Autor Wątek: Problem z wrzuceniem pliku z SDL do Visuala  (Przeczytany 2513 razy)

Offline manio213

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2013, 14:24:14
Witam.
Mam do zrobienia projekt z użyciem SDL. Już sporo czasu męczę się ze startem :D
Otóż dostałem program startowy (załącznik), ale przy próbach dołączenia go do Visuala 2012 cały czas wyskakują mi błędy w stylu "unresolved external symbol". Normalnie pewnie bym sobie poradził, ale ten SDL jest inaczej zbudowany niż inne w internetowych poradnikach. Dodatkowo dołączam fragment instrukcji dołączonej do programu:
W celu pomyślnej kompilacji projektu startowego, w katalogu, w którym znajduje się plik main.cpp
powinny znajdować się
• Bitmapy z wymaganymi rysunkami (cs8x8.bmp, samolot.bmp, statek.bmp). Uwaga na
wielkość liter w nazwach plików!
• Plik libSDL.a.
• Katalog sdl dołączony do projektu.
Do projektu dołączone zostały skrypty, które mogą być użyte do kompilacji (comp w środowisku
32-bitowym oraz comp64 w środowisku 64-bitowym).
Proszę o pomoc, chcę tylko uruchomić ten program :D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Liosan

  • Redaktor

# Grudzień 17, 2013, 14:30:19
Przecież to jest SDL dla g++ na Linuksa.

Liosan

Offline manio213

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2013, 14:32:24
Możliwe, ale jakoś pewnie da się to wrzucić do Visuala. C.d z instrukcji:
Cytuj
Prezentacja programu (zaliczenie tej części projektu) odbywać się będzie w wybranym przez
studenta środowisku spośród dwóch poniższych opcji:
• w systemie linux. Student jest zobowiązany sprawdzić przed przybyciem na zaliczenie czy
program poprawnie się kompiluje i uruchamia pod dystrybucją dostępną w laboratorium,
• w systemie windows, w środowisku MS Visual C++ w wersji zgodnej z tą dostępną
w laboratorium.
Z tego zapisu wnioskuję że idzie to wrzucić do Visuala :D

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2013, 14:48:52
Lepiej powiedz co to za unresolved externals...

Offline manio213

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2013, 16:22:25
Proszę bardzo:
Cytuj
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_GetError referenced in function "struct SDL_Surface * __cdecl Init(void)" (?Init@@YAPAUSDL_Surface@@XZ)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_RWFromFile referenced in function "struct SDL_Surface * __cdecl LoadBitmap(char const *,unsigned int)" (?LoadBitmap@@YAPAUSDL_Surface@@PBDI@Z)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_SetVideoMode referenced in function "struct SDL_Surface * __cdecl Init(void)" (?Init@@YAPAUSDL_Surface@@XZ)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_Flip referenced in function "int __cdecl SDL_main(int,char const * *)" (?SDL_main@@YAHHPAPBD@Z)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_MapRGB referenced in function "void __cdecl DrawScreen(struct SDL_Surface *,struct SDL_Surface *,struct SDL_Surface *,struct SDL_Surface *,double,double,double)" (?DrawScreen@@YAXPAUSDL_Surface@@000NNN@Z)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_FreeSurface referenced in function "int __cdecl SDL_main(int,char const * *)" (?SDL_main@@YAHHPAPBD@Z)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_LoadBMP_RW referenced in function "struct SDL_Surface * __cdecl LoadBitmap(char const *,unsigned int)" (?LoadBitmap@@YAPAUSDL_Surface@@PBDI@Z)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_SetColorKey referenced in function "struct SDL_Surface * __cdecl LoadBitmap(char const *,unsigned int)" (?LoadBitmap@@YAPAUSDL_Surface@@PBDI@Z)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_UpperBlit referenced in function "void __cdecl DrawString(struct SDL_Surface *,int,int,char const *,struct SDL_Surface *)" (?DrawString@@YAXPAUSDL_Surface@@HHPBD0@Z)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_FillRect referenced in function "void __cdecl DrawScreen(struct SDL_Surface *,struct SDL_Surface *,struct SDL_Surface *,struct SDL_Surface *,double,double,double)" (?DrawScreen@@YAXPAUSDL_Surface@@000NNN@Z)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_ShowCursor referenced in function "struct SDL_Surface * __cdecl Init(void)" (?Init@@YAPAUSDL_Surface@@XZ)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_PollEvent referenced in function "int __cdecl SDL_main(int,char const * *)" (?SDL_main@@YAHHPAPBD@Z)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_GetTicks referenced in function "int __cdecl SDL_main(int,char const * *)" (?SDL_main@@YAHHPAPBD@Z)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_Init referenced in function "struct SDL_Surface * __cdecl Init(void)" (?Init@@YAPAUSDL_Surface@@XZ)
1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol _SDL_Quit referenced in function "struct SDL_Surface * __cdecl LoadBitmap(char const *,unsigned int)" (?LoadBitmap@@YAPAUSDL_Surface@@PBDI@Z)
1>MSVCRTD.lib(crtexew.obj) : error LNK2019: unresolved external symbol _WinMain@16 referenced in function ___tmainCRTStartup

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2013, 16:53:03
No to podepnij po prostu sam SDL tak jak nalezy...

Offline manio213

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2013, 19:46:33
No to podepnij po prostu sam SDL tak jak nalezy...
Moje pytanie brzmi, jak podpiąć podesłane przeze mnie pliki do projektu w VS2012, i jak to zrobić jak należy, a nie, czy mam to zrobić...

Offline Rolek

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2013, 20:45:37
Moje pytanie brzmi, jak podpiąć podesłane przeze mnie pliki do projektu w VS2012, i jak to zrobić jak należy, a nie, czy mam to zrobić...
Te konkretne może być trudno, bo to wersja dla gcc. Ze strony SDL możesz pobrać wersję dla Visuala.

Offline manio213

  • Użytkownik

# Grudzień 17, 2013, 20:51:42
Tak też pomyślałem, ale na początku chciałem spróbować z tymi które Sz.P doktur udostępnił :D

Offline Vswitch

  • Użytkownik

# Grudzień 28, 2013, 09:45:13
manio213 .......,
nie wiem co podpinałeś , ale działają te biblioteki. Problem jest w nas (tzw. "niedoumienie" :) oraz słaby przepływ informacji między ludżmi. Oczywiście wystarczyłoby, aby gościu (dr.) napisał co i  gdzie ( dlaczego sobie sami wykoncypujemy) wstawiamy do VC i pozamiatane. Ot taka inna kocnepcja edukacji. Moc jest z Tobą , dasz radę , parę dni na kompie i ...... :).

vswitch.