Autor Wątek: Magician's Apprentice  (Przeczytany 4036 razy)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Sierpień 12, 2013, 16:45:30
Mój poprzedni projekt na WSoCa 2013 ma trudności natury pozamerytorycznej i wygląda na to że nie dam rady skończyć go do postaci grywalnej do 30 września. Zatem - korzystając z okazji że dopiero połowa deadline'a minęła, biorę się za podejście numer 2.

Jest to remake i rozwinięcie gry którą zrobiłem w 2009 roku (w ciągu 2 tygodni, ale pisane w XNA, więc szybko poszło).

Nazwa: Magician's Apprentice

Technologia: C++ '03 / SFML

Team: Wszystko robię sam (tzn. wszystko co potrafię, muzyka będzie Kevina MacLeoda oczywiście :) )

Gameplay: Krzyżówka H&S i Roguelike'a - jako student elitarnej akademii czarnoksiężników musisz dowieść swojej gotowości do dołączenia do jej społeczności poprzez odszukanie legendarnego amuletu Yendoru, którego moc może uczynić człowieka równym bogom (a przynajmniej tak mówi plotka).

Gra ma dwa alternatywne renderery - Isometryczny i Roguelike'owy (w sensie tekstowy). Całość rozgrywa się na bieżąco, w realtime, i gracz ma możliwość swobodnego przełączania między trybami w każdej chwili (obecnie robi się to klikając F5)

Tym co wyróżnia Magiciana z setek innych H&S jest fakt, że można dowoli tworzyć zaklęcia. Tak, wiem, pachnie Magicką (nawiasem mówiąc moja alpha jest starsza od Magicki), ale założenie jest nieco inne - gracz przebywając w bezpiecznej lokacji może tworzyć drzewka efektów (fireball po trafieniu spawnujący eksplozję, która z kolei spawnuje trzy kolejne fireballe, a każdy z nich po trafieniu spawnujący novę energii), które może później swobodnie wykorzystać w grze, podpięte pod hotkeye (by siać masakrę w stadzie demonów :) )

Platformy:
Windows
być może także Linux i Mac
(jeżeli starczy czasu i sprzętu by przetestować)

Kiedy zaczęte?
Pierwszy commit jest z 12 lipca 2013, więc projekt jest całkowicie w ramach WSoCa. Nie ukrywam, że pożyczyłem sobie parę funkcji z Alphy (po przeportowaniu z C# na C++), ale nie jest tego dużo - ogółem myślę że oszczędziło mi to 3-5 dni roboty, więc tak czy siak projekt jest robiony w wakacje

Stan realizacji
Gotowa wersja na WSoC 2013

Download
https://dl.dropboxusercontent.com/u/82366/Magician%27s%20Apprentice.7z

Screen
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2013, 14:31:05 wysłana przez Shelim »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Sierpień 13, 2013, 02:32:19
jak tworzyłeś teren? 3D+2D?

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

  • +5
# Sierpień 14, 2013, 22:26:35
jak tworzyłeś teren? 3D+2D?
Jeżeli chodzi o grafikę to to jest prerenderowane 3D (postacie też takie będą, właśnie wykańczam model postaci gracza), jeżeli chodzi o kod to są tu połączone dwa algorytmy:

Widoczne tile/ściany są wyliczane jak w rogalikach (używam tego algoytmu), a potem w rzucie izometrycznym są dorysowywane trójkąty OpenGLa żeby tworzyć płynne cienie (a nie poszarpane jak było w poprzedniej wersji)

Edit Oprócz postaci gracza zrobiłem też pierwszego potworka, żeby było na czym testować gameplay. Panie i panowie, oto szkielet, wariant nieuzbrojony:

« Ostatnia zmiana: Sierpień 14, 2013, 22:41:17 wysłana przez Shelim »

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

  • +4
# Sierpień 27, 2013, 13:35:35
Progressujemy dalej :) Mam już bohatera, z-levele, źródła światła, etc. W następnej kolejności - ekwipunek i potworki


(Po kliknięciu większe wersje)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

  • +2
# Wrzesień 27, 2013, 23:58:52
Od paru lat jestem fanem robienia logów w XMLu - są całkowicie czytelne dla maszynowej analizy, a przy małej pomocy XSLT są także bardzo przyjazne dla człowieka. Pobawiłem się CSSem i przygotowałem template'a dla moich logów, bo log też musi być atrakcyjny, o. x]



(Po kliknięciu większa wersja)

Sama gra jest na ukończeniu, wygląda na to że jeżeli nie odrąbie mi obu rąk, to zdążę ;)

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Wrzesień 28, 2013, 16:51:04
Fajnie, ze tobie sie uda. Mi obu rąk nie odrąbało, ale wrzesień wystarczająco uprzykrzył mi życie i Zombienation stanęło na edytorze. Co do loga to powiem ci, że świetnie wygląda.

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Październik 02, 2013, 01:05:15
Wersja na WSoCa 2013, gra będzie dalej rozwijana :)

https://dl.dropboxusercontent.com/u/82366/Magician%27s%20Apprentice.7z

Offline bies

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 03, 2013, 14:37:55
Kilka spostrzeżeń: bardzo fajne efekty świetlne, po śmierci bohatera nie dopatrzyłem się możliwości restartu poza Ctrl+Alt+Del, do systemu budowy zaklęć przydałaby się jakaś instrukcja (najlepiej w grze). Ogólnie: dobry początek.
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2013, 15:20:49 wysłana przez bies »

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Październik 10, 2013, 15:58:40
Dzięki za opinię - gra będzie z pewnością rozwijana :) Tworzenie zaklęć powstało jako uber quick event 1 października, więc z pewnością ma trochę bugów - ale to będę poprawiał. I tak, nie ma możliwości restartu, moje niedopatrzenie ^^"

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Marzec 17, 2014, 18:34:37
Była cisza nad projektem, co nie oznacza że został porzucony, wprost przeciwnie! :-)

Zapraszam na stronkę na http://www.indiedb.com/games/magicians-apprentice
Nowy release - w ciągu kilku tygodni :)

(I prośba do modów, czy można to przesunąć do kategorii "Projekty zaawansowane"?)