Autor Wątek: Koszt wykonania gry online oraz RPG  (Przeczytany 7429 razy)

Offline adam30

  • Użytkownik

  • +3
# Grudzień 14, 2013, 01:16:45
witam,
 Na to forum trafiłem przez przypadek i mam nadzieję, że chociaż częściowo mi pomożecie.  Chciałbym zainwestować w gry przeglądarkowe i w tej chwili w realizacji jest projekt gry podobnej do "managerzone" .
 Zanim zadam pytania właściwe, to chciałbym się dowiedzieć, czy  40 000 brutto  za taką grę to dużo, czy w sam raz ? Dodam,  że częścią składową tej gry są dwa symulatory rozgrywki, w tym jeden w HTML5 oraz drugi w unity 3D ok (12 000 elementów) + kilkanaście dodatków autorskich.
  Teraz wróćmy do pytania tytułowego,a więc właśnie,  z jakimi kosztami trzeba się liczyć zlecając grę  RPG multiplayer podobną  do np. mfo3 .
 Mi oczywiście nie chodzi o zbudowanie wiernej kopii tej gry, ale mechanika (szczególnie walki) bardzo mi się podoba.
  Załóżmy, że chciałbym w taką grę zainwestować ok 40 000 zł brutto, to czy mogę liczyć na wykonanie min. 3 różnych lokalizacji (3 różnych map) + oczywiście całe oskryptowanie w tym desing ?
  3. Jaki jest koszt stworzenia zaawansowanej gry w unity 3D np.
http://gryonline-pl.pl/game/5260/Najlepszy_Symulator_jazdy_samochodem.html
http://gryonline-pl.pl/game/5325/B%C5%82otna_Wojna_-_Muck_wars_3D.html
  Jeżeli koszt wykonania takich gier przekracza 5000 zł, to możecie podać mi przykład jakiejś gry, której budżet zamknie się w takiej kwocie ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline RedHot

  • Użytkownik

# Grudzień 14, 2013, 23:23:02
Oblicz sobie roboczo-godziny na każdy projekt i pomnóż przez pensje ;)

http://imgur.com/mwok9UJ

Offline ArekBal

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 14, 2013, 23:38:44
By się opłacało musisz zoutsourcować do indii, albo do pakoli. :)

Wystaw na freelancerskich stronach projekt to się propozycje posypią.

Offline deadeye

  • Użytkownik

# Grudzień 15, 2013, 00:24:44
40k? Dostajesz dotacje z UE czy akurat masz taką kwotę? Da się coś za to zrobić, ale na rozbudowaną gre RPG online nie licz...

@RedHot - ty podałeś stawki pracowników, a op musi raczej liczyć koszt zlecenia tego firmie, który będzie o wiele większy. Jeśli sam nie zna się na produkcji, to osobiste zatrudnienie ludzi nie wiele mu da, bo i tak nie ogarnie produkcji.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2013, 00:27:47 wysłana przez deadeye »

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Grudzień 15, 2013, 10:33:42
Chyba, że zatrudni jakichś indyków, typu np. developer-producent z jakimś doświadczeniem

Offline beermaster

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 15, 2013, 14:49:38
"40k? Dostajesz dotacje z UE czy akurat masz taką kwotę?" ... To Cię akurat nie powinno w ogóle interesować .... no ale to tradycyjnie "po polskiemu" najważniejszy cudzy portfel.

Offline ArekBal

  • Użytkownik

  • +8
# Grudzień 15, 2013, 14:53:48
Po polskiemu jest twoja odpowiedź...
Co ma znaczyć "nie powinno"? Jak ksiądz nakazał z ambony by nie patrzeć jakim autem jeździ?
Plebs na pole?

Biznes to jest biznes, a nie savoir vivre... każde pytanie może paść. Nie każda odpowiedź musi.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2013, 14:56:11 wysłana przez ArekBal »

Offline Joker

  • Użytkownik

# Grudzień 15, 2013, 19:33:08
Jeżeli koszt wykonania takich gier przekracza 5000 zł, to możecie podać mi przykład jakiejś gry, której budżet zamknie się w takiej kwocie ?
Za 5 tysięcy można by odkupić prawa do jakiegoś ponga, czy innej gry 2D wykonanej przez amatora / studenta, itd. na urządzenia mobilne. Inna sprawa czy to się zwróci. No i też nie masz raczej czego wymagać ( w sensie zlecać ) w grę wchodzą raczej produkcje już gotowe których nikt nie chciał wydać.

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Grudzień 15, 2013, 20:13:15
To ciekawe bo za <500 dolców możesz odkupić prawa do całkiem wporzo gierek na mobile/przeglądarki :)

no ale skoro ty sprzedajesz amatorskie pongi po 5 kafli za sztukę to szacun

Offline Joker

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 15, 2013, 20:29:47
No to w takim razie daj linka gdzie można takie gry kupić i pomożesz koledze.

Offline Rokuzo

  • Użytkownik
    • Masz na sprzedaż klucze do cs go?

# Grudzień 15, 2013, 21:08:16
5k za prostą grę to niewygórowana cena.
Wątpię by jakiś programista albo jeszcze lepiej zespół game developerów zrobił komukolwiek rozbudowaną grę za taką właśnie miskę ryżu.
Zrobienie gry, która się sprzeda (zresztą nikt nie da nigdy na to gwarancji) to nie dwie zarwane nocki, a raczej miesiące pracy, zwłaszcza jeżeli chodzi o gry RPG/online.
I mówi to osoba, która tylko się temu przygląda, więc może być w rzeczywistości jeszcze ciężej :)

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Grudzień 15, 2013, 21:35:28
No to w takim razie daj linka gdzie można takie gry kupić i pomożesz koledze.
nie mówię, że taką jak kolega oczekuje rpg online, ale też na pewno nie pong :)

Offline adam30

  • Użytkownik

  • +1
# Grudzień 15, 2013, 23:19:30
Cytuj
Biznes to jest biznes, a nie savoir vivre... każde pytanie może paść.
Biznes biznesem, ale kultura osobista, to postawa. Jakoś sobie tego nie wyobrażam, żeby ktoś mnie pyta o źródła finansowania. Nie będę tego wątku rozwijał, bo takie pytanie w normalnych kontaktach jest niemożliwe
 @Rokuzo
Gry online w UNITY oraz Gra RPG, to dwa odrębne projekty. Przeczytaj dokładnie mój pierwszy post. Bez przesady, bo z tego co piszesz wychodzi, że ja chcę za 5000 zł rozbudowaną grę RPG. Nie o to pytam.
  Wracając do tematu.
 Zanim napisałem posta na tym forum przejrzałem je pobieżnie i wywnioskowałem, że zajmujecie się tworzeniem gier, a więc macie przynajmniej średnie pojęcie o kosztach.
  Osobiście lubię otrzymać produkt najwyższej światowej klasy, z zastosowaniem wszystkich najnowocześniejszych dostępnych technologii, ale nie lubię przepłacać, bo kto lubi ?
 Najgorsze co może być, to fakt, że wśród dużych firm, czasami pojawia się zmowa cen, zwłaszcza jak "wyniuchają", że ktoś nie ma pojęcia o realnych kosztach.
Napisałem, ze  grę RPG zainwestuje 40 000, ale jak będzie trzeba to zainwestuę drugie tyle, tylko chodzi o to, abym miał poczucie, ze płace za coś, co komu się należy, a nie że płacę, bo ktoś wykorzystuje brak mojej świadomości.
  Tak jak pisałem, mi chodzi o zbudowanie gry podobnej do "mfo3 " ( wpiszcie w Google wskazaną frazę), a więc jest to gra RPG, ale w 2D
 Patrząc na wskazaną grę, jest ktoś z  was w stanie określić kosz wykonania takiego projektu ?
@Joker
W tym momencie mam możliwość zlecić gry w Unity, gdzie  za 5000 zł zostanie wykorzystanych 6000 elementów 3D, to chyba więcej, niż zawiera gra w Ponga ? Mylę się ?

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Grudzień 16, 2013, 00:03:57
adam30 według mnie mfo3 jest już słabe, natomiast mfo2 było świetne, mega klimatyczne. Nowości 3 ją zabiły.

Offline deadeye

  • Użytkownik

  • +4
# Grudzień 16, 2013, 01:21:51
Biznes biznesem, ale kultura osobista, to postawa. Jakoś sobie tego nie wyobrażam, żeby ktoś mnie pyta o źródła finansowania. Nie będę tego wątku rozwijał, bo takie pytanie w normalnych kontaktach jest niemożliwe
To trochę rozwiń postrzeganie kultury - jeśli chcesz komukolwiek zlecić wykonanie pracy za 40 000 zł, to możesz być pewien że jego obowiązkiem jest upewnić się, że tą kasę masz. Czy zrobisz to za pomocą pokazania źródła finansowania, gwarancją bankową czy czymkolwiek innym to już twoja sprawa, ale takie pytanie jest dość normalne. Poza tym inaczej budżetuje się i harmonogramuje się projekty jeśli są finansowane ze środków własnych, a inaczej jeśli z UE. Osobiście jeśli potencjalny kontrahent nie jest w stanie zapewnić ze posiada środki do realizacji projektu, to z pewnością nic bym z nim nie zrobił.

Ja akurat zapytałem tylko z ciekawości - ale rozumiem jeśli nie chcesz dzielić się takimi rzeczami publicznie, no problem. Z tym że w sumie odpowiedź tak/nie tutaj nie jest niczym niszczącym prywatność, nie pytałem z jakiego źródła masz środki jeśli nie z UE. A całość wynikła tylko z prostego skojarzenia że akurat tyle często daje UE.



Na temat - piszesz że masz opcje zlecić za 5000 zł wykonanie 6000 elementów 3D? Jak ty je liczysz? Czy dla ciebie każdy taki element to inaczej wyglądający model? Bo brzmi to podejrzanie...

W dodatku wydaje mi się, że przyjałeś kompletnie złe kryterium. W tworzeniu gier ilość absolutnie nie przekłada się na jakość ani nie bezpośrednio na koszt. Tyle samo może kosztować stworzenie jednego dobrego elementu albo 5 słabych. Jeśli twoim głównym wymogiem jest ilość elementów, to jest ryzyko że będziesz miał ich dużo ale wszystkie będą słabe. Zamiast tego aby wycenić sensownie grę, spisz twoją wizję gry, opisz jak ma działać,  i jaką zawartość przewidujesz (ale w postaci opisu, nie liczby). Potem wyślij to do 5-10 firm tworzących gry na zlecenie, i zapytaj o ceny. Wybierz średnią i już masz wiarygodną wycenę. Na tym forum takiej nie dostaniesz - po pierwsze podałeś za mało informacji, a po drugie takich informacji (jeśli to już poważna wycena) nie podaje się publicznie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2013, 10:44:02 wysłana przez deadeye »