Autor Wątek: Próbka mojej muzyki  (Przeczytany 3992 razy)

Offline stażmanwro

  • Użytkownik

  • +5
# Styczeń 19, 2014, 18:50:45
Pięć piosenek w tym jedna w trailerze:

http://rollman.net76.net/

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2014, 22:27:17
O Boże, ta strona, ta gra, ta muzyka... Jakie to jest złe...

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

  • +1
# Styczeń 19, 2014, 23:09:39
Z początku miałem mieszane uczucia... ale po dłużej chwili i obejrzeniu filmiku - ej to ma swój klimat! :) Ja bym nawet powiedział że w jakimś sensie jest to arcydzieło :P

Może inaczej, przekręciłeś mój licznik hu&*$ości w drugą stronę1, to coś w rodzaju jak mantrować słowo na g... po paru minutach traci ono sens, i pewnie jakby tak mantrować to tak z 5 godzin to nawet jakieś pozytywne bardzo skojarzenia by naszły...

Nie wiem jak wyrazić dokładnie moje odczucia, ale generalnie są one pozytywne, i trzymam kciuki za projekt :)

__
1 - licznik hu&^@ości jest to abstrakcja odwrotna do licznika za*&^(stości, z których ten pierwszy służy do mierzenia słabej jakości, a drugi do jakości wyróżniającej się, pięknej i ołsomnesowej. W tym przypadku nastąpiło przekręcenie się licznika i dzieło zostało odebrane jako +nieskończenie za&^(@biste

Offline stalek

  • Użytkownik
    • Evil Indie Games

# Styczeń 20, 2014, 02:48:35
Dość niszowa muzyka, trzymam kciuki za to, że znajdziesz ludzi którzy ją docenią.
Nie poddawaj się.
Powodzenia! :)

Offline stażmanwro

  • Użytkownik

  • +5
# Styczeń 21, 2014, 21:01:40
Zatem wróżę sobie międzynarodową karierę:D

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

  • +2
# Styczeń 21, 2014, 21:57:58
Zatem wróżę sobie międzynarodową karierę:D
Duży plus za dystans do sobie :D swoją drogą, gra McPixel prezentowała podobny styl graficzny a usłyszał o niej cały świat :D Co do muzyki, to wprawiła mnie w dobry nastrój i wywołała uśmiech na twarzy, a o to chyba chodzi w sztuce :D Trzymam kciuki i powodzenia :)

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Styczeń 22, 2014, 00:41:06
Brzmi jak kompletna improwizacja. Przyznaj że siadłeś do gitary bez żadnego przygotowania i poszedłeś na żywioł ;D

BTW - 8-bit kompletnie do gitary nie pasuje. Z tym że co ja tam wiem...

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Styczeń 22, 2014, 09:42:21
BTW - 8-bit kompletnie do gitary nie pasuje. Z tym że co ja tam wiem...
http://www.youtube.com/watch?v=WV4smGddYS4

Offline stażmanwro

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 22, 2014, 20:34:40
Brzmi jak kompletna improwizacja.

No, można powiedzieć, że trochę sobie poimprowizowałem hehe

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Styczeń 22, 2014, 21:52:52
http://www.youtube.com/watch?v=WV4smGddYS4
Bynajmniej są to dźwięki ośmiobitowe. Jak już, to nieźle zmiksowane.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Styczeń 23, 2014, 11:12:11
Bynajmniej są to dźwięki ośmiobitowe. Jak już, to nieźle zmiksowane.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektron_SidStation
podsumowując, łaczenie gitary z 8bit nie jest proste ale się da :P

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 23, 2014, 12:07:43
Cytuj
Bynajmniej są to dźwięki ośmiobitowe.
"Bynajmniej" stosujemy zwykle (poza rzadkimi wyjątkami) z przeczeniem. ;) Tak gwoli przypomnienia. :)

Cytuj
http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektron_SidStation
podsumowując, łaczenie gitary z 8bit nie jest proste ale się da :P
Powiedz mi tylko, w którym miejscu SID produkuje dźwięk 8-bitowy?

Co prawda ma 8-bitowy interfejs dostosowany do ówczesnych procesorów, ale sam sygnał jest 12-bitowy i to z mocnym supersamplingiem i 24-bitowym akumulatorem fazy (co by się nie rozpisywać o w pełni analogowym filtrze). :)

Określenie 8-bit do dźwięku jeżeli już, to można zastosować prędzej do muzyki Amigowej, gdzie rzeczywiście wszystko było składane z 8-bitowych sampli.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Styczeń 23, 2014, 12:48:45
Powiedz mi tylko, w którym miejscu SID produkuje dźwięk 8-bitowy?
w tym że istnieje 8 bitowy 'gatunek' muzyczny a 12 bitowy nie ;p

Offline Lobsang Rampa

  • Użytkownik
    • Global Epidemic

# Styczeń 23, 2014, 15:29:20
ale sam sygnał jest 12-bitowy i to z mocnym supersamplingiem i 24-bitowym akumulatorem fazy (co by się nie rozpisywać o w pełni analogowym filtrze).
A mnie się zawsze wydawało, że SID to generator analogowy, generujący różne przebiegi i je modulujący, skąd wziąłeś te 12 bitów ?

PS. Znalazłem schemat blokowy SIDa:
http://www.waitingforfriday.com/images/4/44/SID_Block_Diagram.PNG

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Styczeń 23, 2014, 20:47:53
Cytuj
A mnie się zawsze wydawało, że SID to generator analogowy, generujący różne przebiegi i je modulujący, skąd wziąłeś te 12 bitów ?
Z dość obszernych informacji udzielonych przez twórcę SID w jednym z wywiadów.

Każdy kanał SID to 24-bitowy licznik fazy o zadawanym 16-bitowym kroku. 12 górnych bitów tego licznika (w przypadku piły) idzie na 12-bitowy przetwornik D/A. W przypadku prostokąta na wszystkie bity D/A idzie wynik porównania z 12-bitowym rejestrem wypełnienia, a w przypadku trójkąta bity są przesuwane o jeden w górę i xor'owane z tym, który wypadł. Szum to oczywiście sygnał losowy z rejestru przesuwnego ze sprzężeniem zwrotnym.

Modulacje też są zrobione cyfrowo. Hard Sync to podłączenie najstarszego bitu jednego licznika do resetu licznika drugiego. Ring Modulation jest jeszcze ciekawsze, bo tutaj najstarszy bit licznika xoruje falę trójkątną drugiego (czyli do prawdziwego RM ma się to trochę nijak).

Jedynymi rzeczami w pełni analogowymi były tutaj przetworniki D/A i filtr.

Nie zmienia to jednak faktu, że układ dawał radę, bo z 12-bitowym (8-bitowym dla obwiedni) przetwornikiem i ponad 22x oversamplingiem na owe czasy stanowił jakość wręcz studyjną. :)

Więcej ciekawostek można przeczytać tutaj: http://sid.kubarth.com/articles/interview_bob_yannes.html