Autor Wątek: Survive  (Przeczytany 8463 razy)

Offline Liosan

  • Moderator

# Wrzesień 01, 2013, 17:23:21
Chyba lepiej będzie z tym pójść na ich forum
Ten plan na razie nie przyniósł efektu :/ Nikt się nie odezwał na forum.

Jeśli chodzi o ficzery w grze, zacząłem walczyć z rekrutowaniem ludzi. Też na razie nie ma efektów.

Liosan

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Frondeus

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 01, 2013, 18:33:23
Mapa generowana proceduralnie czy edytor?
Edytor który polecam: DAME = Deadly Alien Map Editor. W porównaniu do np. Ogmo posiada możliwość rozbudowy o własny plugin eksportujący przez co fajnie integruje się z grą ;)
Z tego co właśnie zauważyłem Ogmo ma pull request dla pluginów ale nie wgłębiałem się w temat.

Offline Liosan

  • Moderator

# Wrzesień 15, 2013, 00:00:57
Na forum OpenFL brak odzewu, ale zainstalowałem sobie debugowy flash player i mam stacktrace:
: Error #2015: Invalid BitmapData.
at flash.display::BitmapData/ctor()
at flash.display::BitmapData()
at nme::NME_placeholders_x_png()
at Type$/createInstance()
at openfl::Assets$/getBitmapData()
at Survive/onPreloadComplete()
at Survive()
at DocumentClass()
at Type$/createInstance()
at ApplicationMain$/begin()
at ApplicationMain$/preloader_onComplete()
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEventFunction()
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEvent()
at NMEPreloader/onLoaded()
at ApplicationMain$/onEnter()
... ale nic mi to nie mówi :)

Mapa generowana proceduralnie czy edytor?
Na razie proceduralnie, ale DAME nie znałem, wygląda fajnie :) Może użyję do czegoś innego, dzięki :)

Liosan

Offline dynax

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2013, 14:26:29
A build na przykład na neko działa poprawnie czy to tylko kwestia flasha?

Offline Liosan

  • Moderator

# Wrzesień 15, 2013, 15:32:12
Build na neko, windows i linuksa działają poprawnie. Build na flasha hostowany lokalnie działa poprawnie. Wywala się tylko build hostowany zdalnie - niezależnie czy na moim serwerze lub na jakimś darmowym miejscu (swfcabin.net). Builda HTML5 nie testowałem.

Liosan

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Wrzesień 16, 2013, 00:20:51
Na forum OpenFL brak odzewu, ale zainstalowałem sobie debugowy flash player i mam stacktrace:

... ale nic mi to nie mówi :)
To, co mi przychodzi na myśl, to że ten openfl::Assets$/getBitmapData() dostaje jakiś błędny parametr, czy też jakieś inne dziwne rzeczy dzieją się z bitmapą, którą chcesz wczytać.

Offline Liosan

  • Moderator

# Wrzesień 16, 2013, 10:10:52
To, co mi przychodzi na myśl, to że ten openfl::Assets$/getBitmapData() dostaje jakiś błędny parametr, czy też jakieś inne dziwne rzeczy dzieją się z bitmapą, którą chcesz wczytać.
No.

I co dalej? :) To nie jest wołane z mojego kodu, nie mam pojęcia co jest jego parametrem. Jak się kiedyś zawezwę, to pogrzebię może trochę w kodzie, ale cytując:
Haxe compiles directly to SWF bytecode. There are definitions that help it know what APIs exist in the runtime, but that’s it
... więc część kodu jaki się wywala jest autorstwa Adobe. Ups.

Liosan

Offline dynax

  • Użytkownik

# Wrzesień 16, 2013, 15:50:55
Dokładnie, a to sygnalizuje, że z Twoją bitmapą musi być coś nie tak. Nie jest za duża? Nie ma jakiejś dzikiej kompresji? :)

EDIT: Zauważyłem, że używasz w pliku .xml projektu starego sposobu wyznaczania ścieżek do assetów. Nie wiem czy to rozwiąże problem ale pewnie wyeliminuje przyszłe problemy podobne do tych której miałem przy portowaniu na blackberry. Mianowicie nie zaleca się używania atrybutu "rename" do ścieżek z assetami. Ja u siebie zmieniłem całą tą konstrukcję na takie coś
<assets path="assets" exclude="*.ogg" if="flash" />
<assets path="assets" exclude="*.mp3" unless="flash" />

i dobieram się do assetów ścieżkami względnymi "assets/images/someimage.png".
Poza tym po przejściu z NME na OpenFL wszystkie tagi <ndll /> możesz wywalić żeby nie zaśmiecały. Są dodawane automatycznie z pliku .../haxe/lib/openfl/include.xml".
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2013, 16:02:16 wysłana przez dynax »

Offline Liosan

  • Moderator

# Wrzesień 16, 2013, 15:55:56
Skompilowałem wczoraj z opcją -debug, wywaliłem własny preloader (żeby pozbyć się szumu), i widzę teraz że wywala się ładowaniu pliku Background.png. Który jest rozmiaru 1x1 px. Ale jak próbuję ładować na czerwonym krzyżyku wielkości 16x16 px, to też się wywala.

Pliki tekstowe ładują się poprawnie, ale w sumie nie wypisywałem sobie ich zawartości. Może to zrobię w ramach testu.

Liosan

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

# Wrzesień 25, 2013, 09:38:30
Nie wiem czy nie odgrzewam starego kotleta, ale spróbuj przejrzeć plik SWF jakimś dekompilatorem żeby zobaczyć, czy bitmapa faktycznie jest tam osadzona i jest poprawna.

Offline Liosan

  • Moderator

# Wrzesień 25, 2013, 10:09:06
Problem ciągle nie rozwiązany, może faktycznie spróbuję tak zrobić, ale... zwrócę uwagę, że gra działa kiedy jest hostowana na localhost, a nie działa ze zdalnego serwera. Ale nie wiem dokładnie co to znaczy że bitmapa miałaby być "osadzona" w swfie, więc pewnie wypada to zbadać.

Liosan

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

# Wrzesień 25, 2013, 10:41:59
Osadzone, czyli że wkompilowane w SWF-a. Przejrzenie zawartości SWF-a dekompilatorem powinno wylistować wszystkie assety osadzone w pliku.

W ogóle dziwna sprawa, jak wchodzę na link, który podałeś: http://www.blackseraphstudio.info/survive to nic się nie ładuje, zostaje pusta strona. Ale jak potem wpiszę z palca adres np. http://www.blackseraphstudio.info/survive/a (pojawi się komunikat, że "The requested URL /survive/a was not found on this server") i dam "wstecz" w przeglądarce, to gra się ładuje. Przy kolejnych wejściach na http://www.blackseraphstudio.info/survive gra ładuje się poprawnie.

Offline dynax

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2013, 12:25:25
W ogóle dziwna sprawa, jak wchodzę na link, który podałeś: [...]

Potwierdzam. U mnie jest dokładnie tak samo.

Offline Liosan

  • Moderator

# Wrzesień 25, 2013, 13:05:45
U mnie też tak samo. A jak się wciśnie ctrl-shift-R (przeładowanie bez używania cache'a), to znowu się nie ładuje. A potem F5 - ładuje się.

Liosan

Offline Raptor

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2013, 13:31:57
Jest tak samo jak u innych.

Btw nie wiem czy to odpowiedni moment na zgłaszanie bugów, ale ewidentnie nie powinno być tak jak na załączonym screenie :P
Poza tym czasem zarządzanie ludźmi się zwiesza, i nie można ich przeciągnąć do misji/profesji.