Autor Wątek: Silnik 3D pod (androida)  (Przeczytany 3352 razy)

Offline midnight

  • Użytkownik

# Luty 02, 2014, 19:52:09
Witam, zastanawiam się właśnie nad wyborem (darmowego/taniego) silnika 3D, w którym w jak najprostszy sposób będę mógł nauczyć się tworzyć amatorsko kompletne gry 3D pod androida, przeglądając http://mobilegameengines.com/android/3d_game_engines , zainteresowały mnie jak na razie 3 silniki:

GameMaker: Studio ( http://yoyogames.com/studio ) wydaje się łatwy, lecz wolny i zdaje sobie sprawę że i tak nie ucieknę od nauki skryptowania, elementy 3D z tego co do tej pory przejrzałem chyba nie są jego mocną stroną.

jMonkeyEngine ( http://jmonkeyengine.org/ ), wydaje się szybki, używa Javy (dużo tutoriali, + wydane gry, + działa na linuxie)

ShiVa3D ( http://www.shivaengine.com ) - rozbudowany edytor, wydaje się rozsądny, wydane gry, pomijając to że ostatnio chyba firma go projektująca zbankrutowała i ma teraz inne źródło finansowania, nieskończone oczekiwanie na wersje 2.0, nawet fajny.

Inny: który polecacie?

By ułatwić odpowiedź, chciałbym w ramach nauki stworzyć darmową grę podobną do Duke Nukem - Manhattan Project, która działała by w miarę szybko na standardowych telefonach z androidem, z grafiką nie mam problemów, lecz „programowałem“ jak na razie jedynie strony www ;p więc od tej strony szukam jak najłatwiejszego do opanowania rozwiązania.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kitsune

  • Użytkownik

  • +1
# Luty 02, 2014, 20:37:29
Nie napisałeś BARDZO WAŻNEJ rzeczy. Jaki język(i) programowania znasz.
Delta Engine (jeżeli znasz C#)
Osobiście polecam ostatnio bardzo popularny:
Unity 3D (można pisać w C# i/lub JavaScript)
Silnik graficzny (silnik gry) wybiera się z uwzględnieniem posiadanych umiejętności programowania oraz potrzeb projektu.
jMonkey i Shiva są silnikami gry, a GameMaker to "klikacz".

Offline midnight

  • Użytkownik

# Luty 02, 2014, 20:54:05
Napisałem, nie znam żadnego pomijając pobieżnie znane mi html,css, muszę nauczyć się wszystkiego od podstaw.

Chyba wybiorę jMonkey, wydaję mi się że ma najlepszy stosunek, możliwości-łatwość opanowania języka/silnika.

Offline deadeye

  • Użytkownik

# Luty 03, 2014, 00:09:04
Wg mnie tylko i wyłacznie Unity. Stosunkowo bardzo proste, bardzo wizualne tworzenie, a jednocześnie bardzo dużo możliwości i niezła wydajność. No i duże community i materiały. W porównaniu do unity jMonkey nie stoi nawet w tej samej lidze.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

  • +1
# Luty 03, 2014, 01:15:35
a GameMaker to "klikacz".
No chyba Cie pojebało.
Pardon - Nie znasz sie, to sie nie wypowiadaj - unikniesz bycia pośmiewiskiem.

@Topic: Game Maker nie jest idealnym środowiskiem do 3D, jest zdesignowany głównie do 2D.

Offline Kitsune

  • Użytkownik

# Luty 05, 2014, 12:37:58
W Game Maker można naprawdę sporo zrobić bez używania GML; ale wojna o to czy to "klikacz", czy nie nie ma sensu (równie dobrze moglibyśmy pisać DirectX vs OpenGL). Przepraszam, jeżeli kogoś tym uraziłem.
Cytat: ΨΧΞ
No chyba Cie pojebało.
Trochę ostro reagujesz.

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Luty 05, 2014, 17:32:47
ΨΧΞ: Taka nadwrażliwość to pośmiewisko. ;)

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Luty 05, 2014, 17:49:25
ΨΧΞ: Taka nadwrażliwość to pośmiewisko. ;)
Tak.
W Game Maker można naprawdę sporo zrobić bez używania GML; ale wojna o to czy to "klikacz", czy nie nie ma sensu (równie dobrze moglibyśmy pisać DirectX vs OpenGL). Przepraszam, jeżeli kogoś tym uraziłem.Trochę ostro reagujesz.
Nowa wersja GMa, czyli GameMaker:Studio jest wiele nowych ficzerów, chociażby więcej niskopoziomowej funkcjonalności, w tym shadery. To już nie jest klikacz - klocki są tylko zabytkiem nieużywanym chyba przez nikogo, co pozostało w sumie jedynie dlatego, bo ekipa YYG tworzy zupełnie nowy edytor i nie ma sensu w starym wywalać tychże klocków.

Offline midnight

  • Użytkownik

# Luty 05, 2014, 21:12:57
Przejrzałem jeszcze raz GameMaker:Studio, i w połączeniu z YoYo Compiler nie jest aż tak wolny, idealny wręcz do małych projektów, po przemyśleniu wszystkiego, w bardziej rozbudowane gry na komórkę raczej mało kto gra, od tego jest stacjonarka/konsola. Musze się nim jeszcze trochę pobawić.

jMonkey też nie jest zły, o dziwo od razu połapałem się w interfejsie i wszystko działało bez większych problemów, z tym że gry w GameMakerze można stworzyć szybciej i łatwiej, a o coś do szybkiego prototypownia/zabawy i małych projektów mi chodziło. Dziękuje za odpowiedzi.