Autor Wątek: Efekt latarki  (Przeczytany 1829 razy)

Offline Kubekk

  • Użytkownik

# Luty 19, 2014, 15:22:58
Witam!

Jest to mój pierwszy post na forum warsztatu, więc proszę o wyrozumiałość c:

Otóż od jakiegoś już czasu programuję <właściwie to uczę się programować> w bibliotece allegro 5. Niestety napotkałem problem (okej.. ciągle napotykam na problemy ale z tym akurat nie mogę sobie poradzić :P ).
Dobra przejdę do rzeczy.. Otóż wymarzyłem sobie, iż w grze którą tworzę będzie możliwość poruszania się po "ciemnym ekranie" i tylko w miejscu, gdzie znajduje się gracz będzie jasno.. (wyobraźcie sobie scenę teatru od góry.. wszędzie ciemność w miejscu gdzie stoi aktor rozświetla go słup światła... no i porusza się za nim :X )

Okej.. z tym bym sobie poradził.. trochę prymitywnie ale.. stworzył bitmapę z otworkiem (bitmapę większą od okienka) i obliczał w jakim miejscu musi być rysowana, lecz tutaj uświadomiłem sobie, iż potrzebuję jeszcze drugiego punktu.. stałego, więc to rozwiązanie odpada ;x

Czytałem trochę i natrafiłem na https://www.allegro.cc/forums/thread/607967 taki wątek, lecz nie do końca rozumiem funkcję al_set_blender(); Mógłbym mi ktoś to trochę wytłumaczyć? i doprowadzić na właściwy trop? Jak trzeba narysować tą grafikę, aby wszystko grało?

Dziękuję za chociażby poświęcony czas na przeczytanie tego c:

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline flexi

  • Użytkownik

# Luty 19, 2014, 15:45:35
Poczytaj co ta funkcja robi :) https://www.allegro.cc/manual/5/al_set_blender

Offline Kubekk

  • Użytkownik

# Luty 19, 2014, 16:02:26
Jeśli dobrze zrozumiałem (czytałem już wcześniej na ten temat) jest to mieszanie kolorów. Tzn starego z nałożonym nowym. Jeśli się mylę proszę o poprawkę.

Nie zrozumiałem w przykładzie z tego linka (jest to post z 4 obrazkiem licząc od góry obrazki), jakie bitmapy należy stworzyć, aby otrzymać taki efekt (ogólnie, bo już dostosuję sobie do własnych potrzeb).