Autor Wątek: Książki z dziedziny Matematyki i Fizyki stosowanej...  (Przeczytany 2539 razy)

Offline meone

  • Użytkownik

# Luty 07, 2007, 16:47:17
Ma ktoś z was może dostęp do publikacji polskich w formie elektronicznej z zakresu Matematyki, Fizyki stosowanej w zagadnieniach programistycznych. Jeżeli tak, a byłby skory się podzielić, to proszę o info na priv...

Dzięki

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline spax

  • Użytkownik

# Luty 07, 2007, 19:03:52
http://www.warsztat.gd/links.php?x=view&id=19
Jak widać niewiele jest polskich stron o tej tematyce, a szkoda.

gskupien

  • Gość
# Luty 07, 2007, 19:50:55
Bo zamiast szukać stron należy przejść się do najbliższej biblioteki uniwersytetu lub politechniki. A tam podręczników od metod numerycznych, algebry liniowej, geometrii i fizyki stosowanej jest od metra.

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Luty 08, 2007, 11:37:14
Jeśli mówisz o matematyce i fizyce w programowaniu gier, to w Polsce dostępna jest chyba jedna książka tego typu: "Fizyka dla programistów gier". O matematyce w zastosowaniu ściśle do programowania grafiki 3D nie ma nic, ale każda książka ucząca programowania gier (o DirectX czy OpenGL) ma rozdział poświęcony temu tematowi.

Offline sobol

  • Użytkownik

# Luty 08, 2007, 11:55:35
No nie każda chyba ;) Ale na pewno większość.. Pozostają podręczniki akademickie do geometrii analitycznej, algebry etc. Tyle, że w książkach typu "coś tam dla programistów gier" jest wszystko wyłożone konkretnie to co jest potrzebne :) Jest taka książka - matematyka konkretna - czytał ktoś może? Warto zakupić?

gskupien

  • Gość
# Luty 08, 2007, 13:09:34
O matematyce w zastosowaniu ściśle do programowania grafiki 3D nie ma nic

? ? ? ? ? ? ? ?

matematyka (teoretyczne ksiazki poswiecone grafice komputerowej):
Foley i spółka ;)
Podstawy modelowania krzywych i powierzchni. Zastosowania w grafice komputerowej
Elementy grafiki komputerowej

Natomiast uczenia sie matematycznych podstaw grafiki komputerowej z ksiazek poswieconych DirectX/OpenGL nie polecam bo ten temat jest w nich przedstawiony na zalosnie niskim poziomie :).

fizyka:
Przeczytaj sobie ten artykul Chrisa Heckera - masz tutaj roadmap czego powinienes sie nauczyc. Ksiazki sa po angielsku ale to nie o to chodzi bo sa polskie odpowiedniki, wazne zeby wylapac jakie dziedziny trzeba zglebic, niektore wymienil juz Bies. Napewno trzeba zaczac od algebry liniowej bo to podstawa podstaw w calej grafice komputerowej. Ksiazek ktorych szukasz jest masa na polskim rynku i w bibliotekach a niekoniecznie musza sie nazywac " ... - z zastosowaniem w graficie komputerowej". :)
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2007, 13:13:20 wysłana przez Grzesiek »

Offline counterClockWise

  • Użytkownik

# Luty 08, 2007, 16:42:38
Podstawy modelowania krzywych i powierzchni. Zastosowania w grafice komputerowej

Ten Kiciak jest spoko, mam zajęcia z Modelowania Geometrycznego z promotorem jego pracy doktorskiej ;), a on sam (Kiciak) jest promotorem mojego kolegi.
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2007, 16:44:59 wysłana przez counterClockWise »

Offline Limal

  • Użytkownik
    • http://wolnik.co.uk

# Wrzesień 11, 2007, 08:09:42
Ze swej strony polecam dwie książki do matematyki. Niezbędniki. Świetnie napisane. Pierwsza, do algebry liniowej: Linear Algebra by Jim Hefferon. Druga, do analizy matematycznej (ang. calculus): Elementary Calculus: An Approach Using Infinitesimals.

Podając linki tutaj, odwdzięczam się autorom obu książek za umieszczenie ich w Internecie. Jednocześnie odgrzewam kotleta, mając nadzieję, że będzie mi to wybaczone ::)

Jeśli zaś chodzi o fizykę to zachęcam do odwiedzenia strony p. Falstada. Jego skrytpy w Java'ie są po prostu nieziemskie! Oczywiście wszystko to za zupełną darmochę.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2007, 08:15:07 wysłana przez Limal »

gskupien

  • Gość
# Wrzesień 11, 2007, 08:22:44

Offline snakeo

  • Użytkownik

# Wrzesień 11, 2007, 15:21:48
Czytałem książkę Kiciaka i wymaga ona znajomości matematyki na pewnym poziomie, z pewnością nie jest to pozycja dla początkujących.

Offline Liosan

  • Redaktor

# Wrzesień 11, 2007, 15:34:40
Jest taka książka - matematyka konkretna - czytał ktoś może? Warto zakupić?

Jeśli to jest ta matematyka konkretna co myśle, to na pewno nie pod kątem programowania grafiki :P to książka o matematyce dyskretnej.

Podstawy modelowania krzywych i powierzchni. Zastosowania w grafice komputerowej

Ten Kiciak jest spoko, mam zajęcia z Modelowania Geometrycznego z promotorem jego pracy doktorskiej ;), a on sam (Kiciak) jest promotorem mojego kolegi.

Hm, czyżby kolega ze studiów? :] Samej pozycji nie czytałem, ale o Kiciaku słyszałem same dobre opinie, choć jest to matematyk z powołania. Dokładnie tego bym się spodziewał po książce.

Liosan