem zabija a czasem nie. Czemu?

 Piasek to kruszące się bloki i on nic nie robi graczowi, ale powoduje, że pod wpływem kruszącego sie piasku, bloki kruszące się poniżej też zaczynają się kruszyć. A giniesz prawdopodobnie od upadku z wysokości. Upadek z 5ciu kratek zabija, z mniejszej wysokości nie. Zakładam, że w drugim etapie giniesz w pionowym tunelu po prawej stronie etapu, spadając z najwyższego poziomu kruszących klocków od razu na sam dół. Zamiast w tym tunelu skakać, proponuję cierpliwie zaczekać.

Offline michrz

  • Użytkownik

# Czerwiec 30, 2015, 17:38:09
Z wysokościami w miarę obczaiłem, ale akurat ginąłem po lewej stronie tego tunelu i przy centralnym kluczu. To mnie szalenie zdziwiło. Wieczorem potestuje jeszcze trochę, gra przyjemna, tylko te śmiertelne upadki mnie póki co dziwią :)

Offline jelcynek

  • Użytkownik

# Czerwiec 30, 2015, 18:02:45
Centralny klucz to właśnie taka nauka poprzez śmierci. Możesz tam spaść w dół i umrzeć. Możesz też cofnąć się w prawo i zejść po platformie. Jest też trzecia opcja, skoczyć w lewo, zatrzymać sie na ścianie i wylądować na małej platformie przy ścianie i się nie zabić. Ten etap miał gracza uczyć skąd może, skąd nie może spaść. Chociaż być może powinienem go przesunąć trochę dalej.

Offline michrz

  • Użytkownik

# Lipiec 01, 2015, 01:06:28
Już wiem co mnie tak dziwiło. Spadanie jest bardzo wolne - nie wygląda na niebezpieczne. A mimo to z pewnej wysokości zabija. Może dodaj jakieś przyspieszenie przy spadaniu? W tej chwili to wygląda jakby ludzik zjeżdżał windą dla emerytów i dostawał zawał serca na parterze :)

W każdym razie poziom drugi mnie najbardziej zdziwił ze wszystkich - zupełnie nie rozumiałem czemu ginę.

Offline jelcynek

  • Użytkownik

# Lipiec 08, 2015, 12:21:19
Długo się wahałem czy implementować odkrywajki jakieś. Za pobity czas etapu można odblokować nowe stroje. Screen z kompletem:


« Ostatnia zmiana: Lipiec 08, 2015, 12:24:00 wysłana przez jelcynek »