Autor Wątek: Stellar System  (Przeczytany 7255 razy)

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

  • +7
# Sierpień 09, 2013, 11:25:43
Nasz projekt o roboczym tytule Stellar System jest grą typu space-sim nawiązującą do klasycznych hitów sprzed lat – Elite, Frontier,  Pirates!, oraz troszkę nowszych gier: Space Rangers 2, oraz Darkstar One. Podobnie jak w powyższych tytułach duży nacisk został położony na swobodę działania. Chcemy aby każdy mógł zagrać w nasz tytuł na swój sposób. Zabawa będzie czysto single player - na chwilę obecną nie planujemy trybu multi i w tej kwestii pewnie nic się nie zmieni.

Na świat gry będzie się składać kilkanaście układów słonecznych. W każdym z nich będzie można odwiedzić planety, stacje (naukowe, handlowe, techniczne, militarne), oraz przystanie piratów. Możliwy będzie handel towarem, zakup nowego wyposażenia statku, podjęcie misji, pomoc przy badaniach technicznych / naukowych itp. Oczywiście nic nie stanie na przeszkodzie aby bez podejmowania misji zestrzelić jakiegoś pirata, lub ograbić statek transportowy. Należy jednak liczyć się z konsekwencjami swoich działań.

Świat gry będzie zamieszkały przez pięć ras. Każda będzie miała swoją strefę wpływów i będzie walczyła o nowe terytoria (podobnie jak w Pirates!, gdzie poszczególne państwa prowadziły wojny i zawierały sojusze). Świat będzie się nieustannie zmieniał – zarówno pod wpływem działań gracza (np. poprzez wykonanie misji), jak również niezależnie od niego (postęp technologiczny sprawi że w miarę upływu czasu gry będzie można nabyć nowe, wcześniej niedostępne wyposażenie statku).



Ze spraw technicznych gra tworzona jest w Microsoft Visual C# 2008 z wykorzystaniem XNA 3.1, oraz zewnętrznych bibliotek: BEPUphysics, DPSF, SQLite. Korzystamy z ogólnodostępnych darmowych programów takich jak Blender, Gimp, Paint.NET. Główny silnik (który na bieżąco jest rozwijany na potrzeby gry) został w całości napisany przeze mnie. Gra zostanie wydana na komputery PC z systemem MS Windows.

Nad projektem pracują obecnie trzy osoby:
•   Chimerian – programista
•   Sawka – grafik 3d
•   Monika – grafik 2d

Prawdopodobnie w najbliższym czasie nasza grupa poszerzy się o 2-3 osoby zajmujące się grafiką 2d, dźwiękiem i muzyką.

Co obecnie posiadamy ? Skupiliśmy się nad stworzeniem grywalnego prototypu kwintesencji gry, czyli latania i strzelania. Możemy przemierzać przestrzeń kosmiczną, oraz strzelać do asteroid i wrogich statków. Nie wiele tego - nie mamy bowiem zaimplementowanego handlu, lądowania na planetach, podejmowania zadań i wielu innych. Słowem – brakuje nam mnóstwo rzeczy na czele z menu :P Mimo wszystko zdecydowaliśmy się wziąć udział w konkursie i zademonstrować to co już posiadamy.

Z rzeczy które już mamy można wymienić:
•   Sterowanie statkiem
•   Obsługa fizyki (silnik BEPUphysics), nad którą muszę jeszcze popracować
•   Obsługa efektów cząsteczkowych (silnik DPSF) - mam już obsługę, nad efektami musimy popracować
•   Edytor
•   System namierzania celu (w wersji podstawowej)
•   Radar
•   Część grafik 2d
•   Część modeli 3d
•   Prymitywne AI (które w najnowszej wersji buildu zostało całkowicie usunięte – więc na dobrą sprawę obecnie nie mamy żadnego :P)

Pracy jest masa jednak pocieszające jest to, że z dnia na dzień projekt wygląda coraz lepiej. To mobilizuje do dalszej pracy.

Nad projektem pracujemy w wolnych chwilach od 9 miesięcy.



SCREENY (kliknij w link, aby powiększyć):

« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2013, 11:28:03 wysłana przez Chimerian »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Sierpień 10, 2013, 23:22:54

Model wylotu z hangaru stacji kosmicznej autorstwa naszego grafika - Sawki. Przy tworzeniu opierał się na tutorialu Corridor Blender. Obecnie zmniejszamy ilość poly i dopracowujemy szczegóły. Jeżeli nic niespodziewanego się nie wydarzy, model zostanie dodany do wersji przygotowywanej na WSoC.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2013, 23:25:44 wysłana przez Chimerian »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 11, 2013, 11:35:52
O, lubię ten gatunek! Gry "ze światem" to zawsze większy kawał roboty niż się wydaje, mam nadzieję że ogarniecie :).

•   Sawka – grafik 3d

Ten sawka? :)

Cytuj
Gra zostanie wydana na komputery PC z systemem MS Windows.

Mogę to interpretować dosłownie? :) Kiedy chcielibyście wypuścić wersję 1.0?

Wygląda bardzo zachęcająco, powodzenia!
Czy kod jest otwarty? Mogę zaglądać na jakiegoś githuba, patrzeć jak Wam idzie i kibicować?

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Sierpień 11, 2013, 12:39:58
O, lubię ten gatunek! Gry "ze światem" to zawsze większy kawał roboty niż się wydaje, mam nadzieję że ogarniecie :).

My też lubimy, dlatego zdecydowaliśmy się na taką, a nie inną grę ;) Zdajemy sobie sprawę z ilości pracy. Otwarty świat jest naprawdę ciężki do zaimplementowania. Jesteśmy zmotywowani do pracy i myślę że projekt uda się ukończyć. Tym bardziej że naprawdę cieszy nas praca jaką wykonujemy i rezultaty jakie osiągamy.

Ten sawka? :)

Zastanawiałem się czy ktoś będzie chciał przyrównać Sawkę do Sawki ;) Nie, mamy swojego niepowtarzalnego ;)

Mogę to interpretować dosłownie? :) Kiedy chcielibyście wypuścić wersję 1.0?

Wygląda bardzo zachęcająco, powodzenia!
Czy kod jest otwarty? Mogę zaglądać na jakiegoś githuba, patrzeć jak Wam idzie i kibicować?

Pierwsza grywalna wersja będzie dostępna na WSoC. Kiedy wyjdzie finalna wersja, tego jeszcze nie wiemy. Pracy jest cała masa, więc ciężko się określić. Kod programu jest zamknięty. Kibicować można na Warsztacie - co jakiś czas będziemy dodawać nowe screeny i filmiki oraz wiadomości związane z postępem prac nad projektem. Obserwuj ten wątek na forum, oraz stronę główną Warsztatu ;)

Dzięki za ciepłe słowa :)

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Sierpień 13, 2013, 19:20:23
Po kilku dniach pracy udało mi się opracować sztuczną inteligencję. No dobra, z inteligencją ma to nie wiele wspólnego :P. Całość została oparta na skryptach + liczbach pseudolosowych. Zachowanie przeciwników cieszy oko i zapewne w kwestii AI nie wiele się już zmieni do czasu finału WSoC.

Ponadto dokonałem wstępnej optymalizacji. Zdaję sobie sprawę z faktu że wszystkie czynności związane z optymalizacją dokonuje się w końcowej fazie projektu, jednak chciałem wyciągnąć trochę więcej FPS, aby gra miała szansę ruszyć na większej ilości kompów. Na chwile obecną uzyskałem nawet czterokrotnie większą wydajność (w zależności od scenariusza).

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Sierpień 17, 2013, 23:43:23
W dniu dzisiejszym udało nam się dodać prototyp obsługi kokpitu. Niestety zawiera on jeszcze trochę błędów, jednak już teraz mogę potwierdzić że wersja przygotowywana na WSoC na 95% będzie posiadała widok z kokpitu (na obecnych screenach widać widok z "dziobu" statku). Myślę że już za kilka dni uda się zamieścić jakiś ciekawy screen z nowym widokiem. Póki co Sawka musi jeszcze popracować nad modelem, a ja nad poprawą bugów ;)

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Sierpień 30, 2013, 20:12:01
Z powodu mojego urlopu wątek troszkę ucichł, więc teraz nadrabiam zaległości. Pierwsza informacja - do naszej grupy dołączyła nowa osoba, która będzie odpowiedzialna za muzykę. Zapraszam na oficjalny profil na fb: https://www.facebook.com/aldehydband?ref=ts&fref=ts

Po drugie - kokpit statku, którym będziemy latać, jest już na ukończeniu. Sawka dwoi się i troi, aby całość była przyjemna dla oka. Mam nadzieję że w następnym tygodniu będziemy mogli pokazać jakiś screen uwzględniający najnowsze zmiany graficzne.

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Wrzesień 01, 2013, 19:05:02
Początek miesiąca rozpoczynamy od zaprezentowania wyglądu pulpitu i kilku modeli asteroid. Całość nadal nie wygląda tak, jak docelowo będzie wyglądać - to za sprawą braku konkretnych shaderów.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2013, 19:11:03 wysłana przez Chimerian »

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Wrzesień 16, 2013, 22:32:46
Po dłuższej przerwie wypadałoby napisać kilka słów o stanie prac.

Z mojej strony udało się dodać obsługę bump mappingu i specular mappingu do naszego silnika. Obecnie zaczynam prace nad implementacją fizyki.

Sawka pracuje nad modelami i teksturami, aby były w stanie wykorzystać powyższe "dobrodziejstwa" w praktyce. Mam nadzieję że te podstawowe (nomen omen) efekty poprawią wygląd naszej produkcji.

Monika od pewnego czasu stara się sklecić coś ciekawego do menu.

No i wisienka na torcie - Aldehyd stworzył dla nas pierwszy, bardzo energiczny utwór. Mamy też pierwsze efekty dźwiękowe :)

Wszystkie nowości postaram się udokumentować w ciągu jednego, góra dwóch tygodni jakimś fajnym filmikiem.

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Wrzesień 23, 2013, 23:55:30
Link do gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=fyHZPDgo-K4

Powoli nadchodzi moment oddawania prac na konkurs. Powyżej zapodaję linka do filmiku przedstawiającego obecny stan gry. Można na nim zobaczyć jak wygląda walka w przestrzeni kosmicznej. Jakość niestety mocno ucierpiała z powodu kompresji i zmianie 60fps na 30fps.

Zapewne dokonamy jeszcze pewnych szlifów, ale ogólny wygląd projektu raczej się już nie zmieni ;)

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Październik 02, 2013, 00:18:32
Stało się !!!
Pierwsza grywalna wersja Stellar System jest już dostępna do pobrania:

http://www.chimerian.net/Stellar_System_WSOC.zip

Za wszelkie komentarze odnośnie naszej produkcji będę ogromnie wdzięczny.
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2013, 23:57:37 wysłana przez Chimerian »

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Październik 03, 2013, 00:12:35
Poniżej zamieszczam jeszcze jedną, nowszą (o cały jeden dzień !) wersję gry.
W porównaniu do wersji wysłanej na WSoC poniższa zawiera:
- program do wyboru opcji,
- testowy moduł zbierania i wysyłania wyników na serwer,
- moduł tworzący log podczas uruchamiania gry.

www.chimerian.net/Stellar_System.zip

Będę wdzięczny za każdy możliwy feedback. Najbardziej interesuje mnie to czy... gra się uruchamia, bowiem w dwóch przypadkach na dziesięć gra nie chciała się poprawnie uruchomić (XNA bywa kapryśne). Do uruchomienia aplikacji wymagane są biblioteki XNA 3.1 (zawarte w pliku zip).

W przypadku problemów z grą prosiłbym o wysłanie log.txt znajdującego się w katalogu z grą.

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Październik 11, 2013, 17:51:57
Masz wirusa na stronie z podpisu (hxxp://www.chimerian.net).

A gra bardzo fajna i przyjemna - przypomniały się czasy Freespace'a :D Hud mógłby być nieco bardziej informatywny, zdarzyło mi się zginąć w środku akcji, bo nie zauważyłem że życia mi brakło. Ale grywalna jest - z całą pewnością :)

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Październik 11, 2013, 20:38:58
Masz wirusa na stronie z podpisu (hxxp://www.chimerian.net).

Hmm... dziwna sprawa. Jak wszedłem z linka na warsztacie, to faktycznie dostałem od Avasta komunikat o wirusie. Wszedłem drugi raz na stronę i komunikatu już nie ma. Przeskanowałem stronę skanerami URL i nic nie wykryły. Skaner w cpanelu również nic nie wykrył. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale na 99,99% wirusa na stronie nie ma. Dla pewności usunę zawartość serwera i wgram pliki jeszcze raz.

A gra bardzo fajna i przyjemna - przypomniały się czasy Freespace'a :D Hud mógłby być nieco bardziej informatywny, zdarzyło mi się zginąć w środku akcji, bo nie zauważyłem że życia mi brakło. Ale grywalna jest - z całą pewnością :)

Dzięki za opinię :) Masz rację co do HUDa. Nie poświęciliśmy tej kwestii zbyt dużo czasu (byliśmy zajęci innymi elementami) i ostatecznie zdecydowaliśmy się na bardzo nieintuicyjny napis z ilością życia wyświetlany na ekranie w górnym rogu. Oczywiście ten element zostanie poprawiony. Najważniejsze że gra jest grywalna - to był nasz priorytet :)

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Październik 11, 2013, 21:19:18
Dajcie tryb nieśmiertelnego. Masę wrogów i przede wszystkim ciągły ogień, bo to klikanie jest męczące.