Autor Wątek: 2D rzucone na przestrzeń 3D i grafika "otoczenia"  (Przeczytany 2766 razy)

Offline ChaosMaker

  • Użytkownik

# Luty 20, 2014, 20:10:33
Witam

Niedawno założyłem temat dotyczący gry wykorzystujący tą samą technologie co gry Final Fantasy (np 7,8) czy Baldours gate czyli wykorzystujące w miare realistyczne otoczenie (lasów, budowli itp) generalnie "otoczenia"

Jeśli ktoś byłby zainteresowany owym projektem zapraszam tutaj : http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=28590.0

Chodzi tutaj głównie o wykorzystanie grafiki artystycznej np orbazek wewnątrz domu z dzbankami, łóźkiem, prymitywną kuchenką, jednakże zrobione "antrystycznie" a nie przy użyciu technologi 3D.

Czy laik i całkowite bez talecie w grafice 2d może się nauczyć czegoś konkretnego ? (pragną bym zaznaczyć iż jestem dysgrafikiem więc w przestrzeni 2d wogóle sie nie orientuje, nawet narzucanie tekstur na 3d model mi nie wychodzi mimo iż potrafie takowy stworzyć)

Zaraprezentuje kilka obrazków aby przedstawić o jaki tym mi chodzi :

http://theodor.lauppert.ws/games/s/screen1/final_fantasy_7.jpg

http://img.gamefaqs.net/screens/5/d/1/gfs_60427_2_8.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-1u3caJ1VWK0/UV54hmR__rI/AAAAAAAADMg/8RCn8tl6VT0/s1600/Final+Fantasy+VII+Screenshot++Sector+6+Playground.jpg

http://toadinthehoe.files.wordpress.com/2012/12/beetle-forest-first-screen-jade-cocoon-50065_383_256.jpg

http://ivanight.files.wordpress.com/2010/07/jade-1.jpg

http://thegia.com/archive/psx/jade/media2/jade01.jpg



Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline wozix

  • Użytkownik

  • +4
# Luty 20, 2014, 21:17:04
Tak.

Offline ChaosMaker

  • Użytkownik

# Luty 20, 2014, 21:40:26
Tak.

ahhh... jakże dziękuje .. od razu czuje się mniejszym debilem w strawach 2D ... ale jak to zrobić ? od czego zacząć ? czy beztalencie może stworzyć przykładowo powyrzsze grafiki ?

Offline darthtomi

  • Użytkownik

  • +4
# Luty 20, 2014, 22:48:21
Nie:D

Offline ChaosMaker

  • Użytkownik

# Luty 20, 2014, 23:12:31
No i już wiem że debil 2D nie ma szans :)

Offline Joker

  • Użytkownik

# Luty 20, 2014, 23:24:04
Większość screenów które podesłałeś to rendery. A mówiłeś że umiesz robić modele, więc wymodeluj sobie scenę, o teksturuj, wy-renderuj i już będziesz miał background planszy.

Offline ChaosMaker

  • Użytkownik

# Luty 20, 2014, 23:47:34
ba ale da się zrobić render lasu, wiesz detali takich jak grzyby mchy itp ?

Offline Joker

  • Użytkownik

# Luty 21, 2014, 00:57:01
Tak, da się. Zamiast pytać na forum wpisz w Google, albo Youtube 3dsmax / Blender Render a scene. Widzę że masz mało doświadczenia więc znajdź sobie też tutorial na temat modelowania High Poly.

Offline sbdesign

  • Użytkownik

# Luty 21, 2014, 07:48:58
Buldurs gate to grafika prerenderowana robiona w Lightwave 3d, podobnie jak diablo I, II.

Offline ByerN

  • Użytkownik

# Luty 21, 2014, 23:27:36
Nic nie stoi na przeszkodzie by zrobić to 2d i pokroić. Pamiętaj, że za FF stoi duży zespół artystów. Zrobienie czegoś takiego to ogromny nakład pracy. Znajdź własny styl który będzie na Twoje możliwości.

Od siebie dorzucę oczywiście grafikę wektorową: http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=28104.0
Bo jakże inaczej. :P
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2014, 23:37:21 wysłana przez ByerN »

Offline ChaosMaker

  • Użytkownik

# Luty 22, 2014, 12:22:07
Moim zdaniem chyba raczej zastosuje rendery, w świecie 3D orientuje się bardzo dobrze z czego w świecie 2D jestem kompletnym Debilem i wątpię byłbym w stanie stworzyć coś na miano "dzieła".

Z drugiej strony zauważyłem iż w Blenderze można tworzyć dość realistyczne i równie "malownicze" krajobrazy. Wczoraj udało mi się nawet wykonać już kubek dość ciekawie wyglądający.

Oto mój prze renderowany kubek, chyba nieźle nak na pierwsze 3 godziny znajomości z Blenderem.