Autor Wątek: konsola oraz rozdzielczosc  (Przeczytany 1771 razy)

Offline goq123

  • Użytkownik

# Grudzień 31, 2013, 03:22:05
Witam
Co zrobić zeby po otwarciu programu w sdlu nie startowala konsola ?

i drugie pytanie jak ustawie FULLSCREEN przy inicjalizacji okna to jak moge sprawdzic jego wysokosc i szerokość ? (bo ja mniemam jest zalezne od rozdzielczosci uzytkownika i pewnie trzeba by zrobic jakies skalowanie)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline magik6000

  • Użytkownik

# Grudzień 31, 2013, 05:45:31
1. kompilujesz(a raczej linkujesz) w trybie aplikacji okienkowej(zależne od IDE)
2.
SDL_Surface* okno;
[...]
int szer = okno->w;
int wys = okno->h;
---
btw. w trybie FULLSCREEN masz taką rozdzielczość jaką ustawiasz przy inicializacji okna
« Ostatnia zmiana: Grudzień 31, 2013, 05:47:39 wysłana przez magik6000 »

Offline Halajo

  • Użytkownik

# Grudzień 31, 2013, 10:52:19
Jeśli używasz SDL'a w wersji 1.x to powyższa rada powinna działać, natomiast jeśli wersji 2.x to możesz użyć funkcji:
SDL_GetWindowSize(window, &SCREEN_WIDTH, &SCREEN_HEIGHT);

Offline Super Vegeta

  • Użytkownik
    • SV Games

# Grudzień 31, 2013, 13:08:27
W SDL 1.x w trybie fullscreen masz taką rozdzielczość, jaką określisz w SetVideoMode(). Ewentualnie, jeśli monitor takiej nie obsługuje - będziesz miał obszar rysowania wycentrowany, a resztę ekranu czarną.

Jeśli chcesz fullscreen w natywnej rozdzielczości monitora w SDL 1.x, to robisz SetVideoMode() podając jako wymiary 0x0.

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Grudzień 31, 2013, 13:13:52
samej konsoli pozbędziesz się kompilując aplikacje jako GUI, a nie Console ;) zmień target