Autor Wątek: Pospolite warsztatowe ruszenie 2.0  (Przeczytany 11067 razy)

Offline toxic

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 14, 2014, 12:52:29
FYI: podejrzewam, ze marny ze mnie pozytek bedzie (czas... 7 lat temu mialem go w nadmiarze, choc glupi i mlody bylem - teraz prawie na odwrot jest), ale przynajmniej sledzilbym rozwoj projektu na ile to mozliwe. Jako watcher, follower, voter, czy jak to tam nazwac. Moze bym przy czyms dal rade asystowac, choc watpie.

Ale wole o tym powiedziec publicznie, a nuż ma to znaczenie dla jakichs decyzji czy innych dalszych kroków. :)

pozdr,

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline stalek

  • Użytkownik
    • Evil Indie Games

# Luty 14, 2014, 16:09:57
Hej,
mogę projekt wspomóc modelami 3D (raczej bardzo low poly;) ), grafiką 2D (np. projektami interfejsów) a jeśli będzie realizowany w Unity także elementami programowania w C# (nie mam zbyt dużo wolnego czasu, ale jakieś drobne rzeczy mogę też zaprogramować)...

A no i muzykę jak coś też mogę zrobić, ale muzycy pewnie się zgłoszą bardziej zawodowi:) 

Offline patgame

  • Użytkownik

# Luty 14, 2014, 16:46:56
I ja mógłbym porobić jakieś modele 3d albo tekstury.

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Luty 14, 2014, 18:14:55
Siemanko,
cieszę się niezmiernie że udało się trochę osób zebrać w jednym miejscu ku szczytnej idei ;)

Na początek- kilka słów o mnie: jestem studentem informatyki z Poznania, od ładnych kilku lat zajmuję się programowaniem, od jakichś 5- komercyjnie.
Pracowałem przy różnych projektach, w różnych technologiach i myślę że mam o tym już jakieś pojęcie, które można fajnie wykorzystać.

Chciałbym aby ten projekt był przede wszystkim projektem edukacyjnym- tak aby każdy z nas mógł w nim poćwiczyć nie tylko umiejętności związane z programowaniem czy tworzeniem grafik- ale chyba przede wszystkim umiejętności miękkie- praca zespołowa, dotrzymywanie terminów, sporządzanie dokumentacji, kontrole jakości, trzymanie się OKRów, albo innych kamieni milowych. I wiele, wiele innych rzeczy, które będą stanowiły pewną wartość w przyszłej pracy w gamedevie.

W przeciwieństwie do systemszoka- nie chcę aby projekt był schowany do szuflady. Fajnie było by go gdzieś wydać, a jeszcze milej na tym zarobić. W każdym razie na rozmowę o finansach przyjdzie jeszcze czas ;)


Przechodząc do meritum sprawy- proponuję stworzyć gierkę w Unity3d- sporo ludzi ma w nim już jakieś doświadczenie, bariery wejścia praktycznie nie ma, a możliwości spore.

Jeśli chodzi o sam pomysł na grę- mam propozycję na początek- niepozorną, acz całkiem konkretną:
Proponuję zrobić remake gierki Ice Climber z NES.
Gra jest dość prosta, polega na wspinaniu się na kolejne piętra lodowca, unikając przy tym fok, pterodaktyli, niedźwiedzi polarnych i innych- używając jako sprzętu do wspinaczki jedynie młota i skocznych nóg.

Gra jest świetna dla początkującego zespołu- prosta w założeniach, nieskomplikowana graficznie, a przy tym wciągająca i co ważne- posiadająca grono starych graczy, którzy powinni się zainteresować luźnym remakiem, który nie ma na rynku bezpośredniej konkurencji.


Kto jest za, lub kto ma inny konkretny pomysł- pisać.
Do niedzieli zbieramy głosy i opinie.A w niedzielny wieczór zorganizujemy jakąś konferencję online, celem podjęcia decyzji.

Pozdrawiam ! :]

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Luty 14, 2014, 19:20:19
Jak dla mnie pomysł jest super.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Luty 14, 2014, 19:51:29
Co do unity to czy chcecie robic na free, czy pro, tj. bierzecie pod uwage takze fajne efekty graficzne w projekcie?

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Luty 14, 2014, 20:01:35
Myślę, że najlepiej byłoby wziąć jakąś ogólnodostępną wersję, albo najnowszą albo zdecydować się na jakąś konkretną, tak żeby nie było zgrzytów z różnymi wersjami. Zapewne będzie to również wersja free, skoro gra miałaby mieć jakieś walory edukacyjne (dostępność dla wszystkich bez przeszkód i bez zbędnego bawienia się w pirata).

To wyżej to tylko moje zdanie, steffen zapewne będzie miał więcej do powiedzenia w tej kwestii.

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Luty 14, 2014, 20:17:25
A to nie przeszkadza jak jedni będą mieli Basic a ktoś np. Pro?

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Luty 14, 2014, 20:49:12
Ice Climber z NES. nie ma na rynku bezpośredniej konkurencji.
tak się składa że pracowałem w firmie która zrobiła coś podobnego :P http://www.youtube.com/watch?v=Yrsouc6AXPA. no ale chyba ciężko znaleźć w tej chwili prostą grę która nie ma 100 klonów..

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Luty 16, 2014, 13:08:07
O której i na czym będzie ta dzisiejsza konferka?

Offline karaluch666

  • Użytkownik
    • Moje folio

# Luty 16, 2014, 18:37:09
Czyżby zapał na stworzenie gry już minął?

Offline Risist

  • Użytkownik

# Luty 16, 2014, 20:08:45
Najwidoczniej tak

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

  • +1
# Luty 16, 2014, 22:11:33
No to w takim razie ja obejmę dowodzenie. Kim byłbym w zespole - prawdopodobnie kolesiem od opierdzielania, poganiania itp spraw. Nie miałbym prawa głosu odnośnie projektu (ewentualnie swój własny 1 głos, gdyby reszta się zgodziła). Zająłbym się jakimiś deadlinami, dbałbym o jako taką komunikację, ewentualnie wspomagał jakieś newralgiczne, słabe punkty zespołu. Fachowcem nie jestem ani od programowania, ani grafiki ale conieco potrafię w obu tych kwestiach. Chętni niech przesyłają zgłoszenia na pawlo168@gmail.com ewentualnie skype (pracalic1).


Najlepiej niech zgłoszenia będą w stylu:

nazwa: tu podajecie swoją nazwę nabytą, ewentualnie taką jaką sami przyjęliście np. jak ja Pracalic

co potrafię: co potrafiłbym zrobić dla grupy, osoby z poczuciem humoru, świetnymi pomysłami też mile widziane

co chciałbym robić: czym chcecie się zająć, bo np przejadło wam się programowanie i macie ochotę spróbować czegoś nowego

kontakt: skype, gg, email


To by było na tyle. Chęć uczestnictwa przesyłać zgodnie z przedstawioną wyżej litanią. Coś mi jeszcze wypadło ale nieważne. Jeśli znajdą się chętni np. z 5 i więcej osób, jutro po prostu wymienię w tym wątku wszystkich. Jak znajdzie się przewidywana liczba osób po prostu umieszczę jeszcze tu datę i godzinę spotkania (np na skypie) (każdy kto podeśle do mnie zgłoszenie otrzyma jeszcze email z tą informacją).
Na razie spadam, do jutra - aha z góry zakładam, że robimy w UNITY.

Offline steffan

  • Użytkownik
    • Adam Roszyk Blog VR, Startups, Travels

# Luty 17, 2014, 02:36:07
Odzew nie był aż tak wielki jak się spodziewałem- dlatego proponuję przyjąć założenie zrobienia jednak tego remaku Ice Climbera- jeśli się uda, będziemy po tym projekcie myśleć nad czymś nowym, a jeśli nie- z niczym większym i tak sobie nie poradzimy.

@pawlaks1: Ogarniacz bardzo się przyda- jednak jeśli chcesz zająć się dowodzeniem, działamy wspólnie- albo załóż sobie osobny wątek :P
Także dobrym startem będzie założenie otwartego dokumentu na np google drive i udostępnienie go wszystkim chętnym z tego wątku. Tam też możemy podać rzeczy o których wspomniałeś. Proponuję żeby było to Twoim pierwszym zadaniem.

@komorra: Konfy jeszcze jednak nie było.

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

  • +1
# Luty 17, 2014, 11:46:55
Dwóch teamleaderów to nie jest chyba najlepszy pomysł... Skoro wątek już założył steffan to niech tak będzie. Co do organizacji i podziału ról najlepiej założyć google spreadsheeta i każdy się poprostu wpisze w rubryki - co potrafi, co by chciał robić itd.

A co do tematu gry - ja jestem za otwartym głosowaniem :)