Autor Wątek: Pospolite warsztatowe ruszenie 2.0  (Przeczytany 11449 razy)

Offline karaluch666

  • Użytkownik
    • Moje folio

# Luty 22, 2014, 10:32:42
Jak tam, ruszy się coś w tym temacie, czy nie? Jakaś cisza nastała...

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Luty 22, 2014, 12:38:17
Cześć, dziś wieczór będzie większy update.

Offline toxic

  • Użytkownik

# Luty 22, 2014, 14:05:25
Meic bo jeżeli temat by mi pasował i znalazł bym czas to sam chętnie bym coś klepnął
No tak, ale który głos jest Twój? To jest jakoś widoczne gdzieś? Pytam, bo głupi jestem.

@Estivo, na co zagłosowałeś? Jakie tematy by Ci pasowały na tyle, żebyś 'poklepał' ? :)

----

No dobra, tylko najpierw jeden z drugim zagłosują na jakiś absurdalnie trudny temat (tak, mówię o strategii - szczególnie w czasie rzeczywistym), a potem ci którzy chcą brać udział w projekcie będą mieli problem. (...) ogólnie zwracam uwagę, że taki system głosowania jest podatny na wkręcenie ludzi w coś na co sami by się nie porwali.
E, myślę, że duzi jesteśmy i damy radę się dogadać między sobą tak, aby nie robić czegoś, co nikomu nie pasuje. Bo to będzie widać w miarę od razu że komuś wybrany temat nie leży, co nie?

A propo - czy Tobie nie pasuje robienie "strategii czasu rzeczywistego"? Można spytać, na co głosowałeś? Z czystej ciekawości pytam :)

Offline Meic

  • Użytkownik

# Luty 22, 2014, 14:47:55
A propo - czy Tobie nie pasuje robienie "strategii czasu rzeczywistego"? Można spytać, na co głosowałeś? Z czystej ciekawości pytam :)

Ja na pierwotną propozycję, czyli "Remake Ice Climber"... Co do strategii czasu rzeczywistego, to trudniejsze jest chyba tylko RPG (albo odrywając się już zupełnie od rzeczywistości i czerpiąc garściami z kanonów "lamerstwa" - MMORPG - jak szaleć, to na całego !!). Czemu jestem sceptyczny w sprawie RTS ? Bo to projekt skomplikowany, przez co rzutujący negatywnie na szanse ukończenia (ogólnie mam doświadczenie, że ludzie są najbardziej chętni do współpracy, głównie przed rozpoczęciem faktycznych prac - duża trudność projektu tylko ten efekt wzmacnia). Z drugiej strony, byłbym skłonny "zagłosować" na strategię turową (jak HoMM albo King's Bounty) - raz, że poziom trudności projektu dość znacząco spada, dwa że np. na androidzie nie widziałem nic fajnego w tych klimatach, więc jakaś nisza istnieje (no i sam bym chętnie w coś takiego zagrał :P)...

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

  • +1
# Luty 22, 2014, 21:57:24
To może jak strategia jest "trudna" to może jakiś FPS o mechanice typu Quake1, ale na multi?

Offline timus

  • Użytkownik

# Luty 22, 2014, 22:30:15
Jezeli bedzie to fps typu quake to sie pisze jako programista.

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Luty 22, 2014, 22:57:25
Głos ludu(nawet jeśli były to trole) zwyciężył- zespół w składzie:
steffan
pracalic/pawlaks1
kubajaniak
komorra
stalek
m3ic
toxic
patgame
laggyluk
Zabiera się do pracy nad grą w stylu K&M.

Celem naszego przedsięwzięcia jest stworzenie grywalnej aplikacji w przeciągu pół roku.
Co z tego wyjdzie- zobaczymy :)


Wszystkim powyżej wypisanym udostępniłem właśnie wstępny GDD- proszę się z nim zapoznać, a także wpisać się na listę zadań.

Jeśli ktoś chce jeszcze dołączyć do zespołu- proszę dopisać się tutaj:https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AkKLOPqR_H1fdGxLQmp2OVVLSzVqQlBBUE1aYkVucUE&usp=drive_web#gid=0
i przesłać do mnie maila z potwierdzeniem.

Wszystkich uczestników zapraszam do komentowania dowolnych fragmentów udostępnionego dokumentu.




Offline stalek

  • Użytkownik
    • Evil Indie Games

# Luty 23, 2014, 00:14:12
Wydaje mi się, że na obecną chwilę przydałoby się dla projektu/teamu jakieś wydzielone osobne forum gdzie spokojnie moglibyśmy dyskutować, wydzielić poszczególne działy i tak dalej...

Nie powinniśmy się obawiać realizacji RTSa, gdyż np. Mimsy (http://www.mimsthegame.com) robią trzy osoby, a ja sam też w 2 osobowym składzie zrealizowałem i wydałem kiedyś takiego prawie RTSa na Androida i iOS...
A tutaj się zebrała silna grupa, więc wszystko jest dla nas możliwe... :)

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Luty 23, 2014, 00:16:49
Wydaje mi się, że na obecną chwilę przydałoby się dla projektu/teamu jakieś wydzielone osobne forum gdzie spokojnie moglibyśmy dyskutować, wydzielić poszczególne działy i tak dalej...
https://www.fora.pl :)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 23, 2014, 02:25:53
@stalek, jestem programistą w zespole "Squatting Penguins" tworzącą "The Mims Beginning" i jak już wcześniej pisałem odradzam tworzenie gry RTS. I nie dlatego że boje się konkurencji ;), a dlatego że naprawdę życzę wam skończenia fajnej gry.

Natomiast uważam iż ukończenie gry typu K&M jest nie lada wyzwaniem.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Luty 23, 2014, 11:27:06
też myślę że to trudne i dlatego powinno być 2d :P ktoś w teamie ogarnia animowanie modeli?

Offline ByerN

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 23, 2014, 14:13:50
Wydaje mi się, że na obecną chwilę przydałoby się dla projektu/teamu jakieś wydzielone osobne forum gdzie spokojnie moglibyśmy dyskutować, wydzielić poszczególne działy i tak dalej...

Grupa na FB?

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Luty 24, 2014, 00:42:00
Natomiast uważam iż ukończenie gry typu K&M jest nie lada wyzwaniem.
Gdyby nie było by to wyzwaniem- nie podejmował bym się go; ]
Wszyscy proszę sprawdzić maile- Update.

Offline stalek

  • Użytkownik
    • Evil Indie Games

# Luty 24, 2014, 02:11:20
@stalek, jestem programistą w zespole "Squatting Penguins" tworzącą "The Mims Beginning" i jak już wcześniej pisałem odradzam tworzenie gry RTS. I nie dlatego że boje się konkurencji ;), a dlatego że naprawdę życzę wam skończenia fajnej gry.

Natomiast uważam iż ukończenie gry typu K&M jest nie lada wyzwaniem.

Skończenie każdej gry jest nie lada wyzwaniem:)
Ale opierając się o Twoje doświadczenia, mógłbyś rozwinąć czemu według Ciebie zrealizowanie RTSa podobnego do K&M ma być trudniejsze niż stworzenie np. dobrego FPSa?
Zakładając, że projekt ma być realizowany w Unity, to jednak sensowne AI dla przeciwników w FPSie może być nawet trudniejsze do zrealizowania niż jakieś proste schematy AI z podpiętym A* które mogłyby całkiem dobrze zadziałać w RTSie...

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 24, 2014, 03:10:31
Po pierwsze w RTS-ie bardzo dobrze widać kiedy AI jest do d**y natomiast w FPS przeciwnicy giną na tyle szybko że nieco ciężej jest to zauważyć.

W FPS robisz AI które musi działać lokalnie np. wchodzisz do pokoju i coś się tam dzieje. W RTS musisz patrzyć na wszystko globalnie. Nie wystarczy zaprogramować AI dla jednostki trzeba również zaprogramować "wielkiego" stratega.

Pathfinding w RTS to np 300 jednostek szukających drogi, w FPS w danym momencie znacznie mniej (kilka).

Co zrobić kiedy jednostki się blokują trzeba jakoś zrobić przepuszczanie, wymijanie się jednostek. W FPS jest znacznie łatwiej, akcja dzieje się zazwyczaj jak jednostki cię widzą, w ten czas zazwyczaj szybko giną ;) więc nawet jak to nie będzie tak doskonałe będzie akceptowalne.

Zauważ że w takim K&M jest znacznie więcej do zaprogramowania, tam obsługujesz cały system wioski, co gdzie przenieść, i co konkretnie w danym momencie. Że już nie wspomnę o takich kwestiach jak tworzenie armii przez AI i wysyłanie jej do boju.

To tak pobieżnie, naturalnie są też rzeczy w FPS bardzo trudne do wykonania również jednak należy zauważyć że nawet takie AI jak w "Super Hot" sprawia frajdę podczas gry :)