Autor Wątek: Nauka tworzenia gier.  (Przeczytany 2313 razy)

Offline KipperN7

  • Użytkownik

# Luty 25, 2014, 03:08:45
Witam. Nie wiedziałem jaki dział wybrać, więc wybrałem ten, ponieważ nauka sprowadzała by się do Unity.A więc do rzeczy. Chciałbym tworzyć gry, na silniku Unity, robić własne modele, teksturować je, animować itd. Stworzyć coś samemu od początku do końca.

Nie mam pojęcia, za co się zabrać, jako pierwsze.

Unity 3d, Gimp, Blender, czy może nauka C#.

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2015, 00:03:43 wysłana przez KipperN7 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline strateg

  • Użytkownik

# Luty 25, 2014, 04:36:15
Wybór zależy od Twoich preferencji, tj. czy bardziej czujesz się programistą, czy grafikiem. Z mojego punktu widzenia, jako programista powinieneś nauczyć się języka C#, który wbrew powszechnym i mylnym opinię jest wydajny, wielopratformowy (mono, micro .net) i prosty do opanowania. Obecnie spotkasz go w coraz większej ilości dziedzin. Z tym, że warto uczyć się go poniekąd przy okazji, szukając potrzebnych rozwiązań dopiero wtedy, gdy będą one potrzebne. Moim zdaniem nie ma nic gorszego od uczenia się rzeczy, których się jeszcze nie czuje. Przykład: referencje w funkcjach: dużo ludzi na moim roku nie ogarnia tak podstawowych spraw (w sumie nawet funkcji nie rozumieją), a przecież w pewnym momencie przygody po prostu pojawia się potrzeba użycia referencji i wtedy warto się jej nauczyć ;p Dlatego zabierz się za jakiś prosty projekt i do przodu ;)

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Luty 25, 2014, 10:43:49
Zacznij robić grę nie bacząc na wszystko, a jak w jakimś momencie utkniesz to wtedy szukaj tutoriali do tego konkretnego problemu, jak się z nim uporasz wracaj do tworzenia gry, i tak w kółko. Ewentualnie możesz przerobić najpierw jakiś porządny tutorial C# od początku do końca, żeby nie zacinać się co pięć sekund.

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Luty 25, 2014, 10:44:50
Bierz się za C#/Javascript. Nie rób wszystkiego naraz. Modele i grafikę możesz znaleźć za darmo. Podobnie dźwięk. Mało kto robi wszystko sam.

Offline KipperN7

  • Użytkownik

# Luty 25, 2014, 11:56:11
Dziękuję za odpowiedzi. W takim razie, dokończę kurs si-szarp.pl jednocześnie przeglądając dokumentację silnika i spróbuje coś wyskrobać.

Jeśli ktoś ma coś jeszcze do dodania, to proszę pisać, wiedzy nigdy za wiele :-)

Offline jelcynek

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 25, 2014, 12:06:48
Jeśli już trochę ogarniasz Unity i C# to startuj z robieniem gier. Zaczynaj od małych rzeczy, mierz wysoko. Jako assetów używaj darmowych z netu, albo prostych kształtów z unity (sześcianów, sfer). W wolnych chwilach ćwicz blendera, uzupełniaj wiedzę z C#, jednak bądź świadom, że najwięcej się nauczysz z praktyki.

Offline shinosuke

  • Użytkownik

# Luty 25, 2014, 14:06:43
czesc,

jak unity to moja rada jest taka:
http://www.unityjumpstart.com/ProofOfConcept_1/

przyjemny video tutorial na 2h z prosta gierka od A do Z, jak to opanujesz to mozesz ladnie rozbudowac ta podstawowa mechanike do czegos wlasnego, dorzuc swoje modele, animacje, grafiki co tylko chcesz, rozbuduj o nowych przeciwnikow (rozne szybkosci, ruch na boki, itd.) i bedziesz miec gotowa wlasna w pelni funkcjonalna gierke, potem powinienes juz wiedziec (albo przynajmniej powinno byc Ci latwiej na dalszej drodze) czym to sie je i mozesz smialo ruszyc w tworzenie wlasnego projektu od podstaw z dobrymi radami powyzej odnosnie szukania rozwiazan do napotkanych przeszkod

Offline KipperN7

  • Użytkownik

# Luty 25, 2014, 15:02:48
@shinosuke Dziękuję za link, bardzo fajny poradnik.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2015, 00:05:09 wysłana przez KipperN7 »