Autor Wątek: RoboCoder (codename)  (Przeczytany 3702 razy)

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

  • +1
# Listopad 04, 2013, 11:21:52
Tytuł: RoboCoder (nazwa kodowa)

Gatunek: Symulator/Sandbox

Opis: Sandboxowy symulator w pełni programowalnych robotów. Piszemy i kompilujemy programy sztucznej inteligencji dla robotów, które potem używamy w symulacjach. Po zarejestrowaniu się i zalogowaniu do serwisu internetowego RoboCoder, możemy uploadować nasze programy i symulacje na serwer, tym samym pozwalając innym użytkownikom na pobranie naszych tworów i podziwianiu naszej awesomeności :)
Cały symulator składa się z wizualizatora, czyli samej aplikacji symulatora, gdzie odbywa się komunikacja z serwisem i odpalanie symulacji, oraz aplikacji do pisania i kompilowania programów, który pozwala na szybkie testowanie i debugowanie naszych programów.
Do zrobienia zostało:
  • dodanie obsługi interfejsów: dotyk, sonar, radar, radio.
  • stworzenie edytora tekstowego dla programów robotów (Intuicio IDE).
  • dodanie do wizualizera obsługi odpalanych ad hoc probramów z poziomu Intuicio IDE.
  • dodanie do serwisu funkcjonalności pobierania i uploadowania symulacji i programów.
  • dodanie do wizualizera lepszej oprawy graficznej symulacji.
  • dodanie funkcjonalności wersjonowania plików, aby można było aktualizować zmiany.

Autorzy:
Programowanie: Patryk "PsichiX" Budzyński.
Fabuła: bazowy pomysł: GMClan.org; rozbudowany pomysł: Patryk "PsichiX" Budzyński.
Grafika: Patryk "PsichiX" Budzyński
Muzyka: Brak
Screeny:


« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2013, 11:57:42 wysłana przez ΨΧΞ »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +1
# Listopad 04, 2013, 13:10:18
Że tak pozwolę sobie pohejtować: czemu skomplikowane zabawy w klient-serwer zamiast intuicyjnie się nasuwającej, prostszej aplikacji webowej?

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Listopad 04, 2013, 13:25:46
prostrzej? niet. api robotów jest ograniczone do odwoływania się do interfejsów. JS za bardzo pozwala na machlojki i cheatowanie, a ja musze miec sandboxowe wykonywanie kodu, stad maszyna wirtualna aktualnei jest na windowsy i unixy. ale planuje pozniej dodac kompilacje bytecodu wirtualki do C, to i do JS asm też się zrobi, jak już dowiem się jak dobrze sandboxować kod JSa w JSie (mój poziom wiedzy z JS jest zbyt słaby, by się w to bawić, a chciałem zrobić ten symulator szybko i dobrze, więc zrobiłem to z wykorzystaniem najlepiej znanych mi technologii).

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Listopad 05, 2013, 06:24:02
Jeśli między robotami nie będzie żadnej rywalizacji, to nie wiem czemu "machlojki" (cokolwiek to znaczy) miałyby w czymkolwiek przeszkadzać. Jeśli natomiast miałyby one ze sobą rywalizować, to każde rozwiązanie client-side jest nie do przyjęcia, a  rozgrywki/pojedynki powinny odbywać się wyłącznie po stronie serwera.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Listopad 20, 2013, 13:58:00
powstaje już IDE do programowania robotów:
http://warsztat.gd/screen/14370/intuicio_ide_poczatki
programowac będzie można w wielu dialektach interpretowanych do assemblera VMki. Dialekty, jakie będą dostępne na start: Assembly (surowy assembler), Flow (wizualne algorytmy blokowe znane z Kismeta do Unreala). Następne w kolejce to: GML orazz Lua.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Listopad 26, 2013, 12:30:18
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9759049/IntuicioIDE_1.0.zip

IDE do testów kraszowania i pobawienia się. To jest IDE z xenona 3 - do robotów muszę dorobić plugin do kompilacji z SDK robotów i odpalania programów w kliencie RoboCodera. Póki co assembler VMki, ale są sample i można podpatrzeć jak co się robi. Jak dodam plugin do odpalania w RoboCoderze, będe w stanie dokończyć reszte interfejsów robotów i w końcu dokończyć interpreter wyższego poziomem języka i ostatecznie dać Wam alfę.

PS. Sample są w podfolderze "samples". projekty to pliki z roższerzeniem JSON.

Offline timus

  • Użytkownik

# Listopad 30, 2013, 18:29:06
Nie masz może gdzieś listy wszystkich dostępnych mnemonik? Bo rozpocząłem prace na portem pewnego języka(nie napisze jakiego, to będzie niespodzianka) i przydał by się jakiś spis wszystkich mnemonik asemblera

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Listopad 30, 2013, 18:56:40
musialbym je spisac do dokumentu wraz z opisem parametrow. potrwać to może około godziny-dwóch na względnie powierzchowne opisanie ich. powiedzmy, że skończę dzisiejsze sesje pomodoro i w nocy spiszę mnemoniki i je krótko opiszę i wrzucę na pw, ok? :)

Offline timus

  • Użytkownik

# Listopad 30, 2013, 19:13:52
Mi pasuje, a mam jeszcze jedno pytanie: Co to za kontrolka, która pozwala w Intuicio IDE przypinać okna(dock'ować) w stylu visual studio? Przydało by mi się do Sleepygen'a, szukałem kiedyś takiej ale żadna nie działała tak jak chciałem, to mi możesz wraz z spisem na pw wysłać.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Listopad 30, 2013, 19:19:43
EDIT: tfu, ICSharpCode.TextEdit jest od tekstu :D od dokowania jest: WeifenLuo.WinFormsUI.Docking.dll
ICSharpCode.TextEdit - biblioteka dla dokujących form, ale jest nieco zbugowana, parę razy na godzinę potrafiła wysypać aplikację :/
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2013, 19:57:31 wysłana przez ΨΧΞ »

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Listopad 30, 2013, 21:31:03
Z nowszych rozwiązań to AvalonDock (do WPF).

Offline timus

  • Użytkownik

# Grudzień 01, 2013, 16:19:23
Możliwe jest wrzucenie int'a do rejestry w stylu movi regi:0, liczba ?

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Grudzień 01, 2013, 16:26:29
wszelkie dane liczbowe i bajtowe musza pochodzic z jakiegos segmentu pamieci, movi nie przyjmie wiec danych w sposob:
movi $dest 0gdyz kompilator potraktuje 0 jako adres do ktoregos z segmentow pamieci, a ze jest on nieokreslony, to rzuci bledem. jedyna opcja jest tutaj:
!data int tmpval 0
movi $dest $tmpval
wraz z dokumentacja pojdzie do CIebie jeszcze dzis nowa wersja IDE i wirtualki, bo wczoraj poprawialem pare bugow, ktore byly w prekompilatorze, wtedy tez bedziesz mogl zastosowac nowe tricki z prekompilatora do randomizowania i unikatowania nazw zmiennych :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 01, 2013, 16:30:54 wysłana przez ΨΧΞ »

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Grudzień 02, 2013, 08:28:51
Nowa wersja kompilatora, runnera oraz IDE wraz z dokumentacją (narazie same mnemoniki wraz z opisami, kolejne będą dodawane informacje o języku w następnych wersjach):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/9759049/IntuicioIDE_1.0.0.3.zip

Offline polkom21

  • Użytkownik
    • BLOG

# Grudzień 04, 2013, 17:47:01
2 dni link był i już error 404