Autor Wątek: Grafika Wektorowa - Tutorial  (Przeczytany 8763 razy)

Offline ByerN

• Użytkownik

• +8
# Październik 25, 2013, 22:08:49
    Witajcie!
    Jestem w trakcie robienia małego tutorialu, który ma za zadanie ukazanie metodyki działania przy tworzeniu obiektów do gry w grafice wektorowej. Edytorem który wykorzystuję jest dobrze wszystkim znany program Inkscape. Nie jestem grafikiem, tylko programistą. Dlatego też, kieruję tutorial do twórców gier którzy chcą wynieść poziom graficzny swoich dzieł z poziomu Paint'a. Jeżeli mi się udało, to wam też. :) Kurs ma formę filmów video na youtube. Opis merytoryczny zawarty jest w napisach, dlatego warto je włączyć.  Polecam także uruchomić film w jakości HD.

Celem tutorialu jest ukazanie:
    • Podstawowych technik projektowania obiektu wektorowego
    • Funkcji programu Inkscape
    • Podstawowej wiedzy na temat grafiki wektorowej
      • Troszkę teorii
      • Opis zalet i wad
      • Porównanie z grafiką rastrową
    • Przekazanie informacji na temat podstaw cieniowania
    • Rozmaitych sztuczek stosowanych przeze mnie
    • Zastosowania grafiki wektorowej w praktyce
      • Parsowanie postaci dla swobody wprowadzania dynamicznych zmian z poziomu kodu
      • Animacja postaci w oparciu o proste funkcje matematyczne
    • Odpowiedzi na pytanie: "Dlaczego warto się za to brać?"
    Chcę uwiecznić go dla potomności. Dlatego postanowiłem założyć o nim osobny temat na forum. Nie wiem czy komuś się to przyda. Jeżeli tak, to będzie mi bardzo miło, jeżeli nie- no to trudno. :)

Linki to kolejnych części tutorialu:

Animacja:

Dodatki:

Jeszcze bardziej dodatki:

Logotypy:
    Oczywiście, to nie są wszystkie części. Jestem w trakcie tworzenia kolejnych. Będę na bieżąco aktualizował listę gdy tylko dojdzie nowy epizod. Nie wiem czy wybrałem dobry dział na ten temat, dlatego jeżeli się pomyliłem to proszę o sprostowanie. :)

Wątek na warsztacie:
    http://warsztat.gd/projects/Warsztat_Wujka_ByerNa