Autor Wątek: [Ankieta] Jakich silników używacie?  (Przeczytany 6886 razy)

Offline SYSmen

  • Użytkownik

  • +3
# Wrzesień 21, 2013, 12:48:13
Panie i panowie - policzmy się!

Proszę o oddanie głosu na maksymalnie dwa silniki, których używacie. Nie ważne, czy robicie to hobbystycznie, czy zawodowo. Jeżeli dopiero zaczynacie przygodę z jakimś silnikiem to też oddajcie głos. Ważne, abyście dali o sobie znać ;] Namawiam również chętnych do napisania czegoś o waszych pracach.


Zacznę od siebie:
Jak tylko pojawił się UDK to od tego czasu poświęcam mu 100% uwagi. W zeszłym roku udało się za jego pomocą obronić dyplom. Jakiś czas po tym zabrałem się za tworzenie projektu: http://warsztat.gd/projects/industriality, który ostatecznie upadł. Niedawno skumałem się z kumplami ze studiów i w ciągu najbliższego miesiąca wydamy nasz pierwszy projekt - Faster! Zainteresowanych odsyłam na naszą (niedokończoną jeszcze) stronę: www.digility.eu. Na dniach postaram się założyć profil projektu na warsztacie. Oprócz tego dochodzi jeszcze drugi projekcik, który póki co jest we wczesnej fazie produkcji (info również na stronce).

Zanim zacząłem zabawę z UDK siedziałem trochę w Irrlicht. Skończyłem zabawę na dość rozbudowanym szkielecie gry FPS. Przed Irrlichtem był Dark Basic, ale to już inna historia ;]


Pozdrawiam i zapraszam do udziału w ankiecie!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2013, 12:54:12
Ja lubię pisać wszystko od zera, nie lubię silników bo one są fajne jak się chce szybkie efekty otrzymać w kilka dni, a jak się chce coś czego nie przewidział autor silnika, to i tak trzeba na bardzo niski poziom schodzić i się przebijać przez niskopoziomowe struktury silnika. Z drugiej strony ja w sumie nie kodzę za bardzo gier, więc nie mam presji wyboru silnika :)

Bardziej od silnika ważny jest dla mnie wybór języka, zwykle jest to loteria między JS, D i Javą :)

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 21, 2013, 13:00:14
W sumie jak sie zaczynałem bawić w tworzenie gier to bawiłem sie najdłużej RealmCrafter'em (silnik do MMORPG), potem NeoAxis, lecz brak umiejętności programistycznych zakończył moją przygodne z nim na tworzeniu mapek. Po jakimś czasie bawiłem się jeszcze kilkoma, aż pewien koleś na pewnym forum rzucił magiczne hasło "po co mam sie uczyć badziewnego VB, jeżeli znam C++" i tak się skończyła moja przygoda z silnikami.

Offline komorra

  • Użytkownik
    • Blog naszego teamu (o grze Voxelfield)

# Wrzesień 21, 2013, 14:47:32
Chciałem dać więcej niż 2 odpowiedzi ale nie można :P Zaznaczyłem finalnie 2 opcje: Unity (bo czasem w nim prototypuje sobie coś) i mój własny (silnik do Voxelfield (http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=27955.0) oparty o SharpDX). Kiedyś używałem również NeoAxis http://www.neoaxis.com/ (który gorąco polecam wszystkim lubiącym C#) - i tu nie mogłem zaznaczyć już opcji "inny silnik" w ankiecie :P. Jakiś rok temu również krótki epizod z Marmalade był, również bardzo przyjemnie się pisało, chociaż w C++, no ale wtyczka Tomato do Visuala sprawiła że było wygodnie. Z silniczków na które czekam mogę wymienić 2: Paradox Engine (http://paradox3d.net/) oraz UDK 4. Bardzo chciałbym mieć Unity Pro, niestety chwilowo funduszy brak :)

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +8
# Wrzesień 21, 2013, 15:12:32
W tej ankiecie brakuje kilku niezbędnie potrzebnych opcji:
  • Nie używam "silników", piszę gry
  • Nie używam "silników", bo nie piszę gier
  • WISIMITO
Uprasza się o poprawienie pomyłki ;-)

Offline dynax

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 21, 2013, 15:42:47
+1 do WISIMITO

Offline SYSmen

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 21, 2013, 16:14:27
@UP:
Poprawiłem, ale nie do końca tak jak byście tego chcieli ;] Po pierwsze: chyba wystarczy opcja nie używam silników. Po drugie: WISIMITO kompletnie nic nie wnosi oprócz tego, że pewnie większość zdewastowałaby ankietę tą odpowiedzią ;] Jak komuś to naprawdę wisi to niech nie traci czasu na przeglądanie wątku ;]

Pozdro

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Wrzesień 21, 2013, 16:54:29
Do szybkiego prototypowania pomyslow uzywam GameMaker:Studio (http://yoyogames.com/studio - od niedawna po dwoch latach do niego wrocilem, odkad osiagnal wyzszy poziom jezyka i ma w koncu shadery, wiec pare godzin roboty i mam co pokazac), a do pisania wlasciwych gier uzywam swego Xenon Core 2 i Xenon Core Droid (http://xenon.psichix.com).

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +4
# Wrzesień 21, 2013, 16:55:27
WISIMITO to coś jak WYSIWIG?

What I See Is Moving Into Terrible Outcome?

Offline wozix

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2013, 19:19:24
Ja używam AndEngine i gdyby nie to, że działa tylko na androidzie to bym przy nim pozostał, ale tak to planuję switch do Cocos2d-x.

Offline dynax

  • Użytkownik

# Wrzesień 22, 2013, 01:02:49
WISIMITO to coś jak WYSIWIG?

What I See Is Moving Into Terrible Outcome?

Na Warsztacie 1.0 były kiedyś ankiety. WISIMITO to tradycyjna opcja która była dostępna w każdej z nich.

Offline Cekol

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 22, 2013, 15:13:48
Kiedyś kiedyś, to do gier dobry był Gamemaker (Tak wiem, nie lubicie go tu) , aczkolwiek zaczął mi on nie wystarczyć , ponieważ oferował zbyt niską wydajność względem moich oczekiwań. Potem przeniosłem się na Xenon frameworka. Dobrze się na nim pisało, i w miarę bezproblemowo, aczkolwiek miał w sobie trochę błędów, przez co zaprzestałem w nim grzebać. Obecnie piszę własny silnik i na nim robię grę.
Hobbistycznie także zaglądałem do Id tech 2, oraz Source.

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 22, 2013, 18:09:44
Hmm, skąd to, że nie lubimy gamemakera? Jakoś nie widzę ludzi narzekających na Hotline Miami, który został zrobiony w gamemakerze. Za to nie lubimy ludzi, którzy przerobią defaultowy tutorial, podmienią sprite głównego bohatera i już wrzucają jako swój nowy projekt. Jak ktoś pisze od zera to można przynajmniej pisany silnik ocenić a tak to można tylko jakość tutoriala ocenić (patrz również - projekty na warsztacie oparte o Esenthel Engine).

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Wrzesień 22, 2013, 19:03:02
@Cekol: Warto wspomnieć o tym, że piszesz o xenonie w wersji 1.X, zaś nie wiem, czy próbowałeś wersji 2.0, bo to jest totalny przeskok w API :) Xenon Core 2 swoim interfejsem mierzy w bardziej pro kodowanie, niżeli 1.X, który był po prostu łatwym (i dziurawym) sposobem na przejscie z GMa do C++
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2013, 19:39:46 wysłana przez ΨΧΞ »

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 22, 2013, 20:14:39
Flash