Autor Wątek: Wariuje, android, albo ja.  (Przeczytany 3154 razy)

Offline Invincible

• Użytkownik
    • Invincible

# Listopad 23, 2013, 11:35:22
Zacznijmy od tego że jestem zielony tak w Eclipse, jak i w Javie, jak i w programowaniu na androida.

Jakoś przebrnąłem przez GLES20, wczytałem własny format plików 3d, shadery, tekstury itd.

Chciałem sobie przeorganizować kod bo rozrost  "public class AppRenderer implements GLSurfaceView.Renderer" zagrażał tym że sam się nie połapię w kodzie, stworzyłem sobie klasę:

package com.example.projekt;

import java.nio.FloatBuffer;

import android.opengl.Matrix;

public class modelstatic
{
 static int ILE_MODEL = 10;
 Vector3f pos[]=new Vector3f[ILE_MODEL];
 Vector3f angle[]=new Vector3f[ILE_MODEL];
 int co[]=new int[ILE_MODEL];
 int ile=0;

modelstatic()
{
ile=3;
co[0]=0;
co[1]=0;
co[2]=1;
pos[0].set(0.0f,0.0f,0.0f);
pos[1].set(1.0f,0.0f,0.0f);
pos[2].set(2.0f,0.0f,0.0f);
}

}

Która w zamyśle ma przechowywać dane obiektów statycznych i nimi zarządzać (nie elegancko napisana, ale to teraz chyba nie ważne, to tylko prototyp i jak mówiłem java to dla mnie nowość więc po kolei), a w funkcji onDrawFrame chciałem po prostu narysować model opierając się na danych z obiektu w.w. klasy.

Więc gdzieś w "public class AppRenderer implements GLSurfaceView.Renderer" inicjuje sobie obiekt: modelstatic Modelstatic = new modelstatic(); i chcę odwołać się do niego w funkcji public "void onDrawFrame(GL10 unused)", na przykład w ten sposób:

for(int i=0;i<Modelstatic.ile;i++)
{
Matrix.translateM(tmpMatrix, 0, Modelstatic.pos[i].x, Modelstatic.pos[i].y, Modelstatic.pos[i].z);
Matrix.multiplyMM(tmpMatrix, 0, ViewProjMatrix, 0, tmpMatrix, 0);
GLES20.glUniformMatrix4fv(iVPMatrix, 1, false, tmpMatrix, 0);
DrawModel(ble ble ble, nie istotne);
}
Wszystko ładnie, Eclipse nie rzuca nawet ostrzeżeń, problem w tym że aplikacja wysypuje się na urządzeniu. Co więcej, jakiekolwiek odwołanie się do obiektu tej klasy powoduje wysypanie się aplikacji.