Autor Wątek: Zakładam studio... mam kilka pytań.  (Przeczytany 16651 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 15, 2014, 13:31:35
Cytuj
Moderator ostatni raz na forum w 2012
Będąc moderatorem nie jestem tego taki pewien. ;)


Hint: moderację rozpoznasz po podpisie "Redaktor" pod nazwą użytkownika.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline SyriuszED

  • Użytkownik

# Luty 15, 2014, 13:49:38
Zwracam honor.

Muszę edytować... :P

Kolejne pytanie... Lepiej kupić Tablet graficzny -Wacom Cintiq 22HD DTK-2200 czy komputer dla grafika (rysownika) za tą sama cenę, również z tabletem graficznym, ale tym, że tak napiszę standardowym???
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2014, 14:52:36 wysłana przez SyriuszED »

Offline Rethil

  • Użytkownik

# Luty 17, 2014, 18:25:26
A tak jeszcze się dopytam: zakładacie firmę w kraju czy na Cyprze?:) Jestem żywo zainteresowany podobnymi sposobami uniknięcia zdzierstwa naszej ukochanej Ojczyzny, szczególnie że jak mi żona zza pleców podpowiada w lipcu 2014 będą prowadzone prace nad przywróceniem klauzuli o unikaniu opodatkowania (tzw. agresywnej optymalizacji podatkowej) i w kontekście tego nie wiem, czy firmy zakładane w "rajach", a prowadzone w Polsce nadal będą u nas legalne.

Offline iniside

  • Użytkownik

# Luty 18, 2014, 16:00:57
2. na softy mam osobny budżet około 30k zł;
30k na soft to sa smieszne pieniadze ;).
Liczac na to, ze chcialbym zeby graficy np. uzywali 3ds maxa (co odrazdzam), to jedna licencja kosztuje w przedziale pomiedzy 10 a 15k. Do tego trzeba kupic takie rzeczy jak Substance Designer, Photoshop, ndo, cos do mocapu i booomm. na soft dla jednego grafika wlasnie wydales 40k.

Zamiast maxa/Mayi powaznie bym sie zastanowil nad modo, albo blenderem. W tedy kto wie. Moze za 30k uda sie kupic soft na dwa stanowiska.

Ahh. Zapomnialem o programistach. Visual Studio tez kosztuje. No chyba, ze masz zamiar pisac gry na linuksie.
Co wbrew pozora nie jest glupia opcja. Wiekszosc softu do programowania jest na nim za darmo. Wiekszosc softu do grafiki tez (Krita, Blender, Gimp). Jest tez modo, maya i niedlugo bedzie Substance Designer.


Co do komputera dla grafika. Kasa w bloto dobry konfig to cos pokroju i7 4770k, 32GB ramu, SSD, 1TB HDD i GeForce GTX 770.

To co zostanie powaznie bym zainwestowal w farme renderujaco-kompilujaca. Nie wiem, moze w grze trzeba bedzie na levelach wypalac light mapy (zgroza ale bywa).

Kompilowanie kilkuset tysiecy linii kodu tez swoje zajmuje.

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Luty 18, 2014, 17:53:49
No akurat jeżeli chodzi o visuala to jest BizSpark i programy partnerskie.

Offline karaluch666

  • Użytkownik
    • Moje folio

# Luty 18, 2014, 22:51:28
Do tego trzeba kupic takie rzeczy jak Substance Designer, Photoshop, ndo, cos do mocapu i booomm. na soft dla jednego grafika wlasnie wydales 40k.

Z tego co widzę na YT Substance Designer to jakiś programik do robienia tekstur itp, może przydatny, ale można się bez niego obejść, to samo ndo. Coś do mocapu? Jeśli dobrze pamiętam, to nawet CD Projekt przy robieniu wiedźmina zleciło nagranie wszystkich ruchów zewnętrznej firmie, która zajmuję się tylko tym. W ogóle jakieś studio robiące gry w polsce ma swój sprzęt do mocapu?

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Luty 19, 2014, 00:26:43
Chyba nie. Patrząc z perspektywy małego studia jest to i tak nieekonomiczne. Coś do mocapu + ktoś do mocapu + czas > pozytywom z posiadania mocapu w małej firemce. Coś dużego może sobie pozwolić na porządny mocap i sale do niego i nagrywać nawet całe cutescenki z aktorami.

Ja tam czekam aż określicie miejscowość na 100%.

Offline moonshield

  • Użytkownik
    • ::devBlog

# Luty 19, 2014, 09:12:11
Do mocapu można kilka Kinectów wykorzystać i później jakiś postprocess na tym zrobić. Do prostych gierek podobno działa całkiem nieźle, a nowy Kinect nada się do tego idealnie.

Offline karaluch666

  • Użytkownik
    • Moje folio

# Luty 19, 2014, 09:23:09
Przede wszystkim pytanie, czy w ogóle mocap się przyda. Jeśli robi się gierki typu wiedźmin, czy assassin creed gdzie są walki na miecze to może i jest pomocny, ale jeśli studio chce się np skupić na grach typu fps, gdzie się tylko biega z bronią, to raczej mocap jest zbędny.

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Luty 19, 2014, 09:56:48
Prince Of Persia był robiony bez mocapu. ;)

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 19, 2014, 11:17:32
Do mocapu można kilka Kinectów wykorzystać i później jakiś postprocess na tym zrobić. Do prostych gierek podobno działa całkiem nieźle, a nowy Kinect nada się do tego idealnie.

No to popłynąłeś z fantazją. Programować też można w DevCPP a grafike robić w GIMPie ;].
A na serio to cały temat mocapu w tym wątku to już niezły odjazd od rzeczywistości :).

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • http://laggyluk.com

  • +2
# Luty 19, 2014, 11:54:30
chyba że autor założy studio mocapu, mniejsza konkurencja ;p

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Luty 19, 2014, 19:55:42
Prince Of Persia był robiony bez mocapu. ;)
No właśnie oryginalny PoP był pierwszą grą w historii, w której mocap użyto ;)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Luty 19, 2014, 20:04:32
Ciekawe kogo zrzucili na kolce ;)

Offline MrKaktus

  • Użytkownik

# Luty 19, 2014, 20:08:53
To nie był MoCap tylko rotoskopia ;].