Autor Wątek: Darmowa licencja Unity a mikropłatności  (Przeczytany 5927 razy)

Offline jerryharpman

  • Użytkownik

# Styczeń 08, 2014, 17:50:19
Odnośnie darmowej licencji do Unity znalazłem, że roczny przychód ze SPRZEDAŻY nie może przekroczyć 100000$.
OK. A co jeśli gra - powiedzmy MMO - jest darmowa, a system mikropłatności jest np. na stronie domowej, a nie w grze ?
Jeśli dobrze wnioskuję to zysk z samej gry jest równy zero, więc licencja darmowa pasuje.

Rozważając absurdalny przypadek kiedy system płatności byłby wbudowany w grę (czego się nie robi) też nie ma sprzedaży gry jako takiej.

Żeby zaistniała sprzedaż, podmiotem transakcji musiałby być sam klient gry.

Potwierdźcie albo wyprowadźcie mnie z błędu. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Pawelx156

  • Użytkownik

# Styczeń 08, 2014, 18:17:52
Tyko że żadnej sprzedaży nie wygenerujesz bez użycia gry, którą  zrobiłeś w unity.
Więc twoja sprzedaż dalej generowana jest z wykorzystaniem unity.
Ten kij ma dwa końce.

A zresztą gdyby twoja gra faktycznie przekroczyła tą kwotę , to jaki problem nabyć unity pro :)

Offline jerryharpman

  • Użytkownik

# Styczeń 08, 2014, 18:48:34
Racja, przy tym zysku koszt licencji nie stanowi problemu. Rozważam to bardziej teoretycznie.

Załóżmy jednak, że mam dwie gry MMO, jedną na Unity, drugą na czymś innym. I teraz mam wspólny system kont do obu gier.
Na stronie (ale nie gry, tylko np grupy developerskiej) mam mikropłatności, za które użytkownik nabywa Punkty przypisane do konta.
Potem loguje się do któregoś z dwóch MMO i te Punkty wydaje z puli ogólnej. Ale może też (teoretycznie) nie posiadać tych gier a Punkty kupić i zostawić na koncie na stronie, tak  z kaprysu :)

Wtedy już chyba wogóle nie można wiązać tych płatności z grami a raczej ze stroną i kontem na niej.
Bo jeśli uznać, że to nadal jest powiązane z grą to dopiero jak gracz zużyje część punktów możnaby obliczyć zysk dla każdej gry z osobna.

 (Jeśli dobrze pamiętam to Turbine ma wspólne Turbine Points dla gier DDO i LOTRO, ale zasila się konto na stronie Turbine).

Czekam na dalsze opinie :)

Offline Rethil

  • Użytkownik

  • +4
# Styczeń 08, 2014, 22:23:46
ze strony http://unity3d.com/company/legal/eula:

Cytuj
Entity Size Restrictions for Unity Free

Unity Free, which include the free platform add-on products, may not be licensed or used by a commercial entity with annual gross revenues (based on prior fiscal year) in excess of US$100,000, or by an educational, academic, non-profit or government entity with a total annual budget for the entire entity (based on prior fiscal year) in excess of US$100,000.

Istotne jest jest określenie entity. W przypadku komercyjnym niezależnie ile gier zobisz na Unitce i czy w ogóle jakąkolwiek grę zrobisz korzystając z Unity, zakładając że jako podmiot zarabiasz więcej niż 100k to nie możesz korzystać z Unity free.

Offline Nsuidara

  • Użytkownik
    • Site

# Styczeń 09, 2014, 22:19:33
Tak, jak napisał @UP...

Nie patrzysz na to "ile" wygeneruje Ci produkt pieniędzy, tylko Ty/Firma jak zarabiasz rocznie więcej niż $100k ... to musisz zakupić licencje >_< (tak po chłopsku)
Chociaż ja tak rozumiałem tą część licencji....