Autor Wątek: Axis Mundi  (Przeczytany 5333 razy)

Offline Frondeus

  • Użytkownik

  • +4
# Wrzesień 02, 2013, 00:24:18
Axis Mundi to w założeniu platformówka z elementami RPG.

Setting: Daleka przyszłość. Społeczność dzieli się na dwie widoczne grupy - Czystych i Odrutowanych.
Czyści żyją na górze, w metropolii gdzie górują drapacze chmur wraz z największym i najbardziej okazałym, Axis Mundi - "Oś Świata". Odrutowani żyją na dole. Bez nich miasto by upadło lecz nie są tego w pełni świadomi. To oni utrzymują porządek, regulują systemy, naprawiają i tworzą. Życie na dole byłoby niemożliwe bez wszczepów które u góry są zakazane tak samo jak sztuczna inteligencja. Góra zajmuje się głównie usługami zaś dół przemysłem. Na dole jest też o wiele bardziej niebezpiecznie, ludzie żyją w strachu przed zbuntowaną AI lub przed ludźmi którzy utracili kontrole nad wszczepami. Ludzie przypisują im demoniczne nazwy takie jak "południca", "rusałka", "wampir" wzięte z folkloru Słowian.

Ta część - fabuła itp powstanie na samym końcu o ile starczy mi sił i czasu. Jakiś czas temu wpadłem na pomysł połączenia cyberpunku z mitami Słowian i jestem ciekaw czy taki twór da radę :)

Technologia: Gotowy silnik HaxePunk.

Grafika: Pixelart w miarę moich możliwości :)

Platforma: Android, Linux, Windows.

Cel gracza: Typowy :) Wybić potwory, wypełniać zadania itp.

Team: All in One - czyli robię za grafika, programistę, level designera itp.

Kiedy zacząłem: 10 dni temu. Wcześniej chciałem pracować nad Space Race lecz wiem że nie dam rady (fizyka, multiplayer, komponenty i grafika nie ruszone lub zepsute).

Sterowanie: Klawiatura/Multitouch.

Stan na dziś: Testowy jeden poziom, animacje postaci z tutoriala, reszta własna. Zalążki pogody (deszcz). Napisany eksporter dla DAME, wczytywanie poziomów, prosta grafika zrobiona w Pickle Editor. Gra kompiluje się i uruchamia na Androidzie, Linuxie i Windowsie. Działający parallax, tło itp. W sumie od jutra będzie tworzony gameplay jako taki.

Mały screen na początek (Android Nexus 7) :


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 07, 2013, 12:35:06
Pierwszym większym feature jakim się zająłem są drzwi. A dokładniej wszelkiego rodzaju wyjścia/wejścia/portale w stylu drzwi, windy, schody itp.
Z tego powodu dodałem interakcje z obiektami w grze. Przy okazji myślę że walkę zrobię na zasadzie autoataku i umiejętności (jak w MOBA). Całe sterowanie robię tak, aby jak najmniej miejsca na ekranie zajmowały GUI itp pierdoły.

Dodałem także kamerę podążającą za graczem. Dodatkowo uwzględniłem czy gracz się porusza. Tzn postać gracza nigdy nie jest w centrum. Biegnąc w prawo automatycznie gracz widzi więcej po prawej stronie niż po lewej.

Muszę przyznać że DAME zrobił na mnie duże wrażenie. W praktyce wszystko co potrzebuję ten edytor zawiera :) Łączenie (link) obiektów, wyznaczanie tras dla NPC, macierze kafelek (ciekawa opcja BTW) i najważniejsze - możliwość pisania własnych eksporterów. Chwilowo zrobiłem prosty format XML w którym zapisuję mapy. Potem pewnie przejdę na coś lżejszego.

Znalazłem też pierwsze bugi: Czasem na androidzie generator pseudolosowy się psuje - krople deszczu padają tylko z 2-3 punktów na mapie. Nie zauważyłem tego bugu na Linuxie czy Windowsie. Zastanawiam się też, czy nie zrobić wersji flash.

Na koniec zamieszczam mały screen

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 12, 2013, 17:28:35
Tym razem zająłem się tłem. Dodałem lepszy placeholder dla panoramy metropolii. Dodałem także chmury (narazie niewidoczne), mgłę/poświatę miejską.

Zmieniłem kolorystykę tilesetu na zimną. Dominuje szary i niebieski.
Zaczynam kochać DAME za macierze kafelek. Oraz nienawidzić za brak eksportu własnych właściwości(properties) dla warstw (w stylu "collision = true", "tileset=background", "layer=50" ). Chwilowo robie to na około używając w tym celu nazw dla warstw i mnóstwa ifów w kodzie.

Dodałem też ograniczenie dla kamery - tym razem nie wyjedzie poza mapę pokazując pustą przestrzeń ;>

Czasu coraz mniej, roboty dużo a i uczyć do szkoły się trzeba ;) Ale nadal uważam, że to skończe szybciej niż Space Race i będzie bardziej grywalne.

Stworzyłem też nową mapę testową o wiele większą. Plus - wielkość (wiele miejsca dla npc, zadań, eventów itp). Minus - wielkość (czas wczytywania).

Tym razem dwa screeny:
Screen z gry (linux 64 bit)
Screen z DAME
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 12, 2013, 18:09:56 wysłana przez Frondeus »

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 14, 2013, 00:09:27
Udostępniam snapshot który będzie co jakiś czas aktualizowany. Wybrałem flash, gdyż działa na wszystkich systemach bez problemu ;)
Co większe zmiany będę wrzucać wersje linux 64 + linux 32 + windows(neko) + android.

W sumie niby mam gotowy pomysł , lecz to konwencja świata i setting...
Zastanawiam się czy zrobić bardziej w stylu mirrors edge/meat boy (platformówka unikanie przeszkód, skakanie po dachach, pierwsze sceny w Matrixie) czy dużo strzelania, skradania i RPG.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2013, 00:08:58
http://tinyurl.com/puj3n8c
Tym razem filmik (słaba jakość niestety :C) przedstawiający sterowanie na androidzie.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2013, 19:00:45
Powoli planuje kolejne poziomy, światy, przeciwników, pułapki i bonusy :)
Zmieniłem sterowanie na androidzie, dzięki temu można bez problemów skakać po ścianach.
Poprawiłem mnóstwo rzeczy w eksportowaniu mapy.
Przy okazji nauczyłem się grać na gitarze tak więc czasu chyba mi nie brakuje :P

Teraz moim głównym zadaniem jest robienie kolejnych poziomów oraz grafik do nich.
Poprawiłem skopaną kamerę gdy screen.size > level.size.

No właśnie. Co do tego screen.size > level.size. Jak można się domyśleć widać wtedy to co jest za mapą (gwiazdy i łuna miejska w tle). Zastanawiam się czy wypełnić jakoś tą powierzchnię (zwiększyć rozmiar map? Jak ktoś ma super dużą rozdziałkę to i tak zauważy :/) czy może dodać ładną ramkę wokół aby tak nie raziło.
Screen z problemem.


Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 22, 2013, 22:23:36
Snapshot

Przydałoby się wreszcie zmienić grafikę gracza oraz dodać "How To Play" ;]
Teraz to już większość rzeczy zrobiona. Powoli tworzę kolejne poziomy.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2013, 23:43:19
Snapshot

Czas goni. W sumie to ostatnio dodałem:
* How To
* Poprawiona kamera( po raz enty).
* Kolce :D
* MiB (chwilowo nie ma AI. Potem bedzie gonić gracza po mapie ;P)
* Wyładowania elektryczne (nie widoczne na mapkach, są w kodzie)
* Pare nowych poziomów. W sumie mam ich już 8! :D Jeszcze z 12 i będzie jeden "świat" gotowy ;)
* Trochę zmieniłem mechanikę skoku.
* Delta time.

Na chwile obecną nie ma tego całego folkloru Słowian. Brakuje głównie czasu na zrobienie.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2013, 23:43:57
Snapshot

Zrobiłem mały test. Wysłałem linka tego na fejsa i wychodzi że gra albo się tnie albo działa za szybko. Stawiam na skopaną pętlę główną, coś źle liczę czas lub inną "ważną pierdołę"

v0.4:
* Dodałem AI - postać w czarnym wdzianku goni gracza ;) Kolizja z postacią - śmierć.
* Poprawiłem HowTo.

Ostatnio mniej czasu na pisanie bo remont.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 28, 2013, 19:14:23
Zna ktoś dobry hosting flash?
fastswf odpada (gra ma ok 9MB).
Zawsze mogę wrzucić na dropboxa, tylko wtedy ludzie muszą ściągać zamiast odpalać w przeglądarce.

Ok co do nowości:
* Nowa grafika
* Troszkę szybszy kod (ale nadal wolny >.<)
* 11 poziomów stworzonych od nowa.
* Ukryte bonusy!
* Gorsza grafika gracza :D!
* Nowa muzyczka przy uciekaniu przed MiB.
* Kolce!
* Zapadnie!

Dam wersje dropboxową i idę szukać w google dobrego hostingu ;)

https://www.dropbox.com/s/kgl4l1n07igr5mg/Main.swf

Screen:
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2013, 19:20:36 wysłana przez Frondeus »

Offline aphity

  • Użytkownik

# Wrzesień 28, 2013, 20:47:36
Dziżas, ale ta postać jest niesterowna! Ale domyślam się że to jest zamierzone ;)

Fajnie się gra, aczkolwiek frustrujące jest ginąć na tym samym poziomie po raz setny :)

Offline dynax

  • Użytkownik

# Wrzesień 28, 2013, 20:52:27
Zna ktoś dobry hosting flash?
fastswf odpada (gra ma ok 9MB).
Zawsze mogę wrzucić na dropboxa, tylko wtedy ludzie muszą ściągać zamiast odpalać w przeglądarce.

Wrzuć do katalogu publicznego plik swf i dokument html w którym go osadzasz w przeglądarce. Potem dawaj ludziom linka do tego pliku html.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 28, 2013, 21:09:47
W sensie Dropbox?

Folder "Public"? Bo to chyba jest nieaktualna opcja (tworząc go automatycznie się usuwa mimo że kliknąłem "enable_public_folder".


//Edit:

Ok działa! Wielkie dzięki dynax :)

Link
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2013, 21:20:20 wysłana przez Frondeus »

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Październik 01, 2013, 22:30:53
Zdecydowanie skopałem poziom trudności w ostatnim poziomie ;)
Kolega testował i przyjął wyzwanie przejścia ostatniego lvla.
Jak widać trochę mu to zajeło.

Offline bies

  • Użytkownik

# Październik 03, 2013, 14:57:10
Fantastyczny frustrator. Nie tak trudny jak ,,I Wanna Be The Guy'' ale też niezły. Odpadłem na 6 poziomie -- fajna zabawa.