Autor Wątek: Silnik pod androida  (Przeczytany 7413 razy)

Offline piechota

  • Użytkownik

# Październik 06, 2013, 21:34:31
Witam, w ramach jednego przedmiotu muszę napisać w 10 osobowej grupie grę i ją wydać na androida.
Mi przypadło wybranie technologii, przejrzałem już sporo silników i mam takie pytanie:
Który silnik będzie lepszy do pisania gier na androida, Unity czy Esenthel? A może jakiś inny (przetestuję jeszcze project anarchy)?
Generalnie silnik musi spełniać kilka wymagań:
  • licencja musi umożliwiać wydanie gry za darmo (nie będziemy brać za tą grę żadnych pieniędzy więc nie jest to komercyjny projekt)
  • musi posiadać edytor. Mamy na to tylko jeden semestr w którym mamy pełno innych przedmiotów więc pisanie edytora odpada tak samo jak metoda prób i błędów
  • oczywiście musi mieć możliwość tworzenia pod androida ;]

Macie jakiekolwiek pomysły/uwagi/wskazówki?
Co do języka w jakim będziemy pisać nie mamy jakichś preferencji. Może być c++, c#, java, skryptowe...
Nie mam doświadczenia w żadnym z tych silników więc liczę na to, że ktoś mi coś podpowie ;]
Z góry dzięki za odpowiedź ;]

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Październik 06, 2013, 21:56:49
gra 2D czy 3D?

Offline wozix

  • Użytkownik

# Październik 06, 2013, 22:07:02
Unity do 2d/3d (wszystko).
Andengine (export tylko do androida) do 2D, jako edytor można użyć "Tiled" (*.tmx)
LibGDX 2D(/3D, nie wiem na ile dobrze działa) (wszystko)(z edytorem to samo co przy andengine)
Cocos2d-x, podobnie jak z andengine i LibGDX (export do wszystkiego niemal)

Najłatwiej chyba będzie z unity, ale jeśli robicie coś dla sztuki i wolicie mieć dostęp do niskiego poziomu, nie chcecie się bawić w licencje i mieć nadal możliwość exportu wszędzie, to ja bym brał libgdx. Sam wdepnąłem w andengine i trochę żałuję, bo już mam prawie gotowy projekt, ale wydać będę mógł tylko na androida. Dodatkowo akurat ten silnik brakiem dokumentacji zabiera strasznie dużo czasu.
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2013, 22:09:35 wysłana przez wozix »

Offline BraXi

  • Użytkownik
    • braxi.org

# Październik 06, 2013, 23:06:41
Jeśli to ma być jakaś prosta gra w 2D to można sobie 'wyklepać' prosty silnik w kilka godzin :)

nie podałeś zbyt wielu informacji więc nie mamy jak cię pokierować, są różne silniki - niektóre pisane pod platformówki, inne pod FPS czy też np. taki Unity do wszystkiego...
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2013, 23:09:03 wysłana przez BraXi »

Offline piechota

  • Użytkownik

# Październik 06, 2013, 23:31:54
To będzie raczej prosta gra 2D, nie będziemy mieć czasu by zrobić wszystkie asset'y, animacje itp. do 3D
Nad typem gry będziemy myśleć dopiero jutro, ale silnik chciałbym wybrać jak najszybciej bo inni do swoich zadań muszą wiedzieć jaki to będzie.

Dzięki za szybkie odpowiedzi, rzuciły trochę światła na to wszystko ;] jak ktoś ma jeszcze jakieś wskazówki niech pisze ;]

co do tworzenia własnego silnika, odpada.  5, góra 6 osób w grupie zajmuje się częścią techniczna gry (reszta odpowiada za stronę www, marketing itp), część z tych osób miała pierwszą styczność z c++ dopiero w poprzednim semestrze i nie radzą sobie dobrze z programowaniem obiektowym więc by to zajęło za dużo czasu, do tego raczej gotowy silnik będzie lepiej napisany i będzie miał więcej bajerów nawet do 2D ;]

Offline wozix

  • Użytkownik

# Październik 06, 2013, 23:39:40
Z tego co piszesz, to w sumie jakiś gamemaker by się nadał, skoro mają go robić ludzie nieogarniający zbytnio kodowania.

Offline piechota

  • Użytkownik

# Październik 07, 2013, 00:40:51
Z tego co piszesz, to w sumie jakiś gamemaker by się nadał, skoro mają go robić ludzie nieogarniający zbytnio kodowania.
Nie nadałby się bo to są zajęcia ze specjalizacji (3 semestr, studia zamawiane) gry. Więc są tu ludzie którzy nie chcą po prostu zaliczyć tylko czegoś się nauczyć i pracować w branży później. ;]

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Październik 07, 2013, 00:50:17
Jak Unity, to będzie trzeba będzie zebrać jakieś 3k$ - nawet jak gra ma być za darmo.
Ew. UDK - ale to raczej tylko pod iOS - bo tu cena licencji jest jeszcze w miarę niska.
A na http://mobilegameengines.com/android/3d_game_engines zaglądałeś?

Offline Veldrin

  • Użytkownik

# Październik 07, 2013, 00:51:19
@piechota: no to czas najwyższy się programowania nauczyć ;).

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Październik 07, 2013, 01:05:23
Cytuj
Jak Unity, to będzie trzeba będzie zebrać jakieś 3k$ - nawet jak gra ma być za darmo.
Jak chcesz Unity bez fajerwerków, to zrobisz za darmo i grę płatną. Dopłacać trzeba tylko do wersji Pro. Wersja podstawowa ma możliwość eksportu na Androida i iOS.

Offline piechota

  • Użytkownik

# Październik 08, 2013, 00:53:37
Dzięki wszystkim za wskazówki ;]
Przetestuję teraz kilka silników i jakiś wybierzemy ;]
Mam tylko ostatnie pytanie. Grafika w grze nie będzie raczej oparta na kafelkach więc tiled odpada jako zewnętrzny edytor, czy możecie polecić jakiś inny gdybyśmy zdecydowali się na silnik bez wbudowanego edytora?

Offline LukeLi

  • Użytkownik
    • hex13.net - gry, aplikacje html5

# Styczeń 11, 2014, 03:42:55
podbijam wątek.
znacie jakieś fajne edytory, darmowe, do Cocos2d, ale nie oparte na kafelki? Chcę zrobić levele do czegoś co będzie korzystało z Chipmunka (a na razie z tego co szukałem, to większość edytorów jest płatna.

aha, i fajnie jakby działał ten edytor na linuksie...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2014, 03:46:45 wysłana przez LukeLi »