Autor Wątek: AI do FPS - sposób  (Przeczytany 1968 razy)

Offline St4rKiller070

  • Użytkownik

# Lipiec 24, 2013, 22:08:14
Witam,
szukam sposobu do zaimplementowania AI (botów) do FPS'a. Grę tworzę w Unity, mapa to jeden wielki Blenderowy obiekt (tak więc nie mam żadnej tablicy z wyznaczonymi wszystkich miejsc gdzie można/nie można chodzić (Tilemaps)).
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to wstawienie do mapy obiektów (checkpointów) i bot będzie zawsze szedł do najbliższego checkpointa.
Z tym że:
  • jest to trudne do realizacji (przy dużych mapach ilość tych checkpointów które trzeba będzie ręcznie wstawić jest dość duża)
Jak to się robi w FPS'ach?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych


Offline koirat

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 24, 2013, 23:19:14
Ja do unity używam tego http://arongranberg.com/astar/

Bo widzę że twoim problemem jeszcze nie są boty tylko poruszanie się po świecie 3d.

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Lipiec 27, 2013, 10:52:11
Jezeli nie uzywasz wbudowanych w unity navigation mesh, to pozostaje ci jedynie reczna ich implemetacja, badz stawianie punktów kontrolnych. 3 metody nie ma. Tzn jest nazywa sie BruteForce ;)

@EDIT:

Albo to co wrzucil @Koriat :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2013, 10:53:51 wysłana przez .:NOXY:. »