Autor Wątek: Intuicyjne operowanie na ścianach wielokątów (UI design)  (Przeczytany 2397 razy)

Offline Khrone

  • Użytkownik

# Luty 18, 2014, 14:26:31
Cześć,

Mam problem z wykonaniem user-friendly interfejsu dla gracza. W mojej "grze" planety (ogólnie obiekty w przestrzeni kosmicznej: planety, księżyce, planetoidy itd.) są wielościanami foremnymi (platońskimi tzn. http://pl.wikipedia.org/wiki/Wielo%C5%9Bcian_foremny ; w przyszłości dodam inne wielościany ). Każda ze ścian takiego wielościanu to pojedyńczy region na planecie: gracz może nim zarządzać, zlecać budowę budynków, region ma swoją populację, statystyki itd. Problem polega na tym: jak dać graczowi narzędzie do zarządzania takimi regionami. Chciałbym by obiekty nie były kulami z nałożoną teksturą ale właśnie wielościanami, gdzie w przyszłości, będzie widać ukształtowanie powierzchni, wybudowane kompleksy przemysłowe i tym podobne sprawy.

Co na razie wymyśliłem? Każdy region ma ID, po kliknięcu w niego pojawia się okienko gdzie gracz może te parametry wybierać, zmieniać, itd. Wygląda to tak: http://i.imgur.com/wSno9eQ.png. Jak gracz najedzie myszką na dany region to jest on podświetlony a jego informacje są wyświetlane w podręcznym okienku na boku ekranu. Jednak uważam że to rozwiązanie bardzo nieintuicyjne.

Macie jakieś pomysł na tego typu wejście od gracza? Nie widziałem jeszcze strategii kosmicznej z planetą podzieloną na regiony (chociaż coś takiego było w GalCiv2, gdzie gracz budował na powierzchni planety - ale ja tutaj mam tą powierzchnię zupełnie inaczej przedstawioną, bo ogólnie tworzy to mniej więcej "kulę"). Zależy mi na tym by było jak najbardziej intuicyjne.

Pozdrawiam,
Khrone

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline blejd123

  • Użytkownik

# Luty 18, 2014, 17:35:37
Jeżeli gracz miałby kontrolować dużo takich obiektów, to nie wiem, czy takie zarządzanie byłoby dobre, gdyż prawdopodobnie nie chciałoby mi się obracać każdej planety, żeby zobaczyć co na niej jest. W początkowych turach gry nie byłoby to problemem, ale później być może już tak.

Offline ArekBal

  • Użytkownik


Offline Khrone

  • Użytkownik

# Luty 18, 2014, 18:15:04
Jeżeli gracz miałby kontrolować dużo takich obiektów, to nie wiem, czy takie zarządzanie byłoby dobre, gdyż prawdopodobnie nie chciałoby mi się obracać każdej planety, żeby zobaczyć co na niej jest. W początkowych turach gry nie byłoby to problemem, ale później być może już tak.
Problemem to nie jest, nie będzie dużo tego typu rzeczy. A i tak nie wszystko trzeba będzie ręcznie robić - po prostu daję możliwość takiego micromanagmentu, i chcę by była jak najbardziej intuicyjna.

A może by tak?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Icosahedron_flat.svg
Myślałem o tym, problemem jest to że... jest to płaskie :D I nie widać regionów które sąsiadują z danym, a sama siatka, o ile ładna dla wielokątów formnych to dla innych brył już jest bardziej skąplikowana i zupełnie nieczytelna ( http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Truncated_icosahedron_flat-2.svg )

Offline jerryharpman

  • Użytkownik

# Luty 19, 2014, 00:11:16
Ręczne obracanie + klikanie moim zdaniem jest mało wygodne. Lepiej już dodać przyciski "nastepny/poprzedni" po bokach planety i odpowiednio przesuwać kamerę (do tego stałe ruchy kamery wyrobią jakąś "pamięć" u gracza, a tak to sie zaszuka na śmierć ;p )
Robienie 17 "przycisków" też mi się nie podoba. I tak bym zapomniał co gdzie mam i bym szukał kolejno po wszystkich.

PS. Właśnie robię na pracę inżynierską strategię turową, gdzie gracz kolonizuje nowy układ gwiezdny. Ma kilka planet, na nich buduje, handluje itd.
Jak widzę nie tylko ja miałem ostatnio taki pomysł :p 
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2014, 00:14:58 wysłana przez jerryharpman »

Offline Xirdus

  • Moderator

# Luty 19, 2014, 00:53:26
A może zrobić tak, że po kliknięciu na planetę jest trochę przybliżana (tak że zajmuje ok. 1/3 ekranu poziomo) naokoło niej będą takie jakby komiksowe dymki, z czubkiem wskazującym na konkretny punkt na planecie, pod planetą byłyby dwie strzałki służące do obracania planety, i przy obracaniu dymki przesuwałyby się razem z planetą i te, które wyjadą za bardzo w bok (punkty na które wskazują zaraz znikną z widoku) będą znikały, a w ich miejsce będą z drugiej strony wchodziły nowe dymki? Dymek pokazywałby podstawowe dane na temat regionu/miasta/whatev, po kliknięciu na dymek przenosiłoby do okienka zarządzania.