Autor Wątek: Prawa Autorskie, Licencja, a komercyjność  (Przeczytany 1558 razy)

Offline BipBapBop

  • Użytkownik

# Luty 10, 2014, 17:14:00
Witam,

temat kieruję na forum, gdyż mam pewien problem.
Ostatnio czytałem na ten temat, lecz nadal nie wiem dokładnie.

1. Mam wykończoną grę, lecz korzystam w projekcie z modułu SFML'a.
Cała biblioteka SFML jest darmowa i jest rozprowadzana z kodem źródłowym.
Czy jeżeli skorzystam z kodu umieszczonego w bibliotece, lekko go zmodyfikuję to czy będę musiał z projektem udostępniać jego źródła ?
Dlatego korzystam z jednego modułu, gdyż potrzebowałem jednej rzeczy, a nie będę "wynajdywał koła na nowo"... a że tam jest to świetnie zrobione...

2. To samo tyczy się programów graficznych ... jeżeli korzystam z Blendera/Gimpa to czy wszelkie assety będę mógł zachować dla siebie i jedynie wypuścić końcowemu użytkownikowi finalną wersję gry ?

3. Co się stanie jeżeli skorzystam z Photoshopa (Komercyjnych programów graficznych) i grafikę będe w nim tworzył ?

4. Kolejne pytanie to z darmowymi materiałami w sieci. Jak to jest ? Czy mogę je wziąć i po prostu gdzieś w informacjach o grze umieścić dane nt. autorów czy mogę tego nie robić ?

Pozdrawiam

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 10, 2014, 17:28:00
1. Sprawdź w licencji SFMLa.
2. Możesz. Wszystko co stworzysz w Gimpie/Blenderze jest twoje, chyba że licencja danego programu stanowi inaczej (w przypadku tych dwóch wymienionych tak nie jest).
3. Ja wyżej.
4. "darmowe" to zbyt ogólne pojęcie. Do każdej rzeczy, którą potencjalnie chcesz wykorzystać, musisz mieć licencję.

Offline BipBapBop

  • Użytkownik

# Luty 10, 2014, 18:12:58
Cytuj
Permission is granted to anyone to use this software for any purpose,
including commercial applications, and to alter it and redistribute it
freely, subject to the following restrictions:

1. The origin of this software must not be misrepresented; you must not claim
   that you wrote the original software. If you use this software in a product,
   an acknowledgment in the product documentation would be appreciated but is
   not required.

2. Altered source versions must be plainly marked as such, and must not be
   misrepresented as being the original software.

Czyli z SFML'em nie ma problemu.

1.A jeżeli korzystam z namiastki kodu z projektu open-source to czy mój projekt też ma być open-source ?
Przecież nie wszystko można zrobić na wiele sposobów (chociaż pewnie i by się dało, ale nie jestem robotem)

2. I czy da się obejść sprawę z programami komercyjnymi :D. Widziałem masę poradników, gdzie wychodziły piękne efekty pracy w dość szybki sposób, czy nie da się wykorzystać np. Photoshopa do pracy i przepuszczać przez Gimpa, aby zatuszować pracę ... ? Tak wiem może to głupi pomysł.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Luty 10, 2014, 18:24:47
Czyli z SFML'em nie ma problemu.

1.A jeżeli korzystam z namiastki kodu z projektu open-source to czy mój projekt też ma być open-source ?
Przecież nie wszystko można zrobić na wiele sposobów (chociaż pewnie i by się dało, ale nie jestem robotem)

2. I czy da się obejść sprawę z programami komercyjnymi :D. Widziałem masę poradników, gdzie wychodziły piękne efekty pracy w dość szybki sposób, czy nie da się wykorzystać np. Photoshopa do pracy i przepuszczać przez Gimpa, aby zatuszować pracę ... ? Tak wiem może to głupi pomysł.

1. Zalezy od licencji jaka ten projekt open source posiada, sa licencje ze nie musisz udostepniac kodu a sa ze musisz.

2. Cos mi mowi ze takie cos jest nie legalne, gdyz i tak uzywales photoshopa (ofc jesli nie posiadasz licencji).
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2014, 00:37:05 wysłana przez flexi »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 10, 2014, 19:23:33
Cytuj
2. I czy da się obejść sprawę z programami komercyjnymi :D. Widziałem masę poradników, gdzie wychodziły piękne efekty pracy w dość szybki sposób, czy nie da się wykorzystać np. Photoshopa do pracy i przepuszczać przez Gimpa, aby zatuszować pracę ... ? Tak wiem może to głupi pomysł.
Ale w czym problem? Jak masz legalnie Photoshopa, to możesz w nim legalnie tworzyć własne rzeczy. Jedyne co można się zastanawiać, to przypadki gdzie w swojej pracy używasz czyichś fragmentów grafiki (cliparty, czy co bardziej skomplikowane brushe). Inaczej to nie ma tutaj problemu.