Autor Wątek: format *.bil jak się do niego dobrać  (Przeczytany 1891 razy)

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Sierpień 28, 2013, 18:53:08
Hej, mam heightmapę w formacie *.bil. W programie arcgis (do obróbki map) mi się otwiera jako czarno-biała heightmapa z wartościami od -500 do 8000. Chciałbym ją przerobić na bitmapę rgb żeby móc z nią porobić parę rzeczy w sdl. Ma ktoś może pomysł jak się do niej dobrać, tzn chciałbym wyciągnąć z niej dane w postaci dwuwymiarowej tablicy liczb. W sdl bym sobie taką tabelicę przekonwertował na bitmapę uzywając 2 kanałów koloru i bym mógł z tym coś dalej robić, tylko niezbyt wiem jak ją uzyskać z tego pliku.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline czoper

  • Użytkownik
    • czoper.devlog

# Sierpień 28, 2013, 19:45:22
przecież jak masz heightmapę, to po co Ci kilka z niej kanałów? Jak masz w pojedynczym kanale wysokość (czy to 16-, czy 32-bitową) to wyciągasz ją i jazda. Ta "dwuwymiarowa tablica liczb" to właśnie ta tekstura, z każdego teksela masz wysokość w danym punkcie.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2013, 19:56:12
może coś mieszam, ale wysokości mam w zakresie -500 - 8000, a greyscale'owa heightmapa (gdzie każdy kolor ma ta sama wartość dla każdego kanału RGB) będzie miał 0-255 (bo na każdy kanał przypada 8 bitów a wszystkie będą miały te same wartości), więc będę musiał zaprzęgnąć albo kanał alpha jeszcze albo pomieszać 2 kanały i już nie będzie greyscale... tak czy owak konwersja z tego *.bil na 32 bitowy bmp której udało mi się dokonać jest o kant stołu bo właśnie wyszły wartości w zakresie 0-255, dlatego chciałbym się do tego dobrać jako do tablicy liczb a nie pliku graficznego

Offline Xender

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2013, 20:13:37
Z tym, że nie musisz mieć 8 bitów na kanał.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2013, 20:24:31
@jjoker Tak dokładnie, nie da się tego zrobić tak jak chciałeś (grayscale), dodatkowo nie było dobrze wiadomo czego tak naprawdę chcesz dlatego właściwie nikt ci nie chciał odpowiedzieć.

Co natomiast możesz zrobić aby edytować w pliku graficznym heightmape o dużej precyzji. Jeśli zarezerwujesz np 16 bitów na heightmapę czyli np kanał koloru czerwonego i kanał koloru zielonego, to w programie graficznym edytujesz osobno jeden z kanałów i osobno drugi.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2013, 20:47:40
@up - taka spakowana na 2 kanałach heightmapa do edycji się nie nada. Za to wystarczy wybrać format, który obsłuży 16 monochromatyczny.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Wrzesień 04, 2013, 13:41:53
Dzięki za rady, udało mi się przekonwertować na 48-bitowy tiff. Niestety ani gimp tego nie obsługuje ani sdl więc muszę przerzucić się na photoshopa i cimg ale to już nie problem