Autor Wątek: Kilka tekstur (seamless 512x512)  (Przeczytany 2403 razy)

Offline mwojt

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 05, 2014, 15:50:13
Wrzucam kilka tekstur stworzonych w moim programie:
http://rapidshare.com/share/B23DEC9514646D8AB5D209708613A025
Teraz pytania: Czy nadają się one do wykorzystania w grach ? Jak oceniacie wygląd ? Podobnych tekstur mam kilka tysięcy. Czy mogę z tym startować do jakiejś pracy w branży gier czy jeszcze nad tym popracować ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 05, 2014, 16:24:27
Zrobione całkiem OK, ale widać że proceduralne. :)

Offline mwojt

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2014, 16:56:42
Nie do końca proceduralne, mam trochę efektów i zmieniam je ręcznie, gdyby komputer dobierał je losowo to podejrzewam, że wyszło by znacznie gorzej. Właściwie zrobienie jednej takiej tekstury to 1-10 minut przekładania różnych efektów. Na początku wyglądało to marnie ale po miesiącach kombinowania wygląda to dużo lepiej. Ostatnio zacząłem stosować w tym sieci neuronowe i zamierzam stworzyć jakieś nowe filtry graficzne.

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Styczeń 05, 2014, 17:09:32
Tekstury naprawdę ładne :) A nie pochwalisz się tym swoim programikiem?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 05, 2014, 17:17:02
Cytuj
Nie do końca proceduralne, mam trochę efektów i zmieniam je ręcznie, gdyby komputer dobierał je losowo to podejrzewam, że wyszło by znacznie gorzej.
A od kiedy to proceduralnie znaczy losowo? Proceduralne tekstury robi się właśnie zwykle całkiem świadomie i jedyna różnica to taka, że na wejściu nie masz materiału zdjęciowego/rysowanego, albo masz go relatywnie niewiele.

Offline mwojt

  • Użytkownik

  • +1
# Styczeń 05, 2014, 17:42:18
Cytuj
A nie pochwalisz się tym swoim programikiem?
Chyba się nie pochwalę bo interfejs jest tak przekombinowany, że nikt chyba nie zrozumie o co w tym chodzi, poza tym program działa z bazą kilkunastu tysięcy tekstur w formacie bmp co zajmuje prawie 15gb.
Tak to mniej więcej wygląda: http://imageshack.us/download/607/i3aw.jpg
Zaczynałem od szumów i jakichś ręcznie rysowanych tekstur, teraz robię tekstury z tekstur itd. coś w stylu texture splatting z trzech tekstur.

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

  • +1
# Styczeń 05, 2014, 17:55:14
Tekstury ładne :) Nie jestem grafikiem, więc niestety nie powiem, czy są jakości "produkcyjnej".

Jeśli byś szukał wyzwań pod kątem pracy przy grach, to mam dwie koncepcje:
- Rzadko się używa samego diffuse'a, przydałaby się normalka i specular jeszcze :)
- Często bywa tak, że narzędzi, które Ty stworzysz, używają potem inni. Poza tym jeśli byś gdzieś szedł na rozmowę i byś o tych teksturach rozmawiał, to zapewne chcieli by też zobaczyć ten programik (jak w tym wątku) - więc może warto poświęcić trochę czasu i dostosować interfejs tak, żeby osoba trzecia też była w stanie ogarnąć obsługę tego programu :)

Offline Veldrin

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2014, 21:06:26
Interfejs to rzecz subiektywna, Blender zrobił furorę z mega super "miłym" na początku :).

Binarki i kod w świat!