Autor Wątek: Własne gui i winapi  (Przeczytany 2831 razy)

Offline rocko

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2013, 15:40:50
Witam ostatnie czasy wziąłem się za tworzenie własnej biblioteki do gui, i w związku z tym mam pewien problem apropos wydajności oraz własnej wygody.
Mianowicie tworzyć kontrolki jak Microsoft nakazał czyli za pomocą CreateWindowEx, czy tworzyć jedno okno i rysować w nim wszystko tzn. nie rozdzielając kontrolek. Co będzie wydajniejsze systemowa obsługa rysowania i eventów czy własny loop?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MoHeR

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2013, 00:05:35
Co rozumiesz przez "Tworze biblioteki do GUI" ? Pytam, poniewaz chcesz wykorzystac w niej CreateWindowEx() i to jest wedlug mnie dziwne podejscie.

Offline Rokuzo

  • Użytkownik
    • Masz na sprzedaż klucze do cs go?

# Sierpień 06, 2013, 16:40:21
A może rysować GUI w OpenGL/DX albo czymś takim?
Utworzyć okno w jakimś SDL lub podobnej bibliotece. (ewentualnie czyste WinApi)
A osobne okna, kontrolki itd. jako kwadraty z nałożonymi teksturami itd.? (można tutaj osiągnąć najwyższa wydajność)

Albo jeszcze lepiej użyć jakiegoś wxWidgets, Qt czy czegoś innego? :) Oszczędzisz sobie zachodu (pisanie GUI, które będzie użyteczne nie jest sprawą prostą, gołe WinAPI to chyba zły pomysł), bo dostajesz gotowe, profesjonalne rozwiązania.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2013, 16:42:25 wysłana przez Rokuzo »

Offline rocko

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2013, 19:34:35
Do tworzenia kontrolek w winapi wykorzystuje się funkcje CreateWindowEx w której podajemy nazwę klasy okna/kontrolki, dzięki takiemu podejściu mógłbym ominąć pętle do sprawdzenia "w co klikną użytkownik".

Mam gotowe kontrolki rysowane w OpenGL więc raczej zrobię tak jak radzi "MoHeR".