Autor Wątek: Stosunkowo prosta strategia fantasy, podobna do Master of Orion/General  (Przeczytany 3326 razy)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Luty 02, 2007, 20:13:15
Witam serdecznie!

Mam już za sobą ukończone proste projekty w różnych językach programowania (od arkanoida we Flashu, po dynamiczne wygaszacze ekranu DirectDraw pod Windowsa w C++ [ http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,2478.0.html ] ). Spory kawał czasu temu odkryłem strategie, że się tak wyrażę, "Tabelkowe" i bardzo mi przypadł do gustu ten gatunek (mówię o grach pokroju freeware'owego Generała, Master of Orion III, itp. :) - grafika szczątkowa, spora grywalność, ogromne bogactwo taktyki :) ).
Mam chętkę napisać taką grę ale w konwencji fantasy (Generał jest w konwencji wojen napoleońskich, MOO III - S-F). Znam jak na razie dość dobrze C++ obiektowo, średnio WinAPI i trochę lepiej DirectDraw. Zanim się jednak zabiorę za projekt, chciałbym przeprowadzić mały wywiad środowiskowy :)

1.) Czy nie uważacie, że taka gra byłaby zbyt ciężka do napisania dla kogoś, kto nigdy wcześniej nie ukończył w C++ żadnej gierki? (podkreślam, mam gierki z innych narzędzi/języków programowania). Może powinienem spróbować od czegoś jeszcze łatwiejszego?

2.) Czy zagralibyście w taką grę? :)

I pytanie natury technicznej:

3.) Co byłoby lepsze - zrobić kompletny GUI w WinAPI, a DirectDraw puszczać w oknie tylko do inscenizacji bitew - czy też może wszystko w DirectDraw z możliwością przełączania fullscreen/okienko? :) Od razu mówię, że nie mam żadnego doświadczenia w robieniu GUI w DirectDraw, ani obsługi akceleracji w trybie okienkowym...

Z góry dzięki za poświęcony mi czas ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Luty 02, 2007, 20:18:01
1. Może Ci się uda, może nie. Spróbuj! Na pewno czas, który poświęcisz na pisanie, a zarazem na zdobywanie doświadczenia, nie pójdzie na marne. Mówię to jako początkujący :)
2. Jak to osadzisz w czymś przypominającym Forgotten Realms to zagram na pewno :) (wiem, wiem, to nie będzie rpg, ale ten świat jest taki ładny, taki słodziutki ;])
3. Ja bym olał WinAPI i zajął się tylko DD (a właściwie to przerzuciłbym się na D3D)

Fajny pomysł :)

Offline Daniel22

  • Użytkownik

# Luty 02, 2007, 21:22:59
Ja bym z chęcią zagrał w taką gierke , a nawet zaprogramował ;).
Myśle że uda Ci sie projekt doproawdzić do końca czego Ci życze.

Jeśli chodzi o biblioteke to w ostateczności mógłby być DirectDraw, ale polecam SDL, które mi się ostatnio bardzo spodobało i jest wg. mnie proste do nauki. No i jest wiele dodatkowych bibliotek GUI do SDL.

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Luty 02, 2007, 21:55:07
Ad.1
Proponuję zacząć od czegoś prostszego.
Ad.2
Tak.

Pozdrawiam i życzę powodzenia
artpoz

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Luty 03, 2007, 15:23:41
Z SDL miałem jak do tej pory bardzo krótki kontakt, ale chętnie się go nauczę (z tego co wiem, są tam moduły do obsługi wielu różnych rzeczy, nie tylko grafiki; Poza tym jest multiplatofrmowe). Za to mam pytanie: Czy SDL potrafi działać w oknie natywnym dla danego systemu operacyjnego (jeżeli już myślimy o multiplatformowości)? :)

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Luty 03, 2007, 15:35:05
W Windowsie jak pamietam wygladalo jakby korzystalo z WinAPI, na unixach, to nie mam pewnosci czy Gtk. Ale multiplatfromowosc sama jest, bo sam pisalem :) Fajny libek.
Jezeli chodzo o te dodatkowe moduly, to tak - czcionki (fonty), miksowanie dzwieku, thready, urzadzenia wejsciowe tez dosc przyjemnie sie obsluguje, jest latwiejsza inicjalizacja OpenGL (ale wtedy SDL juz graficznie sie nie przydaje poza inicjalizacja).

Jak juz bedziesz kodzil, to nie przesadzaj z planowaniem, bo co to niektorzy robia, a potem odechciewa sie im kodzenia, bo stwierdzaja, ze za trudne. Ale to juz sam powinienes wiedziec wedlug swojego charakteru.

Offline kubagert

  • Użytkownik

# Luty 03, 2007, 15:39:30
Witam
Cytuj
... z tego co wiem, są tam moduły do obsługi wielu różnych rzeczy...
Tak, grafika to tylko wierzcholek gory lodowej. Dzialaja zdarzenia (nacisniecie klawisza, ruch mychy. itp), wielowatkowosc, timery, itp.
Dodatkowo biblioteki SDL_Net do obslugi sieci, SDL_Mixer do dzwieku, SDL_Image do plikow jpg, png, bmp, i innych, kod 100% przenosny z linuxa/windowsa.
Uzywam biblioteki SDL od roku non stop. Przyjemna obsluga, otwarcie okna to tylko jedno polecenie :D.
Bardzo szybko powstaje szkielet aplikacji z wykorzystaniem grafiki 2D, 3D i obsluga klawiatury.

Cytuj
Czy SDL potrafi działać w oknie natywnym dla danego systemu operacyjnego
Co przez to rozumiesz?


Pozdrawiam
kubagert

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Luty 03, 2007, 16:01:21
SDL to wieloplatformowa biblioteka, prosta a osiagnac mozna z jej pomoca raczej wszystko to co w innych bibliotekach. Jezeli chodzi o ta "natywnosc" Hm, po prostu okno z aplikacja SDL wyglada jak normalne okno Windows, Mac OS X czy Linuks'a ( X Window ) ;) Do tego jest mnostwo bibliotek takze GUI, ja akurat pisze swoje, bardziej dlatego zeby sie czegos nauczyc.

Uzywam jej, tak wiec - polecam ci. Do takiej gierki nadaje sie bardzo dobrze.

Offline nameczanin

  • Użytkownik
    • devlog

# Luty 03, 2007, 16:36:55
Cytuj
Czy SDL potrafi działać w oknie natywnym dla danego systemu operacyjnego

@kubagert: wydaje mi sie, ze chodzilo mu o to czy na danym systemie jest obslugiwana oryginalna biblioteka okienkowa (np. w Windows WinAPI). Chociaz ciezko stwierdzic jaki lib jest podstawowy na X-ach, sam serwer X starczy? ^^ Bo nie wglebialem sie w to jeszcze.

Offline kubagert

  • Użytkownik

# Luty 03, 2007, 16:56:33
Witam
W windowsie okno windowsowe (WinApi), pod KDE okno takie jak ustawiony theme.
Zajrzalem do zrodel SDL'a i znalazlem:
-X11 - XCreateWindow
-win32 - CreateWindow


SDL ma swoj zestaw funkcji "standardowych" ktore potem na roznych platformach wykorzystuja rozne biblioteki systemowe, dzieki czemu chodzi to  szybko na wszystkich platformach. (nawet na linuxie idzie w consoli na zwyklym framebufferze w trybie pelnoekranowym uruchomic)

Pozdrawiam
kubagert

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Luty 03, 2007, 20:21:12
Dziękuję, za wszystkie odpowiedzi! Wyjaśniły mi wiele :) Teraz jestem przekonany, że moja gierka powinna zostać stworzona za pomocą SDL'a :)

Miałbym jeszcze jedno pytanie - czy istnieje biblioteka SDL_*** do obslugi tekstu? Chodzi mi o coś, co działałoby jak TextOut() w WinAPI (a więc korzystałoby z pliku czcionki, nie z bitmapy :) )

Offline Daniel22

  • Użytkownik

# Luty 03, 2007, 20:40:00
SDL_ttf :P. 2 linijki kodu kodu i już mamy piękny text na ekranie :P.