Autor Wątek: Alternatywa dla Scaleform UI  (Przeczytany 2647 razy)

Offline exigo

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2014, 18:03:56
Jak zapewne wiecie, istnieje coś takiego jak Scaleform UI. W skrócie, zamysł tej technologii jest taki że interface robi się we Flashu wliczając w to animacje, jakieś efekty, no czego się zapragnie. Używanie tego jest bardzo proste. UI dzięki temu nie jest ściśle związane z grą / nie jest hardcodowane. Zresztą, kto używał UDK ten wie.
Niestety nie jest to darmowe.
Stąd moje pytanie: Istnieje jakaś alternatywa w podobnej filozofii (quasi-flash, ew. coś innego, jakiś tool?), udostępniająca również w miarę podobne możliwości? Tzn. robię runtime, i mi to śmiga, mam dostarczony edytor w którym sobie ustawiam buttona, jakieś efekty po naciśnięciu, eventy które wysyłam do właściwej aplikacji, etc. - tak w skrócie.

Przykładowe użycie scaleforma. Zobrazuje jaki efekt chciałbym osiągnąć przy użyciu hipotetycznego narzędzia:

Tu pewien filmik, projekt jakiegoś gościa przy użyciu wspomnianej technologii:
http://www.youtube.com/watch?v=87nGwlz9650
Mniej więcej podobne features chciałbym osiągnąć, tzn. nie typowe-okienkowe GUI 2d, a takie z pojęciem głębokości/zaginane elementy, perspektywa. Wiecie, next-genowe. :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2014, 18:16:05 wysłana przez exigo »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline timus

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2014, 18:32:20

Offline blejd123

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 31, 2014, 19:34:03
Od siebie dodam Awesomium http://www.awesomium.com/ - darmowe do $100k dochodu. GUI tworzysz wprawdzie nie za pomocą flasha, a HTML5/CSS3/JS, ale możliwości powinno mieć podobne.

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Luty 01, 2014, 15:46:21
Zdecydowanie godne polecenia jest awesomium. Jest to biblioteka oparta na silniku chromium i bezproblemowo renderuje GUI stworzone w html'u oraz flash'u, a sama integracja z aplikacją jest banalna (o ile korzystasz z VS, w przeciwnym razie sprawia trochę problemów przy połączeniu).

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Luty 01, 2014, 22:09:40
awesomium do renderowania pewnie potrzebuje zainstalowanego flash playera albo jego wersji .dll?

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Luty 03, 2014, 19:40:29
raczej tak, o ile pamiętam w dokumentacji była wzmianka, że potrzebuje takiego samego plugina (tych samych plików) co Chrome od Google.