Autor Wątek: Własny guzik  (Przeczytany 2274 razy)

Offline Pirs01

• Użytkownik

# Luty 12, 2007, 16:41:51
Chciałbym stworzyć guzik któy oprócz paru zmian powinien mieć właściwości JButton. Różnice polegałyby na tym że guzik ma kształ koła a nie prostokątu i powinienem mieć możliwość zdefiniowania obrazka który będzie wypełniał ten guzik tak żeby obrazk ten wizualnie stanowił guzik. Innymi słowy obrazek pokrywa się kształtem z guzikiem (wzasadzie będą to 3 obrazki biorąc pod uwagę że guzik musi zmieniać wygląd gdy znajdzie się nad nim kursor i gdy zostanie kliknięty). Nie mam doświadczenia w pisaniu w javie i nie wiem jak się za to zabrać. Oczywiście nie oczekują że ktoś poda mi gotowy kod a raczej pomysł jak to zrobić. Powinienem zainteresować się metodą setUI czy raczej metodą setLayout? A skoro jedyną wspólną cechą mojego guzika i JButton ma być fakt żę generuje zdarzenie przy jego kliknięciu to może nie powinienem się zajmować JButton tylko napisać swoją klasę od postaw nie dziedzicząc z JButton? A możę zrobić to jeszcze inaczej?

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline sobol

• Użytkownik

# Luty 12, 2007, 16:56:38
Nie znam Javy, ale powinna być albo możliwość ustawienia wyglądu jakoś, a jeśli nie to możesz dziedziczyć sobie po jakiejś tam klasie buttona i samemu napisać funkcję renderującą ;)

Offline parmezan

• Użytkownik

# Luty 12, 2007, 22:47:33
Zobacz SwingSet2 z katalogu "demo" z jdk. Jest tam przykład jak uzyskać to ze standardowm JButton.

Offline Pirs01

• Użytkownik

# Luty 12, 2007, 23:17:27
Uruchomiłem ten prgoram ale nie znajduję w nim żadnego guzika który nie miał by standardowego prostokątnego kształtu, gdzie dokładniej szukać?

Offline parmezan

• Użytkownik

# Luty 13, 2007, 00:01:54
Button Demo -> Buttons -> Image Buttons
i w Display options odchaczasz: Paint Border, Paint Focus, Content Filled.

Offline Pirs01

• Użytkownik

# Luty 13, 2007, 12:54:37