Autor Wątek: Ruch względem innych obiektów  (Przeczytany 1040 razy)

Offline Yabol

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2013, 00:20:13
Witam!

Tak się zastanawiam nad impletacją ruchu w 2D względem innych obiektów,
mamy pozycję obiektu:
XMFLOAT2 position;Wektor prędkości ( nie jest znormalizowany, oznacza kierunek przemieszczenia obiektu oraz samo przemieszczenie ):
XMFLOAT2 vel;
I teraz przechodzimy do sedna, czyli jak najlepiej modyfikować taki wektor przemieszczenia (vel) poprzez inne obiekty sceny ?

XMFLOAT2 temp;
for (int i = 0; i < m_ObjNum; i++)
{
      XMFLOAT2 from_obj; // <- ten wektor przechowuje coś, czyli jakiś kierunek ruchu który jakiś obiekt nadaje naszemu głównemu obiektowi, nie jest znormalizowany !

     
     
temp += from_obj;
}

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2013, 00:35:44
Heh, no wszystko zalezy od tego jak chcialbys go modyfikowac. Czy inne obiekty maja nasz obiekt odpychac? Przyciagac? Ma je gonic? Bez tego ani rusz. Dobrym pktem wyjscie sa steering behaviors: http://www.red3d.com/cwr/steer/

Offline LizarD

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2013, 00:43:17
Jeżeli już przyciągać albo odpychać to ich pozycja nie zależy od obiektu głównego
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2013, 00:58:10 wysłana przez LizarD »

Offline Yabol

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2013, 02:43:47
Ma się tylko przyciągać albo odpychać