Autor Wątek: System chodzenia po kaflach  (Przeczytany 2418 razy)

Offline Dante

  • Użytkownik

# Październik 31, 2013, 16:27:37
Witajcie! Razem z kolegami ze studiów piszemy gierkę w Allegro 4.4.2. Ogólnie mamy chodzenie co 2 pixele, ale...w mapach kaflowych daje to średni efekt wizualny...I tak się właśnie zastanawiam jak można uzyskać w Allegro taki efekt jak np. w Pokemonach na GBA, gdzie przejście z kafla na kafel odbywało się płynnie. Przydałoby się pewnie coś na wzór Delay'a, ale rest() tu nie przejdzie...Co o tym myślicie? Potraktujcie to jako luźną dyskusję ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xender

  • Użytkownik

# Październik 31, 2013, 17:18:49
Chodzi Ci o pętlę główną (pętlę czasu rzeczywistego), czy o antialiasing animacji? Czemu akurat co 2 pixele?

Offline Veldrin

  • Użytkownik

# Październik 31, 2013, 17:27:02
Typowy problem logicznej reprezentacji świata przekładanej na rendering. A dokładnie jej braku.

Myślicie tylko renderingiem, pikselami - błąd.

Poszukać materiałów o tilemapach, platformówkach. Swego czasu całkiem znośny był na http://informatyka.wroc.pl/

Offline WhiteLightning

  • Użytkownik

# Październik 31, 2013, 17:39:41
Zobacz na filmik GYNa, http://gynvael.coldwind.pl/?id=438  (bodajze w odcinku 6 to tlumaczyl).

Offline Dante

  • Użytkownik

# Październik 31, 2013, 17:41:14
Dzięki za wszystkie linki, na pewno się przydadzą :)

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

  • +1
# Październik 31, 2013, 17:42:13
Chodzi Ci o pętlę główną (pętlę czasu rzeczywistego), czy o antialiasing animacji? Czemu akurat co 2 pixele?

Antyaliasing to może być krawędzi, ale nie animacji. Animacje się interpoluje. Ja bym zrobił to tak.

Odpalił animacje przejścia, po a po jej skończeniu przestawił pozycje gracza i zmiana animacji na bezczynną.

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

  • +2
# Październik 31, 2013, 17:52:03
Cytuj
Antyaliasing to może być krawędzi, ale nie animacji.
Proponuję lepiej poszukać przed udzielaniem kategorycznej odpowiedzi na "NIE". ;) Animacje jak najbardziej mogą się aliasować (tyle że w czasie) i walka z tym efektem również nazywa się antialiasingiem.

Do poczytania: http://en.wikipedia.org/wiki/Temporal_anti-aliasing

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Listopad 01, 2013, 13:09:38
Ok. Przepraszam. Dziekuje.